Jump to content
MAINOS

Onko helppoa päästä tekemään 2vuorotyötä ympärivuorokautiseen työpaikkaan?


Vieras: 33l1s

Recommended Posts

MAINOS

Meillä porukka suunnilleen tappelee siitä kenelle yövuoroja jaellaan. Hyvä niin, nukun yöni mielummin kotona kun olen töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin palvelutaloissa / ryhmäkodeissa aika usein törmää työhönhakuilmoituksissa siihen, että työ pääsääntöisesti 2-vuorotyötä (yöhoitajat erikseen). Tsemppiä, aina kannattaa kysyä työhaastattelussa onko yöt pakollisia ja voiko tehdä vain kahta vuoroa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä työntekijä yritetään irtisanoa tai kikkalla muuten pihalle jos terveydellisistä syistä kolmivuorotyötä ei voi tehdä. Halukkaita yövuorojen tekijöitä kyllä olisi, mutta he eivät saa niitä öitä tehdä enempää kuin muut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla sama homma. En vain ole ikinä tottunut yövuoroihin, ei yksinkertaisesti ole mun hommaani. Etsin työtä jota voisi tehdä 2 vuorossa, toivotaan että löytyy. Varmasti ainakin jotain paikkoja sulkee pois, mieluummin varmasti ottavat työntekijän joka tekee 3 vuorotyöt jos ilmoituksessa niin sanotaan... kannattaakohan omasta halukkuudesta 2 vuorotyöhön ilmoittaa jo hakemuksessa vai vasta haastattelussa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: perioperatiivinen sh

Ei ole helppoa päästä tekemään 2-vuototyötä 3-vuoroyksikköön. 

Olen sairaanhoitaja ja olen ollut vuoden työttömänä. Minulla on yövuoroista vapautus sairauden vuoksi  lääkärin todistuksella. Yksiköt joissa tehdään päivätyötä / kaksivuorotyötä ovat niin suosittuja paikkakunnallani, että hakijoita on yli sata hoitajaa per avoin työpaikka, joten niihin työllistyminen on vaikeaa. 3-vuoro työyksiköt eivät minua palkkaa, koska en kykene yövuoroihin. Mielestäni olisi järkevää, että minut palkattaisiin 3-vuoroyksikköön tekemään edes aamu-ja iltavuoroja sen sijaan, että istun päivät sohvalla. 3-vuoro yksiköt eivät ilmeisesti kuitenkaan näe minua tarpeeksi tuottavana yksilönä. Minulla on yli 10v työkokemusta.

On erittäin todennäköistä, että joudun vaihtamaan alaa ja kouluttautumaan uudelleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Vieras: perioperatiivinen sh kirjoitti:

Ei ole helppoa päästä tekemään 2-vuototyötä 3-vuoroyksikköön. 

Olen sairaanhoitaja ja olen ollut vuoden työttömänä. Minulla on yövuoroista vapautus sairauden vuoksi  lääkärin todistuksella. Yksiköt joissa tehdään päivätyötä / kaksivuorotyötä ovat niin suosittuja paikkakunnallani, että hakijoita on yli sata hoitajaa per avoin työpaikka, joten niihin työllistyminen on vaikeaa. 3-vuoro työyksiköt eivät minua palkkaa, koska en kykene yövuoroihin. Mielestäni olisi järkevää, että minut palkattaisiin 3-vuoroyksikköön tekemään edes aamu-ja iltavuoroja sen sijaan, että istun päivät sohvalla. 3-vuoro yksiköt eivät ilmeisesti kuitenkaan näe minua tarpeeksi tuottavana yksilönä. Minulla on yli 10v työkokemusta.

On erittäin todennäköistä, että joudun vaihtamaan alaa ja kouluttautumaan uudelleen.

