Jump to content
MAINOS

Työnhaku!


Vieras: Alan vaihto?

Recommended Posts

Vieras: Alan vaihto?

Hei!

Olen etsit jotakin faktaa muilta työnhakijoilta.  Varsinkin nyt ja  joka koskee myös hoitoalaa.   Rekty:t  elävät oikeasti jossain menneisyydessä.  Samalla on hakijoita kuulemma paljon eli onko ikäsyrjintä pahentunut tai palkataan näitä TE:N kautta töihin.... tai suhteilla? En, ihmettele että, hoitoala on kriisissä kun koulutetut, pätevät hyllytetään kylmästi.  Itse olen törmännyt ikävästi tähän epäpäteviltä nuorilta hoitajien taholta.   Katsotaan nenänvartta pitkin ja työt jätetään kylmästi hoitamatta...sanotaan; kyllä se hoitaa..En, siis ihmettele jos vanhempi ikäpolvi vaihtaa alaa tai sairastuvat.  Itse en halua olla heidän hoidettavana, niin karseata käytöstä olen nähnyt.

Itse olen törmännyt tähän ikävän työnantajien puolelta, suosivat nuoria hoitajia ja aina syy on vanhemmassa hoitajassa.  Lisäksi nuoret ovat osaavat olla todella kaksinaamaisia toisia kohtaan. On sama onko kunta tai yksityinen työnantaja. 

 Firmojen työnhakupaperit heidän omillaan sivulla. Eivät vastaa tätä päivää yhtään.  Ovat jostakin kivikaudelta ei nykypäivää.  Oli juttua lehdissä vasta.

Ikää ei saa koskaan kysyä ja suosittelijoita ei kysytä nykyisin.  TE:n toimisto on antaa tästä palauteen, jos työnhakija ilmoittaa sinne.   Muuten ei tapahdu mitään.

Koskee myös henkilökohtaista avustajan töitä. Siellä törmää ikäsyrjintää kunnolla. Olet liian nuori tai liian vanha.  Syitä löytyy laidasta laitaan.  Pätevyys tai koulutus on hallaa siellä.

 Työnhakijat eivät voi ottaa vastuuta siitä, että lähiesimiehet/ johtajat eivät pysy tai eivät ole ajan tasalla.  Tiedoksi esimiehille yli kuntarajojen ; TE:N mukaan työpaikka PITÄÄ OTTAA VASTAA 80km tai n.2h matkaan/ per. suunta. Siinä teidän oma maine menee, jos syrjitte ulkopaikkakuntalaisia.   Lisäksi on työntekijän omalla vastuulla miten kulkee töihin. Siis EI TE:N toimiston. Periaatteena 50km voi kävellä töihin, oli vastaus muutama vuosi sitten TE:n virkailijalta.  Tiedän tapauksia Keva on maksanut taksin, kun yökkö EI PÄÄSYT TÖIHIN; Asui Helsingissä ja työpaikka oli HELSINGISSÄ. Helsingissä kulkee ratikka, lähijuna, metro eli yhteydet ovat hyvät olisi pääsy käyttämällä julkisia. Mutta hieno kun on  ei kelvannut julkinen liikenne muiden tallaajien kanssa .  Tähän törmätään ikävän usein, julkinen EI KELPAA . 

 Lisäksi jos menee yli 3h/ per suunta voi hakea jotakin avustusta ainakin Keva:lta tuli voimaan 2017  2kk:n työpesti taisi olla kyseessä .Oli juttua lehdessä ja Keva:lta tarkemmin tietoja, haku ym.. Työnhakijat tutustukaan myös matkakorvauksiin ajoissa, myös TE:n kautta voi saada apua.  Siis työmatka ei ole meille ongelma, enemmän se on teidän päässä eli  teidän oma työyhteisö. Toiseksi kannustetaan  käyttämään julkisia liikennettä, päästöt vähenevät ja annetaan töitä toisille työntekijöille. Ottakaa mallia. Itse kuljen yli kuntarajojen työssä ja julkisilla. Ei, ole ollut koskaan ongelma, enemmän on näille nuorille työntekijöille, joille pitää olla kaikki valmiina. Olen vielä ajoissa työssä ja nämä ketkä asuvat työpaikan vieressä myöhästyvät jatkuvasti. Lisäksi valikoivat aina työvuorot eli iltavuoro ei kelpaa....

Työntekijät olivat saaneet esittää kysymyksiä;  Usein kysytään tätä:Poltatko? Satuin  itse en polta ja en pääsyt heidän tupakkarinkiin. Todettiin  minulle jälkeen päin toinen osaston työntekijät.  Todettiin kylmästi vain; AI, olet vielä täällä työssä.... kunnan työtekijät. Työpaikka mainostaa on savuton ja ei pidä yhtään paikansa.  Älkää siis uskoko kaikkia, mitä mainostavat.

Suhteilla saa nykyisin paikan ja sitä mainostetaan työyhteisössä ikävällä tavalla.  Hällä väliä oletko koulua käynyt vaan miten osat " kiertää" totuuden . Kehua  osataan omaa erinomaisuutta ja oikeasti et osaa edes hoitaa perusasioita. Selviää aika nopeasti työpaikalla....

Suosittelijat.. kysytään jo hakupapereissa ja jos et ilmoita niin hakupapereita EI EDES NOTERETA ollenkaan. Debora, Seniorikoti,  kunta jne. näitä on pilven pimein netissä ja lisää pakkaa tulemaan. Mistä työnhakija taikoo ne, kun ei edes tiedä ovatko edes elossa....

Ainakin itse olen hankalassa tilanteessa ollut. Moni  johtaja/ lähiesimies on jäänyt  eläkkeelle , lähtenyt opiskelemaan ja vaihtanut työpaikkaa. Lisäksi niitä, joita en edes halua muistella, karseat muistot. Totesin viimeksi;  Seuravan kerran pyydän opettajalta sillä hän on se kuka on pysynyt työssä eli 2007 lähtien tähän asti, kelpaako? Eläkkeellä olevat johtajat ovat toinen vaihtoehto; oli todella hyviä, asiallisia, oikeudenmukaisia johtajia ja heidän kansaan keskustelaan kun nähdään vieläkin.

Johtaja tai lähiesimiehet vaihtavat  myös työpaikkaa kuin sienet sateella ja hyvä kun 1v pysyvät tai heillä on ollut sisäinen siirto. Työnhakijan ei voi  siis tietää, mitä ex. työpaikassa on tapahtunut tai  on ollut  myös yrityskauppa ja taatusti johto on vaihtunut.

Mistä ihmeessä työnhakija  voi metsästää suosittelijoita nykyisin. TE:n mukaan työnhakijat ovat jo silloin eri asemissa ja sitä ei saisi tapahtua nykyisin. Sorretaan suorastaan vanhempia työnhakijoita. Nuoret johtajat voisivat oppia paljon meiltä, jos antaisivat edes mahdollisuuden. . Silloin, myös muutos on mahdollinen ei tällä systeemillä....kohta ei kukaan tule töihin....

Jotkut varmaan huomasivat rektyfirmat, myös isot firmat ovat nyt tapetilla ja elävät jossakin menneisyydessä. Palaute työnhakijoilta oli murskaava luettavaa, heitä kohtaan.  Oli juuri keskustelujutussa päivän lehdissä.  Ovat puolustusasemissa parhaillaan, mutta monella on ikävät muistot heidän toiminnastaan.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...