Jump to content
MAINOS

Apua!


PikkuPiru

Recommended Posts

Olen menossa työharjoitteluun sairaalaan ja sain tietää, että siellä käytetään yksiosaista hoitajan pukua eli hametta.. Minkä mittäisia ne hameet on ja pidetäänkö siellä alla valkoisia sukkahousuja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 64
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olen menossa työharjoitteluun sairaalaan ja sain tietää, että siellä käytetään yksiosaista hoitajan pukua eli hametta.. Minkä mittäisia ne hameet on ja pidetäänkö siellä alla valkoisia sukkahousuja?

Hame on sellainen puoli senttiä vesirajan alle, eli kun kummarrut sänkyjä petailemaan niin katso ettei takana ole ketään. Hygieniasyistä alla ei tule käyttää mitään.

Eikun siis...

Ainakin ne hamoset eli mekot mitä meidän sairaalamme varastossa on, ovat melkoisia erotiikantappajia, varmaankin tarkoituksella. Eli melko kotelomainen leikkaus korostamatta sen kummemin mitään kohtaa kropassa, ja pituus tuohon polven tienoille. Alla kukin pitää mitä tahtoo, paljaista sääristä villahousuihin, joko kelin tai mieltymyksen mukaan.

Toki mekkoja on varmaan useita malleja markkinoilla, mutta epäilen että mikään suomalainen sairaala olisi ostanut valikoimiinsa niitä malleja mitä näkyy isojen poikien lehvoissa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kammotta pelkkä ajatuskin et mun pitäisi käyttää hametta...

Mulla on ihan hirveet vääräsääret.. :-[

Onko yleistä et siellä alla pidetään jotain sukkahousuja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sukkahousuja kannattaa käyttää alushameen kanssa. Varsinkin pakkasella sukkikset ovat niin sähköiset, että hame hinautuu epämiellyttävästi ylöspäin. Jos ei sukkahousuja tykkää käyttää, niin polvisukat ovat hyvä vaihtoehto. Jotkut käyttävät tukisukkia. Hameen helman tulisi tulla sen verran alas, ettei polvet näy. Nilkkasukat antavat epäsiistin vaikutelman ja talvella ovat kylmätkin.

Ja ystävä kallis, mieti mitkä alushousut laitat. Värilliset hehkuu läpi, samoin valkoiset, varsinkin jos et käytä alushametta. Siinä sitten potilaat voivat katsella, että ahaa, opiskelijalla on tänään stringit/tangat/maxit jalassa. Eli erotiikan tappajat, puuterinväriset ja puuvillaiset on suunniteltu työasun alle...

Eli alushame (mielellään kokopitkä ja puuterinvärinen, puolialushamekin käy), sukkahousut/polvisukat/tukisukat ja puuterinväriset, puuviillaiset maxikoon alushousut ja voilá.  ;D

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TYKS:in ei vakinaiset käyttävät joko talon kamalia mekkoja, joita tosin löytyy myös lyhennettyjä pienille ja pyöreille, tai sitten omia vaatteita. Siis itse ostettua työpukua!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

K-SKS ohjeistaa naisopiskelijoita käyttämään mekkoa. Syyksi ilmoitetaan se, että housuasuja ei riitä kaikille. Tätä sääntöä tosin toteutetaan aika heikosti. Harmi :(

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä tuohon hameeseen.. On aika mielenkiintoisen näköistä kun hoitajat hame päällä yrittää istuu ns ratsumallin penkeissä, ja syöttää siitä potilaita... :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KYS:ssä myös naisopiskelijoilla mekot... perustellaan kustannus syillä. Pesu laskutetaan kappalemäärän mukaan ja housupuvun pesun hinnalla saa pesetettyä kaksi mekkoa.  Koulu kai noi vaatteiden pesut joutuu maksamaan eli koulu säästää.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa harjottelupaikassani kaikki opiskelijat (naispuoleiset) pitävät hametta!! myös päivystyksessä... itse käytän alla housuja, jos sellaiset sattuu jostain löytämään. Järkytys oli suuri kun kyseiseen paikkaan menin.. otan osaa suruusi ja kauhuusi!

Onnistuu se satulatuolissa istuminen myös hameessa pojat!! :(

Murphyn laki ruokailusta ensihoitajille: Kaikki hälytykset odottavat kunnes saat ruokalautasen eteesi!

Johtopäätös: onnettomuuksia sattuisi vähemmän jos ensihoitajat eivät koskaan söisi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nam.80luvulla kaikilla naisilla oli hameet ja kaupungin hameet oli miltei puhki kuluneita.aaaah sitä läpikuultavien pikkuhousujen määrää. :-*

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nam.80luvulla kaikilla naisilla oli hameet ja kaupungin hameet oli miltei puhki kuluneita.aaaah sitä läpikuultavien pikkuhousujen määrää. :-*

-Nostalgiasyistä en tohtinut itse sanoa tuota..

