Jump to content
MAINOS

Rikkooko Attendo potilastietoturvallisuutta?


Vieras: Hei

Recommended Posts

Attendo julkaisee lukuisista asukkaistaan ja heidän arkiaskareistaan kuvia julkisesti facebookkiin. Olen miettinyt, eikö se ole millään tavalla potilasturvallisuuden rikkomista? Kyseiset henkilöt ovat selkeästi tunnistettavissa. Lisäksi mietin sitä onko vanhukset oikeasti tietoisia, että yritys mainostaa heidän kuvillaan itseään lukuisille ihmisille netissä. Jos vanhukselta kysytään lapulla saako kuvat julkaista facebookissa, hän tuskin ymmärtää millaisesta palvelusta on kyse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos on tosiaan lupalappu vanhukselta itseltään tai omaisilta niin ei kai siihen estettä ole? Muistaakseni se kysytään automaattisesti asukkaalta tai omaisilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esperi julkaisee kuulumisiaan yksiköistä, yksikköjen sivuilla. Asukkaiden naamat taidetaan sensuroida, vaikka kuvauslupa olisi. 

Minun sukulaispoika asuu Esperin kv-yksikössä. Kuvausluoa on, mutta kasvot sensuroidaan silti. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuvauslupa tosiaan pyydetään kirjallisena asukkaan muuttaessa hoivakotiin. Muistaakseni siinä kysytään lupaa julkaista kuvia nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Omaisethan tämän pääasiassa täyttävät, muistisairaita kun monet ovat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilasturvallisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
 

Jos asiakkaat antavat luvan kuviensa käyttöön, niin ei siihen ole mitään estettä. Jos henkilö ei ole oikeustoimikelpoinen, niin sitten asia erikseen.

Se sitten että onko tässä jotain eettisesti arvelluttavaa on varmaan siitä kiinni miten kuvia käytetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: gggggggggg

Myös CARITAKSEN sivuilla kuvia niin asukeista kuin työntekijöistäkin. Itse en työntekijänä haluaisi pärstääni nettiin, ihan yksityisyyden takia. Onkohan heiltä kysytty lupa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...