Jump to content
MAINOS

Avaimet


Suhakka

Recommended Posts

Pidättekö töissä avaimia kaulassa vai jossain muualla? Tämmönen kysymys. Minkälaisia turvallisuusohjeita teillä töissä on avaimien pidosta kaulassa? 

Itsellä avaimet työliivin taskussa ja kehitysvammapuolella olen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Taskussa tai vyöllä olen pitänyt. Kaulalla huono kun kaikki lukot on aina niin alhaalla että pitäisi erikseen ottaa pois ja pukea takaisin. 

Ei kai kaulalla pitäminenkään vaarallista ole, jos käyttää aukeavaa avainnauhaa. Ohjeita ei ole tietääkseni annettu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleensä kaulassa/siinä rintataskussa. Tarvittaessa otan poiskin, jos tuntuu että ne on tiellä tms. Ei ole virallista ohjeistusta käsittääkseni. Tykkään pitää kaulassa, kun niissä kuitenkin on kaapin avain, ovien avain, lääkekaapin vara-avain (joka siis on aina minulla) ja mun ollessa työvuorossa mulla on yleensä lisäksi lääkekaapin avain, huumekaapin avain ja roikkuupa niissä keittiöönkin pari avainta (joita ei tosin oikeastaan käytetä). Plus sakset ja lätkä tulostimeen. Ja sit kun taskuissa on vielä teippiä, muistivihko, joskus Siripiriä tms. (diabetes <3) ja vähintään yksi, hyvässä lykyssä kaksikin tai kolmekin puhelinta (oma + hälytyspuhelin) niin...

 

Osa työkavereista kyllä pitää taskussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä avainten pitäminen kaulassa on yksiselitteisesti kielletty. Myöskään "aukeavat" avainrenksut ei kelpaa, koska takaapäin voi reksusta ottaa kiinni lukon kummaltakin puolelta, eikä se renksu silloin aukea.

Itselläni on aina ollut avaimet vyötäröllä kiinni, nykyään ihan housun helmassa.

Key Bak on kallis, mutta kestää vuosia. Jojon remmi on riittävän pitkä, eli ylttää housuista iroittamatta niin korkealla kuin kädellä ylttää. Sen verran vahva jousi myös että isompikin avainnippu nousee rivakasti takaisin.

https://www.puuilo.fi/Avaimenperae-Key-Bak-super-48

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kaulassa pidän, ns. turvalukollisessa avainnauhassa. Eihän mistään kaulanauhasta saa täysin turvallista millään, ellei se ihan atomeiks hajoa siinä kun joku yrittää siihen tarrata ja kuristaa :D Mutta parempi kai tollanen turvalukkokin kun ihan umpinainen tapaus.

Mitään ohjeistusta en ole asiaa koskien saanut työpaikalta ja työkavereiden keskuudessa on erilaisia tapoja kantaa niitä avainnippuja....Mutta maalais-/hoitajanjärki kai riittää tässäkin asiassa - työtehtävistä riippuen niitä avaimia kuljetetaan siellä missä ne ovat käytännölliset eivätkä saa hirveästi vahinkoa aikaan itselle tai muille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Päivänpaiste

Kielletty pitää kaulassa, koska takaa päin voidaan nauhalla kuristaa. Olen laittanut "laskettelulippu" jojoon avaimen ja housun renksuun.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...