Jump to content
MAINOS

Lähihoitajan vakituinen/määräaikainen osa-aikatyö


Vieras: Uuno

Recommended Posts

Olen laittanut monta kertaa merkille, että työnantajat hakevat paljon vakituisia tai määräaikaisia osa-aikatyöntekijöitä.  Esim Esperi...

 

Mitä tarkoittaa? Minkälaista listaa joutuu tekemään? Vaihteleeko tunnit paljonkin? kertyykö lomat kuitenkin samallatavalla? jne... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Työaika pitää määritellä
15 minuuttia sitten, Vieras: Uuno kirjoitti:

Olen laittanut monta kertaa merkille, että työnantajat hakevat paljon vakituisia tai määräaikaisia osa-aikatyöntekijöitä.  Esim Esperi...

 

Mitä tarkoittaa? Minkälaista listaa joutuu tekemään? Vaihteleeko tunnit paljonkin? kertyykö lomat kuitenkin samallatavalla? jne... 

Itse teen yötyötä 50 % sopparilla .Kolmen viikon listassa on noin 5 yövuoroa.Saan puolikkaan palkan.Lomat kertyy.Kokemuslisät huomioidaan ja kaikki normilisät maksetaan.

Itse olen puolen vuoden sijaisuudessa koska vakkariyökkö halusi puolittaa oman rivinsä koska alkoi väsy painaa.

Lisäksi olen tehnyt muualla keikkaa ja taisin hakea soviteltua päivärahaakin.

Itse olen saanut paljon vapaa-aikaa ja se ollut tosi nastaa.

Esim kouluihin haetaan sijaisuuksiin erityiskoulunkäyntiavustajia mutta jos tuntimäärä on sopparissa 20 h viikossa niin listalla se näyttää sen että töitä on MA-PE klo 9-13.

Tuollaisesta en ole kiinnostunut.

Sopii varmaan esim sellaiselle jolla lapset menee tarhaan päiväksi ja vanhempi on työnsyrjässä kiinni ja vaihtelukin virkistää.Puhumattakaan aktiivimallista.Sen näkökulmasta tekijä saa 10 + Pistettä ja sen todella halutun merkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tein esperillä osa-aikatyötä.. Tuntityötä ensin ja sitten 80% kuukausipalkkaa. Tuntilaisena lomat kertyvät normaalisti. 

Esimerkiksi attendolta tiedän ja olen kuulkut etteivät kerrytä tuntitekijöille lomaa eli kiertävät vuosilomalain. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12 tuntia sitten, Suhakka kirjoitti:

Itse tein esperillä osa-aikatyötä.. Tuntityötä ensin ja sitten 80% kuukausipalkkaa. Tuntilaisena lomat kertyvät normaalisti. 

Esimerkiksi attendolta tiedän ja olen kuulkut etteivät kerrytä tuntitekijöille lomaa eli kiertävät vuosilomalain. 

Onko 2- vai 3vuorotyötä? Ja mitä tuo tuntityö on, ovatko kuitenkin tunnit sovittuna etukäteen, vai onko ns. "varallaoleva" että yhtäkkiä tuleekin soitto töihin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkatyö ja reservi
Tunti sitten, Vieras: jaa kirjoitti:

Onko 2- vai 3vuorotyötä? Ja mitä tuo tuntityö on, ovatko kuitenkin tunnit sovittuna etukäteen, vai onko ns. "varallaoleva" että yhtäkkiä tuleekin soitto töihin

Keikkatyö on aina tuntityötä.Keikka voi olla yksi työvuoro taikka muutama vuoro esim listaan suunnittelussa ilmenneet puutevuorot.Myöskin jos joku sairastuu akuutisti niin tarvitaan keikkalainen sijaiseksi. Itse teen vain keikkoja. Tiedän aina paljonko olen tehnyt vuoroja/ tunteja ja tiedän suulainennnilleen paljonko tulee maksuun.

Itse aina suosittelen hakeutumaan ensin keikalle.Siitä saa hyvän kuvan onko kyseinen paikka se missä haluaisi tehdä rivillä töitä.

Itse olen seurelainen pääkaupunkiseudulta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 tuntia sitten, Vieras: jaa kirjoitti:

Onko 2- vai 3vuorotyötä? Ja mitä tuo tuntityö on, ovatko kuitenkin tunnit sovittuna etukäteen, vai onko ns. "varallaoleva" että yhtäkkiä tuleekin soitto töihin

Työ oli 3-vuorotyötä. Sopparissa oli 1-115h/3vko. Kumminkin tunteja oli aina 70-112h/3vko suunniteltu. Lisäksi sitten sairauslomat joihin pomo ensin kysy meiltä tuntilaisilta haluatko tehdä lisää tunteja. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt tuli kyllä pähkinä purtavaksi.Toihan on melkein kuin nollasopimus! Tietääkö joku tälläisestä kuviosta.Olen ollut ikuisuuden alalla mutta ei ole tuollaista sopparia tullut vastaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kuka tajuaa

Eli osa-aikainen naamioidaan nollatuntisoppariksi? :D eli välttämättä ei ole edes tiettyä määrää mitä teet esim 60% lista. Pitää kai olla tarkkana millaiseen soppariin allekirjoituksen laittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5 tuntia sitten, Vieras: En Tajua kirjoitti:

Nyt tuli kyllä pähkinä purtavaksi.Toihan on melkein kuin nollasopimus! Tietääkö joku tälläisestä kuviosta.Olen ollut ikuisuuden alalla mutta ei ole tuollaista sopparia tullut vastaan.

Ylsityisellä puolella nollasopparit on arkea, kun tessi sen sallii :). Se miksi en enää työskentele Esperillä on syynä se, että kaipaan uusia haasteita. Tykkösin työstäni myös siellä kovasti eikä ollut mitään moitittavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...