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nam.80luvulla kaikilla naisilla oli hameet ja kaupungin hameet oli miltei puhki kuluneita.aaaah sitä läpikuultavien pikkuhousujen määrää. :-*

-Nostalgiasyistä en tohtinut itse sanoa tuota..

sillon oli hetero poikamiehellä vientiä cry.png

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos en ihan väärin muista, niin 90-luvun puolenvälin tienoillla/vähän jälkeen eräs Hgin sairaanhoito-opiston kätilöopiskelija teki tuosta naisopiskelijoiden mekkopakosta kantelun tasa-arvovaltuutetulle. Kuulemma tasa-arvovaltuutettu otti siihen kantaa kehoittaen housupukujen sallimisen myös naisopiskelijoille, jotta tasa-arvo toteutuu. Tämän jälkeen sai HYKSissä naisopiskelijat vetää housupuvun päällensä miltei joka paikassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä mekkoja käyttää lähinnä sijaiset..siis naispuoliset sellaiset.. :( Meillä vakkareilla jokaisella omat housupukunsa. Helpotuksen huokaus kun ei sitä lypsyhametta enää tarvii päällensä toivottavasti koskaan laittaa.. Tosin kesällä se ehkä olis viileämpi... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KYS:ssä myös naisopiskelijoilla mekot... perustellaan kustannus syillä. Pesu laskutetaan kappalemäärän mukaan ja housupuvun pesun hinnalla saa pesetettyä kaksi mekkoa.  Koulu kai noi vaatteiden pesut joutuu maksamaan eli koulu säästää.

Näin sitä mullekin perusteltiin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KYS:ssä myös naisopiskelijoilla mekot... perustellaan kustannus syillä. Pesu laskutetaan kappalemäärän mukaan ja housupuvun pesun hinnalla saa pesetettyä kaksi mekkoa.  Koulu kai noi vaatteiden pesut joutuu maksamaan eli koulu säästää.

Näin sitä mullekin perusteltiin..

Meillä tämä säästö ei kylläkään koulun pussissa näy, koska koulu maksaa jokaisesta ohjauspäivästä tietyn suojavaatekorvauksen, riippumatta siitä vaihtaako opiskelija puvun kerran viidessä päivässä vai viidesti päivässä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun opiskeluaikaani ei pelkästään KYS:llä ollut naisopiskelijoilla mekkopakkoa harjoitteluissa, vaan PSAMK velvoitti opiskelijat käyttämään mekkoja työharjoittelussa kaikkialla paitsi teholla ja leikkurissa. Psykiatrian voi laskea myöskin poikkeukseksi. Siellä, kun oltiin omissa vaatteissaan jokainen.  :) Ja syy kaikkkeen oli silloinkin tuo samainen kustannuskysymys. Ainoastaan lääkärintodistuksella olisi naisihminen saanut housupuvun päälleen. Minkähänlaiset suonikohjut se todistus olis vaatinut  :(

Iällä ei ole merkitystä- ellei satu olemaan banaani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä harjoittelin Hiltonissa 2000, osastolla, ja eka päivänä pakotettiin mekkoon pukeutumaan (osastonhoitaja). Ja mekko oli just sitä mallia mammamekko; leveä kun lainapeite ja pohjepituinen. YÄK!!  Mikä järkytys ihmiselle joka kulkee aina ja kaikkialla housuissa (no taisi hääpukuna kyllä olla mekko). No, seuraavana päivänä vetäisin tyynesti housuasun päälle ja ajattelin että heittävät ulos jos heittävät. Ei sanonut kukaan mitään, ei edes ko osastonhoitaja.  Niinpä sitten koko reilun kuukauden pidin housuja eikä ollut ongelmia miltään taholta.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pitäisköhän ens harjoittelussa pyytää myös mulle mekkoa, hyi hel**tti :o joku vois saada traumoja!

Koulu rupes hannaamaan kun kyseltiin saatasko mekin mies opiskelijat säästösyistä käyttää mekkoa 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos en ihan väärin muista, niin 90-luvun puolenvälin tienoillla/vähän jälkeen eräs Hgin sairaanhoito-opiston kätilöopiskelija teki tuosta naisopiskelijoiden mekkopakosta kantelun tasa-arvovaltuutetulle. Kuulemma tasa-arvovaltuutettu otti siihen kantaa kehoittaen housupukujen sallimisen myös naisopiskelijoille, jotta tasa-arvo toteutuu. Tämän jälkeen sai HYKSissä naisopiskelijat vetää housupuvun päällensä miltei joka paikassa.

Jos ei mekon pitäminen kiinnosta niin kannattaa varmaan tehdä tälläinen kantelu. Ei siinä ainakaan menetä mitään. Jos olisi paljon koulua jäljellä ja täytyisi käyttää mekkoa niin tekisin kantelun.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

80luvulla kaikilla naisilla oli hameet ja kaupungin hameet oli miltei puhki kuluneita.aaaah sitä läpikuultavien pikkuhousujen määrää.

..kaikista naisista en tiedä, mutta sh:t piti -90-luvun puoliväliin asti (ainakin puollustusvoimissa) sellaisia lähes tyköistuvia mekkoja, joiden kangas oli ihmeellistä ainetta; paksua, mutta läpikuultavaa... Eikä pakkoa ollut pelkästään mekko, vaan myös valkoiset kengät ja valkoiset sukkahousut jne. jne.

Olen varmasti tosi omituinen, mutta uskokaa tai älkää - ei ainakaan sen mekon pitäminen mitään kamalaa tuskaa ollut  :o. Pidetäänhän sitä vapaa-ajallakin minimekkoja. Telttamallia en ole koskaan joutunut pitämään, kun nykyisissä paikoissa on housupuvut kaikilla. Kunhan jotkut rytkyt saa päällensä ja saa pesettää ja korjauttaa ne työnantajalla, niin se riittää...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...