Jump to content
MAINOS

Vaaditaan työhön oma auto, kuka maksaa ?


Vieras: Vedetäänkö nenästä ?

Recommended Posts

Vieras: Vedetäänkö nenästä ?

Hoitotyössä vaaditaan oma auto ??

Saako kilometri korvaukset matkalta,  kun ajaa auton  kotoa- työpaikalle  ?

Kuka maksaa bensat ? 

Kuka maksaa auton parkkimaksut ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Kyllästynyt!

 

Te itse, kuka muu , olet palkkatyössä et Johtaja? Miksi työnantaja maksaisi kun tulet töihin.  Työnantajaa ei taatusti kiinnosta tuletko kävelen, kontaten tai miten. Jos, et ilmesty työpaikalle, niin silloin selität .. tai  tervemenoa. Meillä on tarkka systeemi ja kellokortti. Sen mukaan palkka tulee. Metro on myöhässä ja myöhästyt sen takia niin syy on sinun ja teet minuutit sisälle tai palkasta pois. Koskaan ei muissa vaan teidän syy kun metro ei kulje... Julkinen liikenne ym. sen takia vihataan näitä myöhästelijöitä, kaahareita ym. vaikuttaa monen viattoman henkilön liikkumiseen.  Töihin voisi lähteä 5min aikaisemmin ja ajaa miten on autokoulussa opetettu.  Huomioida toiset henkilöt liikenteessä, eikä olla itseään täynnä.

.Missä pilvilinnoissa elät, ollaan v.2018  tai pidätkö itseään parempana kuin me  muut?  Te maksatte tietysti bensat  eli ylläpidot kun se on oma auto. Miksi työnantaja passaisi teitä, ei ole teidän äiti tai isä.   Itse maksat parkkimaksut, jos aiheutat kolarin ym. Olet itse henkilökohtaisesti vastuussa omista ajamisista ja teoista.  Myös jos aiheutat viattoman henkilön kuoleman , te vastaatte. Miten olette saanut edes ajokortin, jos vastuu on noin vieras käsite?

 Työnantaja voi korvata jonkun centin/per pv. kun käytät omaa autoasi työajalla ja hoidat työasioita.  Selviää kun keskustelee johtajan kanssa. Antavat ohjeet. Seuraavat tarkkaa ja tietävät kyllä missä olet ollut. Selitä ja toivo pomo uskoo...  Sen sanoo jo ; MAALAISJÄRKI. Sama koskee, jos on oma polkupyörä, mutta huomaa pitää kirjata tarkkaa kaikki kilometrit ylös ja vain työkohteet. Omalla polkupyörästä saa muutaman euron/pv ja pomo taatusti tietää kenelle maksaa.   Itse korjaat, jos kumi puhkee jne. Kaupungin polkupyörästä et saa mitään korvausta.

Itselläni on ajokortti ja työnantaja EI koskaan maksanut mitään , kun saavun töihin .  Verotukseen kuitit ym. takaisin saa, kun ylittää omavastuun. Käytin työssä pyörää ja siitä myös ei maksua tullut eli oli työpaikan pyörä ja vastasin siitä. Kirjattiin ylös kuka lainasi ja palautti samana päivänä eli EI KOTIIN.

Kotoa töihin taatusti maksat itse tai kävelet.. Yksikään työantaja EI MAKSA bussi ym. matkoja vaan itse korvaat kaiken.  Ilmoitat sitten, kun täytät verotietojasi, voit saada sieltä hyvitystä, kun ylittää omavastuun osuuden. Jos, työnantaja on maksanut niin on luontaisetuna verotuksessa.  TE:n toimiston mukaan kanssa ; On työntekijä oma asia miten pääsee töihin tai takaisin. Ministeri totesi juuri; KÄVELKÄÄ.....lisää julkisia vuoroja ei herunut. Itse joudun kävelemään 1,5km / suunta , että pääsen bussipysäkille, kun julkinen ei toimi niin aikaisin tai niin myöhään kun pääsen töistä. Jos raiskataan, hakataan ym. oma on vikani kun teen vuorotöitä.

Ihan normaalia, kun Helsingissä kun kulkee niin huonosti metrot, lähijunat ja HSL:N liikenne ja 5min on liian pitkä aika odottaa.   Meillä on naurusta pitämistä, teidän marinasta kohta varmaan johtajat  avustavat teitä kun jokainen käyttäytyy kuin pikkulapsi, ilman omaa järkeä.

Me maalaiset opimme nämä asiat jo vauvasta pitäen. Opittu mitään ei saa ilmaiseksi ja jos saa on " jokin taka-ajatus " taskussa. Meidän palkka kun on niin SUURI, että on varaa asua hotellissa oli erään johtajan kanta. Kun en pääsyt aamuvuoroon ja joustoa ei herunut 15min työntekijöiltä.

Julkinen liikenne toimii herrojen tahtiin, ei 3-vuorotyösläisten ja lisäksi maksat vielä yötaksa päälle, että voit nukkua 3h ja taas töihin tai istut bussissa ruuhkassa/ itsemurhakandinaatit ajavat miten ajavat hällä väliä muista tiellä liikkujista.

