Jump to content
MAINOS

Laillistaminen pelkäksi terveydenhoitajaksi


Vieras: Th-opiskelija

Recommended Posts

Vieras: Th-opiskelija

Onko täällä ketään joka on hakenut laillistusta pelkästään terveydenhoitajaksi valmistumisen jälkeen vai myös sairaanhoitajaksi? Esim. Jos kokee että ei halua sh:n työhön? Itsellä on tilanne että tuntuu että olen unohtanut suuren osan sh-vaiheesta ja vaikka kiinnostusta myös sh:na toimimiseen on, ajattelen että minun kannattaisi kaikista vain th:na koska en sh:n töitä välttämättä kuitenkaan hae...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Hain aikoinaan laillistuksen molempiin ja hyvä näin. Aluksi oli pakko tehdä sh:n sekalaisia töitä saadakseen edes jotain hommaa, työkkäristä suorastaan pakotettiin. Siinä karttui tietysti laajasti kokemusta eri osa-alueilta jotka katsottiin eduksi hakiessani sitten aikanaan terveydenhoitajan töitä. En koskaan ole kyllä halunnut olla sairaanhoitaja tai tehdä niitä töitä, ei kertakaikkiaan ole minun juttu, ne ajat olivat stressaavia.

Suoraa hyppäys koulun penkiltä terveydenhoitotyöhön ei välttämättä onnistu hyvin, ei hallitse koko pakettia. Terveydenhoitajana täytyy tietää ja osata melkein kaikesta kaikki ja ennustaa loput. Voi olla että vasta valmistuneelle terveydenhoitajalle ei lohkea alkuvuosina kuin satunnaisia sijaisuuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse valmistuin viime vuonna ja hain molemmat laillistukset. Tein noin 3 kuukautta sh:n sijaisuutta, jonka jälkeen sain terkkariduunia sieltä, minne mielenkiinto kohdistui opintojen aikana. Työllistymisen puolesta siis suosittelen molempien ammattinimikkeiden laillistamista. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...