Jump to content
MAINOS

Työkunnoton kollega


Vieras: Pikku Myy

Recommended Posts

Vieras: Pikku Myy

Mikä on oikea toiminta tapa tilanteessa kun vuoronvaihdossa huomaat seuraavaan vuoroon tulevan hoitajan käyttäytyvän kummallisesti ja epäilet vahvasti hänen olevan joko humalassa tai aineissa? Soitetaanko poliisit paikalle?  Ilmoitetaanko johdolle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ilmoitan vuorovastaavalle joka todennäköisesti puhalluttaa. Muita päihteitä epäiltäessä pitänee mennä työterveyden kautta, koska niitähän ei saa testata ihan hepposin perustein. Muutamia tornihuhuja olen kuullut, että porukkaa olis puhallutettu ja lähetetty kotiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkalainen!

Meille on ohjastettu, jos huomaat / haistat& epäilet niin yhteys osastonhoitajalle välittömästi. Hän jatkaa siitä eteenpäin. Tiedän tapauksia; on ohjattu eteenpäin hoitoon ja se on plus miinus nolla. 

Viime kesätyössä oli viimeksi kyseinen tapaus ja koko työyhteisö oli tietoinen. Lisäksi ainakin missä itse olen työskennellyt on selvät ohjeet taukotuvan seinällä.

Ikävä kyllä, olen itse törmännyt lyhyeen ajan sisällä kyseisiin tapauksiin. Paras oli löysin pukuhuoneen  roskakorista " puolikaan pullon koskenkorvaa"  heti aamuvuoroon tullessani.  Työntekijä ei edes hävennyt, kun selvisi asia.  Tässä työpaikassa oli x2 näitä tapauksia. Toinen tuli krapulassa iltavuoroon ja käytös oli omituista ja lähellä oli "lemusi " vanhalle viinalle. Onneksi os.hoitaja oli työssä vielä.

 Lisäksi eräät työntekijät ns. " sallijat" tämän hiljaisesti työporukassa vieläkin, mutta selän takana juorutaan tai laitetaan keikkalainen työpariksi. Voi kieltäytyä menemästä  autokyyttiin / avohoito, jos epäilee työntekijän kuntoa.  Toisen kerran joudun kieltäytymään, menemästä autokyytiin / avohoito. Työkaveri oli " epäpätevä" ja tuli sairaana töihin.  Esimiehelle viesti ja lupa tuli välittömästi.  Työntekijä oli vaarana oli saada sairauskohtaus. Näin heti aamusta , nyt ei ole asiat kunnossa ja EI USKONUT selvää puhetta. Lääkäriin ei mennyt, kun johtajan käskystä...  Joutuin pitkälle sairauslomalle, sairaalahoito ja  kiitosta EI herunut.

Johtaja totesi; Pelastin kyseisen henkilön, asiakkaiden ja omani hengen.  Tässä kiitos, jos välität työkaverista!

Toinen on lääkkeiden väärinkäyttö sama periaate viesti johtajalle ensin. Myös näitä tapauksia tulee esiin nykyisin...... Itse olen oppinut kantapään kautta; Jos tullaan välittömästi esittämään hyvää kaveria, niin alkaa jo " hälytyskellot soimaan"  eli älkää luottako yhteenkään  työkaveriin/ opiskelijaa sinisilmäisesti.  Tässä taas os,hoitaja oli valppaana ja toimi välittömästi.

Ennen oli  työyhteisössä kunnia asia ; Toisen henkilön luottamus. Nykyisin sanelee muut sanattomat pelisäännöt.   Mitä paremmin osat käyttää omaa egoa röyhkeyttä , kylmästi toisia työntekijöitä omaksi eduksi.  Olet ansainnut  toisten työntekijöiden  suosion. Raakaa peliä monessa työyhteisössä, ikävä todeta.

Koskee myös keikkalaisia/ sijaisia ilmoittaa asiasta eteenpäin esimiehille..... vastuu on myös heillä tässä asiassa onko opiskelija tai kuka tahansa tulee alkoholin, lääkkeiden tai vastaavan alaisuudessa työvuoroon. Nopeasti selviää  tai voi aina tarkistaa ketkä ovat silloin työvuorossa...... seli, seli.... sitä osataan, mutta vastuuta toisista henkilöistä ja itsestä ei osasta kantaa edes työpaikoilla.   

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 tuntia sitten, Vieras: Keikkalainen! kirjoitti:

Toinen on lääkkeiden väärinkäyttö sama periaate viesti johtajalle ensin. Myös näitä tapauksia tulee esiin nykyisin...... Itse olen oppinut kantapään kautta; Jos tullaan välittömästi esittämään hyvää kaveria, niin alkaa jo " hälytyskellot soimaan"  eli älkää luottako yhteenkään  työkaveriin/ opiskelijaa sinisilmäisesti.  Tässä taas os,hoitaja oli valppaana ja toimi välittömästi. 

Ei muuta kun epäilemään kaikkia jotka ovat kohteliaita työyhteisössä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...