Jump to content
MAINOS

Kaatuminen työmatkalla tammikuussa 2017


Partasankari

Recommended Posts

Moi.

Halusin kirjoittaa tänne koska tiedän että täällä on ihmisillä paljon enemmän tietoa kuin itselläni tähän asiaan liittyen joten pitemmittä puheitta.

Olen 33-vuotias lähihoitaja mies. Kärsinyt jo kohta vuoden olkapää kipua jonka sain kun kaaduin työmatkalla olkapään päälle. Olkapää lähti sijoiltaan niinkuin jo monta kertaa ennen tätä kaatumista mutta tällä kertaa tuli pakottava kipu joka muuttumaton sekä välillä kipukohtauksia. Minulle kokeiltu Arcoxia eikä sille mitään vastetta. Muut apteekin kipulääkkeet ilman reseptiä eivät ole tuottaneet mitään vastetta. 

Nyt olen syönyt Noritren 10mg x 1/vrk tunti ennen nukkumaan menoa. Ensin viikko 10mg ja nyt neljä päivää sitten nosto 20mg x 1/vrk. Lääkkeen noston jälkeen kipu ollut päivä päivältä vielä kovempi ja nyt siis tuli univaikeus kun tätä kirjoitan kun ei voi enää nukkua kivun takia. Itselläni en ole huomannut mitään muita sivuvaikutuksia kuin vasemman käden sormien tikkuilu. Vasen olkapää siis se kipeä. Aijon jatkaa kyllä lääkitystä mutta olen viikonlopun jälkeen kipupoliin yhteydessä kun kipua ei voi kohta sietää. En tiedä johtuuko nyt tästä lääkkeen nostosta mutta mitään muuta ei ole elämässä uutta kuin tämä lääkekuuri. 

Lähinnä minua kiinnostaa se että kun vakuutusyhtiö pesi kätensä tästä asiasta että vanha vamma mutta kun kipu aiheutui vasta nyt tammikuun kaatumisesta ja vaivaa edelleen niin mitä mun pitäisi tehdä?

Olen tällä hetkellä siinä tilanteessa että kun pää ei kestänyt olla sairaslomalla niin hain opiskelemaan ohjaaviin lähihoitajan lisäopintoihin kun en voi olkapään frozenshoulderin ja kivun takia tekemään nyt hoitotyötä. En kestä enää pitkään tätä painetta kun jotenkin mistään ei saa oikeusapua tähän tilanteeseen ja kun ei ole tuloja muuta kuin opintotuki ja asumislisä niin piti hakea toimeentulotukea.

Olen edelleen nimellisesti vakkariduunissa mutta poissaolevana nyt opintojen takia enkä valmistuttuani pysty joka tapauksessa nykyiseen työpaikkaani palaamaan kun on näitä vammoja sen kaatumisen takia. Jotenkin ihan älytön tilanne että ei edes mitään korvattu ja sitten jää vaan tyhjän päälle kun ei ole työkykyä. Onko tämä homma mennyt nyt ihan oikein? Kysynpähän vain...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse hyödyntäisin liiton oikeusapua sen verran, että kysyisin heiltä onko perusteita riidellä asiasta enempää, vai viekö ta:n vakuutusyhtiön selkeästi pidemmän korren?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun kyseessä on vanha vamma, niin käytännössä mahdotonta näyttää syy yhteyttä nimenomaan siihen työmatkalla kaatumiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos jo tähän mennessä vastauksistasi. Kuulin tutulta siitä pysyvänhaitan korvauksesta. Mitenkä sitä sitten pitäisi hakea? Onko sulla mitään tietoa siitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todennäköisesti mahdoton homma, mutta aina kannattaa yrittää. Kaatumisen pitäisi osoittaa olleen sellainen, että se olisi vahingoittanut tervettäkin olkapäätä siten, että siihen olisi tullut tällainen vaiva.

Jos taustalla on vanha vaiva ja kaatuminen ei ollut mitenkään korkeaenerginen, niin silloin vakuutusyhtiön vanhaan vammaan vetoaminen on vaikea kumota.

Vakuutusyhtiön päätöksistä kannattaa valittaa ja valituksen liitteeksi hankkia riittävästi lääkärinlausuntoja sen puolesta, että kaatuminen oli sellainen, että se aiheutti vamman, eikä vanha vaiva vaikuttanut siihen.

Tietysti on mahdollista myös yrittää hakea korvauksia sen kunnan, taloyhtiön tai missä ikinä kaatuminen tapahtuikin taholta. Eli jos kaaduit kotipihassa, niin taloyhtiön vakuutuksesta voi kokeilla jotain saada. Tai jos kunnan katualueella, niin sitten sieltä. Epätodennäköistä niistä on mitään saada, mutta kaikkea kannattaa yrittää.

Ja kun sairauspäivärahat on käytetty, niin sen jälkeen tulee eläkevakuutusyhtiön kuntoutustuen hakeminen eteen. Ja jos sitä ei myönnetä, niin sitten liiton ansiosidonnaista päivärahaa voi hakea.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka pitkä työura sinulla on? Jos 5-6 vuotta tai enemmän niin eikö työterveyshuollon tuella ole mietitty ja kokeiltu nykyisen työsi keventämistä terveydentilallesi sopivaksi? Entä muun työn mahdollisuudet työpaikassasi? Tai työeläkelaitoksen korvaaman uudelleenkoulutuksen mahdollisuus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki nämä on kokeiltu. Eläkeyhtiö ja kela pesi kätensä mun kuntoutuksesta. Hiphei! Järjestelmä 1 minä 0.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...