Jump to content
MAINOS

Lähihoitaja + 30op erikoistumisopinnot


Vieras: kyselijä

Recommended Posts

Vieras: kyselijä

Heips,

Olen lähihoitaja (ensihoidon ko.) ja suorittanut 30op ensihoidon täydennyskoulutuksen ammattikorkeakoulussa 2010. Kyseisessä AMK:ssa on ollut ensihoitaja AMK -koulutusta koko sen olemassaoloajan (en muista miten se ensihoitoasetusteksti menee, eli pitäisi olla sen mukainen).

Jos nyt käyn sairaanhoitaja AMK, pitääkö minun käydä uudelleen tuo 30op jossain, vai riittääkö tuo 2010 suorittamani? Kiitos.

-kyselijä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko tuolloin v. 2010 puhuttu jo opintopisteistä/ onko kurssitodistukseen kirjattu nimenomaiseksi laajuudeksi 30 opintopistettä? Tuossa lienee avainkysymys, toki myös se, että asetus ei tuolloin ole ollut voimassa. Jossain ennakkopäätöksessähän oli käsitelty kenttäjohtajan kelpoisuutta (siirtymäsäännöstä) ja silloin "hoitotason täydennyskoulutusta" ei taidettu lukea 30 op. koulutukseksi, koska tuo laajuus oli nimenomaan eri ja suoritus oli ennen ensihoitoasetuksen voimaantulemista...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, Vieras: kyselijä kirjoitti:

Heips,

Olen lähihoitaja (ensihoidon ko.) ja suorittanut 30op ensihoidon täydennyskoulutuksen ammattikorkeakoulussa 2010. Kyseisessä AMK:ssa on ollut ensihoitaja AMK -koulutusta koko sen olemassaoloajan (en muista miten se ensihoitoasetusteksti menee, eli pitäisi olla sen mukainen).

Jos nyt käyn sairaanhoitaja AMK, pitääkö minun käydä uudelleen tuo 30op jossain, vai riittääkö tuo 2010 suorittamani? Kiitos.

-kyselijä

Kysy oman alueen ensihoitokeskuksesta, noissa on vaihtelua mikä kelpaa mihinkin ja miten siirtymäsäännöstä tulkitaan. En minä keksi miksi tuo ei kelpaisi jos yhtään on käytännönläheisyyttä vastuulääkärillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

16 tuntia sitten, Vieras: kyselijä kirjoitti:

Heips,

Olen lähihoitaja (ensihoidon ko.) ja suorittanut 30op ensihoidon täydennyskoulutuksen ammattikorkeakoulussa 2010. Kyseisessä AMK:ssa on ollut ensihoitaja AMK -koulutusta koko sen olemassaoloajan (en muista miten se ensihoitoasetusteksti menee, eli pitäisi olla sen mukainen).

Jos nyt käyn sairaanhoitaja AMK, pitääkö minun käydä uudelleen tuo 30op jossain, vai riittääkö tuo 2010 suorittamani? Kiitos.

En ole ensihoitaja mutta tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin silti. Ihan mielenkiinnosta kuinka olet päässyt tuohon 30op koulutukseen lähihoitajan papereilla kun sinne on vaatimuksena sairaanhoitajan tutkinto?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kyselijä

Tuo oli juurikin sen asetuksen mukainen 30op koulutus eli valmisti sairaanhoitajat toimimaan hoitotasolla. En muista kurssille pääsyn vaatimuksia, enkä muista ihan tarkkaan miten se hakeutuminen meni, silloinen työnantaja maksoi ja vastuulääkäri kirjoitti puoltokirjeen kurssille, toimin jo lääkeluvallisena silloin. Nyt muissa töissä monta vuotta välissä ja mietin paluuta ja jatkokouluttautumista alalle.

Kysymys siis lähinnä riittääkö sh amk + tuo olemassa oleva 30op vai kannattaako hakea suoraan eh amk. Noita monimuoto sh kouluja tuntuu menevän enemmän ja jos olisi hieman helpompi päästä sisään sinne.

-kyselijä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika erikoista. Niihin on aina ollut nähdäkseni pääsyvaatimuksena se sh amk.

Mutta eihän tässä ole mitään epäslevää jos on sekä sh amk että 30op ht täydennys sairaanhoitajille suoritettuna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...