Jump to content
MAINOS

Hoitotyön tekeminen raskaana...


Pikkulohari

Recommended Posts

Hei,

miten te joilla on kokemusta, selvinneet töistä raskaana ollessa? Miten on suhtauduttu pahoinvoinnista/muista raskaussäryistä tulleisiin poissaoloihin? Miten työkaverit ovat suhtautuneet?Missä vaiheessa olette saaneet kevennystä työhön ja mitä se on käytännössä tarkoittanut?

Olen itse sisätautiosastolla ja mietin kuumeisesti sitä, että pärjäänkö paljon seisomista ja siirtoja vaativassa työssä kun toi vatsa alkaa kunnolla kasvamaan. Neuvolan lääkäri näytti vihreää valoa ja sanoi, että oman jaksamisen mukaan voin tehdä töitä ja keskenmenon vaara on hyvin pieni.

Ei huvittaisi jäädä työttömäksi näin aikaisessa vaiheessa (työsopimus päättyy tammikuussa), mutta toisaalta kurjaa kun työkaverit joutuu välillä tekemään enemmän töitä sen takia kun joudun olemaan pois. Kannattaako kysellä, jos saisin tehtyä vaikka 50% listaa tai vastaavaa? Tosin onhan se aina työnantajalle enemmän työtä kun pitää palkata lisää sijaisia yms. Tai jos ei onnistu niin pitäisikö alkaa etsimään ihan toisenlaista työtä muutamaksi kuukaudeksi ennen äitiysvapaan alkua? Vai miten te itse tekisitte?

Koitan purra hammasta ja kestää. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin kauan kun pystyt teet töitä ja kun lakkaat pystymästä jäät sairaslomalle/äitiyslomalle tilanteen mukaan. Ei oo erityisen vaikeeta kun vaan pität oikeuksistasi kiinni (tämä tuntuu hoitajille olevan se vaikein vaihe monesti :/)

Työterveyshuolto ja esimiehet voivat halutessaan tietysti keksiä jotain kevennettyä duunia jos sairasloma uhkaa jos kokevat sen mielekkääksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...