Minkä sairauden vuoksi? Tarvitseeko välttämättä todistusta ettei kykene 3 vuorotyöhön, sanoo vain että se ei sovi sinulle ja asia nyt on näin.  Ei vain ota paikkaa sitten vastaan jos ei saa tehdä 2 vuorotyötä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: perioperatiivinen sh

3-vuoro työyksiköissä lähtökohtana on se, että työntekijä pystyy työskentelemään kolmessa työvuorossa. Mikäli yövuorojen tekeminen on terveydellisistä syistä poissuljettua, työnantajat eivät sinua palkkaa kahta vuoroa tekemään.  Valitettavaa, mutta näin se on mennyt kohdallani.  Se, miksi minulla on tämä terveydellinen rajoite, on epäolennaista.

 

 

 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoista etteivät edes eräässä pikkukylässä huutavan työpulan alla palkkaa 2-vuorotyöhön. Parempi kai sekin on, kun ei mitään.. Noh... siinäs etsivät työntekijöitä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Mimmis kirjoitti:

Eikö olis mahdollista tehdä keikkaa, niin pääsisi valitsemaan vuoronsa?

Mutta onko se sitten taloudellisesti kannattavaa? Niin, siinäpä se.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Yövuoroilla kysyntää

Yleensä yövuorot ovat haluttuja ja meillä ei tarvitse tehdä tehdä yövuoroja jos ei halua.Poikkeuksena on listat joissa lomia ym. Tällöinkin  yövuoroja laitetaan mahdollisimman vähän jos näin haluaa.Minulla oli viime listalla yksi yövuoro.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan fiksua mainita halusta tehdä pelkkää 2- vuorotyötä jo hakemusta laittaessa vai myöhemmin haastattelussa? Jos mainitsee heti hakemuksesta, niin työnantaja voi helposti torpata samantien.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21 tuntia sitten, Vieras: lhnn kirjoitti:

Mutta onko se sitten taloudellisesti kannattavaa? Niin, siinäpä se.

Ei tällä järjellä nyt ihan aukea miksi keikkatyö ei taloudellisesti kannata. Jos hieman viitsisit avata?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

25 minuuttia sitten, Mimmis kirjoitti:

Ei tällä järjellä nyt ihan aukea miksi keikkatyö ei taloudellisesti kannata. Jos hieman viitsisit avata?

En tiedä missä päin sinä asustelet, mutta joka kunnassa ei ole kovin paljon keikkaa tarjolla, vuorot voi vaihdella hyvinkin paljon. Onhan se nyt inhottavaa elää epävarmuudessa kun ei ikinä tiedä onko töitä tiedossa vai ei ole, ja miten paljon.. Sopii hyvin kyllä esim. Opiskelijalle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Yövuorot on haluttuja

Yleensä niille löytyy tekijä. Esim Epilepsia estää työskentelyn yksin yövuorossa. En ole koskaan ajatellut että lääkäri voisii kirjoittaa todistuksen mitkä ovat syyt että yövuoroja ei voi tehdä? Edes yhtä yötä listassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Yövuorot on haluttuja kirjoitti:

Yleensä niille löytyy tekijä. Esim Epilepsia estää työskentelyn yksin yövuorossa. En ole koskaan ajatellut että lääkäri voisii kirjoittaa todistuksen mitkä ovat syyt että yövuoroja ei voi tehdä? Edes yhtä yötä listassa.

Sitähän täällä on kysytty että minkä syyn varjolla se voidaan kirjoittaa- suositus ettei tarvitse tehdä yövuoroja Itsellä taas ei ole mitään sairautta, mutta yövuorot eivät ole ikinä sopineet minulle enkä yksinkertaisesti niitä halua tehdä. Hankaloittaa tosin työpaikan saantia mutta mieluummin ajattelen omaa hyvinvointia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: 2 -Vuorotyö
2 tuntia sitten, Vieras: 33l15 kirjoitti:

Sitähän täällä on kysytty että minkä syyn varjolla se voidaan kirjoittaa- suositus ettei tarvitse tehdä yövuoroja Itsellä taas ei ole mitään sairautta, mutta yövuorot eivät ole ikinä sopineet minulle enkä yksinkertaisesti niitä halua tehdä. Hankaloittaa tosin työpaikan saantia mutta mieluummin ajattelen omaa hyvinvointia.