Onneksi, ei ole nykyisin minun murheni; Vaan lähden toiselle paikkakunnalle töihin ja vaihdan 2x bussia ja KÄVELEN peräti 10min työpaikalle. KUNTO NOUSEE IHAN ILMAISEKSI. Karistan Helsingin Kaupungin  pois.  Vastuuta tuli, itse joudun  päättämään asioita ja palkka oli ihan ok. 

Odotan innolla, pois lähtöä Helsingistä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: työ läheltä kotia.

Kun työhön vaaditaan auto, se on omaa omaisuutta eikä työpaikan.

Jos ei saa autostaa korvauksia, pitää hoitajat palkata omalta alueelta.

Ei lähihoitajan palkalla, ilman pyhä - ja yölisiä  ajella satoja kilometrejä, kylhän sen sanoo järkikin. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17 tuntia sitten, Vieras: Kyllästynyt! kirjoitti:

Onneksi, ei ole nykyisin minun murheni; Vaan lähden toiselle paikkakunnalle töihin ja vaihdan 2x bussia ja KÄVELEN peräti 10min työpaikalle. KUNTO NOUSEE IHAN ILMAISEKSI. Karistan Helsingin Kaupungin  pois.  Vastuuta tuli, itse joudun  päättämään asioita ja palkka oli ihan ok. 

Odotan innolla, pois lähtöä Helsingistä!

Mulla on sellainen jännä tunne, että sieltä uudesta paikasta saattaa kuitenkin jotain negatiivisia asioita löytyä :D Mutta kirjoita niistä rohkeasti tänne kuten ennenkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: EI AUTOA EI

Kyllä meidän alalla täytyy olla niin että töihin pitää pystyä liikkumaan ilman omaa autoa.Niin työmatkoihin sekä työaikana. Jos esim kotihoidossa tarvitaan autoa kulkemiseen asiakkaiden välillä niin auto pitää löytyä työnantajalta.

P.s Aikoinaan hämeessä te-keskus ehdotti että enkö voisi ostaa autoa niin pääsisin hämeenlinnasta forssaan viikonloppuisin töihin kun julkista ei ollut.

Sanoin en ja muutin helsinkiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esim.kotihoidossa vaaditaan usein oman auton käyttöä, tarkottaisiko jotain vastaavaa?! Työmatka kotoa työmaalle ja takaisin kotiin taitaa olla verottajan heiniä ja työajosta tulleet kilometrit korvaa työnantaja verottomana km-korvauksena, autosta muita syntyviä kuluja ei huomioida.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voihan sitä työantaja vaatia vaikka kuuta taivaalta. Faktahan on se että työantaja tarjoaa käyttöön välineet joilla työtä voidaan tehdä. Oman auton käyttövelvollisuutta ei ole. Jos joudut käyttämään omaa autoa työajalla niin kilometrikorvaukseen olet oikeutettu kyllä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 tuntia sitten, Vieras: Tuhnu kirjoitti:

Esim.kotihoidossa vaaditaan usein oman auton käyttöä, tarkottaisiko jotain vastaavaa?! Työmatka kotoa työmaalle ja takaisin kotiin taitaa olla verottajan heiniä ja työajosta tulleet kilometrit korvaa työnantaja verottomana km-korvauksena, autosta muita syntyviä kuluja ei huomioida.

Tuossa työnantajan maksamassa kilometrikorvauksessahan on laskennallisesti mukana ne muutkin autosta syntyvät kulut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Vieras: kukkuu kirjoitti:

Tuossa työnantajan maksamassa kilometrikorvauksessahan on laskennallisesti mukana ne muutkin autosta syntyvät kulut.

Toki siinä on ongelmana se että korvausjärjestelmä perustuu vain ajettuun matkaan. Tämä ei ole optimaalista vaikka siellä kotihoidossa missä tulee ajoa ehkä se 40 km päivä ja käynnistelet kylmää autoa koko ajan lyhyitä matkoja varten. Auton kuluista kuitenkin iso osa on kiinteitä riippumatta ajosuoritteesta ja esim auton arvonalenema on pätkäajossa vaikeampi kuitata vaikka matkamittarin lukema pysyy pienenä.

Jossain hommissa missä ajat vaikka 300 km päivässä niin saat oikeasti sen auton kulut kuitattua tuolla km-korvauksella. 

Autoetu olisi hoitajien kannalta ihan hieno juttu, mutta taitaa olla liian kallis yhteiskunnalle.

Ps. Verottaja voisi hyväksyä tulonhankkimiskuluina työajoa varten ostetun auton. Ainakin kannattaa kokeilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ajat esim.huonokuntoisella tiellä ojaan, maksat itse työntekijänä kaikki mahdolliset kulut jos autoon jotain tulee/ hinauspalvelun ym. 

Hulluinta on se kun tietty km-raja vuoden aikana, laskee km- korvauksen määrä,kuitenkin velvoite ajaa asiakaskäynnit omalla autolla. Joissain kunniss tämä km-raja saavutetaan nopeastikkin koska pitkät siirtymät asiakkaslta toiselle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...