Jump to content
MAINOS

TYÖSKENTELY ILMAN TYÖSOPIMUSTA


Vieras: Kaupungin pesti

Recommended Posts

Vieras: Kaupungin pesti

Hei onko järkevää tehdä töitä ilman että on nähnyt vielä työsopimusta siis kirjallista.Minulle sanottiin että sopparit on tulossa ja suullisesti on luvattu sijaisuus huhtikuun loppuun.Nyt työvuorolista tehty ja maanantaina eli huomenna on eka vuoro.Se mikä tässä on hämäävää, on se että kyseessä on  ison kaupungin oma yksikkö .Ei  mikään villi yksityinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
13 minuuttia sitten, Vieras: Kaupungin pesti kirjoitti:

Hei onko järkevää tehdä töitä ilman että on nähnyt vielä työsopimusta siis kirjallista.Minulle sanottiin että sopparit on tulossa ja suullisesti on luvattu sijaisuus huhtikuun loppuun.Nyt työvuorolista tehty ja maanantaina eli huomenna on eka vuoro.Se mikä tässä on hämäävää, on se että kyseessä on  ison kaupungin oma yksikkö .Ei  mikään villi yksityinen.

Kyllä mä olen uskaltanut tehdä. Mulle sitä selitettiin niin, että oh saa tehdä vain 14 (tjsp) päivän mittaisen sopparin ja sitä pidemmät kiertää enemmän jossain byrokratiassa, jolloin niitä ei aina saa nopealla aikataululla valmiiksi. Systeemi on paska, mutta ainakaan itsellä ei ollut ongelmia palkan tms. suhteen noissa tilanteissa ja sopimuksetkin taisivat aina tulla ennemmin tai myöhemmin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sijaisuus
29 minuuttia sitten, Julma kirjoitti:

Kyllä mä olen uskaltanut tehdä. Mulle sitä selitettiin niin, että oh saa tehdä vain 14 (tjsp) päivän mittaisen sopparin ja sitä pidemmät kiertää enemmän jossain byrokratiassa, jolloin niitä ei aina saa nopealla aikataululla valmiiksi. Systeemi on paska, mutta ainakaan itsellä ei ollut ongelmia palkan tms. suhteen noissa tilanteissa ja sopimuksetkin taisivat aina tulla ennemmin tai myöhemmin. 

Hei kiitti infosta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä myös alkuun kun tein hommia lista kerrallaan soppareiden tulossa välillä kesti, kun töiden jatkumisen varmistuminen meni pitkään ja sopimukset laadittiin jossain muualla (iso sairaaala, iso byrokratia), mutta palkka ja kaikki tuli aina kyllä ihan normaalisti. Sitten kun tein pidempää sijaisuutta yleensä kerkesivät tulla kyllä jo ennen seuraavaan pätkän alkua. Kun sain toimen siinäkin kesti yllättävän kauan, koska kerkesin tilinauhasta huomata, että minut oli samalla nostettu korkeampaan vaativuusluokkaan (palkka nousi) ennenkuin näin itse sopimusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työsoppareissa kestää, jos esimies ei annakoi. Monissa paikoissa alle 3kk sopparit tekee lähiesimies ja yli 3kk kiertää hallinnossa. Jos esimies tietää tekijän ja keston. Niin viisaasti voisi naputella tehdä sopparin ajoissa. Niin olisi valmis aikaisemmin tai ekana työpäivänä. Meillä esimies tekee sopparit sijaisille ajoissa, jotka kiertää hallinnossa. Sijainen kun tulee niin saa sopparin sinä päivänä tai aiemmin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistakeehan tässä yhteydessä työsopimuksen hiljainen pidennys joka on työsopimuslaissa.

Jos työnantaja sallii jatkaa työskentelyä määräaikaisen työsopimuksen päättymisen jälkeen, eli teet töitä ilman että sinulla on voimassa oleva työsopimus, niin työsopimustasi tulkitaan toistaiseksi voimassa olevaksi (eli olet kansankielellä vakkari) ja silloin työntekijä on normaalin irtisanomissuojan piirissä. Tämän jälkeen ei tietenkään määräaikaista työsopimusta tarvitse enää allekirjoittaa. Näyttövelvollisuus näissä tilanteissa on sillä, joka vetoaa sovittuun määräaikaiseen työsuhteeseen.

Työsopimuslain 1. luvun 5§.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...