Jump to content
MAINOS

Onko tässä tilanteessa oikeus työterveyshuoltoon?


nisuma

Recommended Posts

Olen lähihoitaja ja teen sijaisuuksia tällä hetkellä kolmessa paikassa, opiskelen uutta ammattia ja sen ammatin sijaisuuksia teen silloin tällöin yhdessä paikassa. Nämä neljä työpaikkaa sijaitsevat kaikki eri kunnilla kahdessa eri maakunnassa. Haluaisin päästä työterveystarkastukseen ja luulempa että tarvisin tässä tilanteessa myös jonkinlaista psykososiaalista tukea. Aiemmin ollessani määräaikaisena yhdessä työpaikassa niin kävin työterveystarkastuksessa ja sain lähetteen työpsykologille jolla kävin kerran. Tästä aikaa n. 2.5v. Olen ollut eripituisia aikoja näissä työpaikoissa mutta olen tosiaan vain sijainen, menen kun tarvitaan. Osaako joku vastailla? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tokihan sijaisella on oikeus työterveyshuoltoon. Ei kun klo 8 soittamaan tai jos ei ole akuutti sairaus niin myöhemmin. Tarkemmin tietoa saat paikasta häneltä kuka sinun palkkasi maksaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
Lainaa

Työnantajalla on velvollisuus järjestää työterveyshuolto kaikille työntekijöilleen työsuhteen muodosta ja kestosta riippumatta.

https://www.tehy.fi/fi/apua/tyosuhteen-alkaminen/tyoterveyshuolto

 

Sinun tilanteessa kun teet useammalle työnantajalle töitä, en osaa sanoa kenen ta.n työterveyteen kannattaa/pitää kääntyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Terveystarkastus

Itse olen tehnyt sijaisuuksia espoon kaupungilla ja minun ei ole tarvinut kertaakaan käydä tarkastuksissa.Pitkän matkan takia asioin omalla Te:lla. Kerran kävin työterveydessä

kun tarvin lähetteen fyssään ja sainkin ja maksarin hoitoihin.Tällöin olin 10 kk siajisuudessa.

Seuren keikkafirmalla ei keikkalaisille ole mitään terveyspalveluita jollei ole tehnyt 3 kk:n yhtäjaksoista sopparia johonkin työkohteeseen.

Itse suosittelin hakeutumaan omalle ta:lle.Se palvelu ainakin kuuluu meille kaikille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...