Silloin pitää etsiä työpaikka missä ei ole yövuoroja ollenkaan taikka sitten on vakiyököt.En usko että työhaastattelussa sellaista voidaan luvata että sinulle jo taloon tullessa räätälöidään vuorotus sinulle sopivaksi ja jos onnistuisi niin helposti team katsoo vinoon.

Onnea työnhakuun ja kerro ihmeessä jos sait lääkärintodistuksen.Itse en ole koskaan sellaisesta kuullutkaan.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan noita syitä, millä lääkäri todistuksen kirjoittaa. Jo mainitun epilepsian lisäksi 1 tyypin diabeetikolla yövalvominen voi pahimmillaan pistää sokeritasapainon todella pahasti pieleen tai pahaa migreeniä sairastavalla valvominen voi aina laukaista migreenin. Ainakin itse tietämäni tapaukset tosin ovat ensin olleet kolmivuorotyössä ja sitten jo työssä ollessa todettu, että terveydellisistä syistä ei kannata tehdä. Lisäksi nuo syyt ovat kyllä sellaisia, että tuskin kukaan itselleen haluaisi ihan vaan, että ei tarvitsisi yövuoroja tehdä.

Silloin kun tulin nykyiseen työpaikkaan, meillä oli tilanne se, että aina katsottiin, paljonko öitä sai tehdä, koska halukkaita oli paljon. Tämä sopi hyvin itselle, kun en älyttömästi öitä haluaisi tehdä. Nykyään sitten taas yövuoron tekijöiden löytäminen on vaikeaa ja useat joutuvat tekemään enemmän kuin haluaisivat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Pomon hovi

Meillä on töissä huono työilmapiiri ja ihmiset jotka jostain syystä tekevät esim puolikasta niin ovat muiden hampaissa. 

Pitäisi puuskuttaa kuin veturi. Ihan sama minkä ikäinen on tai onko sairauksia ym ym

3- vuoroa pitää vääntää 

Itse mietin alanvaihtamista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22 tuntia sitten, Vieras: 2 -Vuorotyö kirjoitti:

Silloin pitää etsiä työpaikka missä ei ole yövuoroja ollenkaan taikka sitten on vakiyököt.En usko että työhaastattelussa sellaista voidaan luvata että sinulle jo taloon tullessa räätälöidään vuorotus sinulle sopivaksi ja jos onnistuisi niin helposti team katsoo vinoon.

Miksi tästä pitää tehdä näin vaikeaa? Yleensä löytyy aina nippu hoitajia jotka haluaa tehdä yövuoroja. Antaa halukkaiden ottaa enemmän öitä jolloin niitä ei ole pakko tehdä sen joka ei öitä halua tai voi tehdä... Lisissä se sitten näkyy.

Miksi hoitajille aina on niin helvetin tärkeää että kaikilla olisi mahdollisimman kurjaa töissä :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyyllä monessakin paikassa voidaan joustaa jos on enemmän halukkaita yövuoron tekijöitä tai vakiyököt. Tai sitten tekee esimerkiksi osa-aikaista ilman yövuoroa tms. Riippuu ihan työnantajasta. Rohkeasti vaan hakemaan työpaikkoja vaikka olisikin 3vuorotyöpaikka. Siellähän se sitten selviää voiko tehdä vain 2-vuorotyötä. Eipä siinä nyt mitään menetäkään vaikka kyselee onko tämä mahdollista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 tuntia sitten, jupet kirjoitti:

Miksi tästä pitää tehdä näin vaikeaa? Yleensä löytyy aina nippu hoitajia jotka haluaa tehdä yövuoroja. Antaa halukkaiden ottaa enemmän öitä jolloin niitä ei ole pakko tehdä sen joka ei öitä halua tai voi tehdä... Lisissä se sitten näkyy.

Miksi hoitajille aina on niin helvetin tärkeää että kaikilla olisi mahdollisimman kurjaa töissä :D

Komppaan kyllä tätä.... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...