Jump to content
MAINOS

Hoitotieteen pääsykokeet 2018


Vieras: Takaisin opin tielle?

Recommended Posts

Vieras: Takaisin opin tielle?

Hei,

Onko joku hakemassa ensi keväänä opiskelemaan hoitotieteitä? Itse olen jo useamman vuoden asiaa pyöritellyt mielessä. Hakisin tänne Ouluun mahdollisesti. Pääsykoepäivä ja hakuaika on jo tiedossa mutta valintakoekirjallisuutta en löytänyt. Sen sijaan opintopolussa mainitaan näin: "Valintakokeeseen ei ole ennakkovalmistautumista. Valintakoe perustuu koetilanteessa jaettavaan aineistoon". Onko siis todella niin että koe perustuu pelkästään tilanteessa jaettavaan aineistoon vai tuleeko kirjat kenties myöhemmin sivustolle?

 

Lotta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 70
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

No näinhän se on. Ei vaan meinaa uskoa todeksi että muutettu näin. Vaikea hahmottaa mihin kannattaisi keskittyä. Tutki ja kirjoita on varattuna ja tuskin hukkaan ainakaan täysin menee jos siihen perehtyy. Tutkimusten lukua ajattelin myös harjoitella. Mietityttää pitävätkö kokeen samantyyppisenä kuin aiempina vuosina vaikka valintakoekirjallisuus poistunut. 

Lotta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmeisesti pääsykoeuudistus iski. Olin jo henkisesti valmistautunut kahlaamaan tutki ja kirjoita prujua ja tukkua tutkimuksia, mutta pitänee mukauttaa suunnitelmia. Toivottavasti materiaali on sellaista, että se ei vaadi mitään lukion osaamisia, itsellä kun ei sitä tullut käytyä.

 

Suunnitelma nyt on varmaan sitten perehtyä tarkemmin kvanti ja kvali tutkimuksien terminologiaan ja menetelmiin ja tt-tutkimusten lueskelu töiden ohella. Tutki ja kirjoita menee tilaukseen seuraavasta palkasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tietääkö joku onko hakijoille jo joku luonut oman fb ryhmän niin kuin viime vuonna? Itse olen kuopioon hakemassa tänäkin vuonna :) viimevuonna jäi lukemiset vähän liian vähiin. Onneks materiaalit tänäkin vuonna samat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ei ole vielä perustettu FB ryhmää. Hitsi, aion hakea Tampereen yliopistoon, mutta mistä ihmeestä saa hoitotiede-lehden käsiinsä -.- täytynee ottaa joku päivä ja matkata johonkin yliopistoon lukemaan ko. lehteä. Harmillista kun tentissä pitää olla tuollainen materiaali.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä myös tarkoitus hakea Kuopioon ensimmäistä kertaa.  

Miten muiden lukemiset alkanut? :) Aiotteko lukea pääsykokeisiin töiden ohella vai pidättekö myöhemmin lukuloman? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikomuksena hakea Tampereelle hoitotieteisiin. Olen kiinnostunut fb-ryhmästä, jos joku sellaisen pistää kokoon :)

Jännittää semisti pääsykokeet. Ikinä en oo sellaisissa ollu, enkä tiedä osaanko lukea niihin oikein. 😬 Tutkimus hoitotieteessä-kirjaa oon vähän jo selaillu. Tuskailen Huoh:in tavoin mistä löydän Hoitotiede-lehden... 

Lukulomaa en aio pitää. Luotan aikaisin aloittamisen ja avoimen kurssien virittävän aivot pääsykoetaajuudelle. ;) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töiden ohella luen. Haen ekaa kertaa niin tarkoitus on lähinnä käydä katsomassa mitä tuo pääsykoe pitää sisällään. Cochranen artikkeleita ja duodecimin artikkeleita on tullut jonkin verran luettua, pitänee vielä metsästää noita hoitotiede lehtiä tai käydä yliopistolla lukemassa.

 

FB ryhmä kiinostaa täälläkin! Ouluun olen hakemassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haen Turkuun ja Kuopioon ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja aion lukea töiden ohella. FB ryhmä myös kiinnostaisi😊

Tietääkö kukaan kuinka paljon läsnäoloa ensimmäisenä vuonna tulee olemaa? Kannattaako harkita siis muuttoa jos koulupaikan saisi?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kohta maisteri

Tampereella oli ensimmäisenä vuotena paljon pakollista läsnäoloa ja toisenakin vuotena paljon pakollista. 

Hoitotiede lehteä pääsee kopioimaan ainakin Tre yliopiston kirjastossa. Siellä varmasti myös kannattavaa pääsykoekirjat.

 

Tsemppiä lukemisiin 😁 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Turkuun ja Jyväskylään haen. Turussa kirjat tiedossa (ostettu jo) ja Jyväskylän kirja tulee huhtikuun lopussa tietoon ja lisäksi on aineisto koetilaisuudessa. Turku kiinnostais, pedagoginen vaihtoehto. Työhistoriaa 30 v takana ja muutama sote-tutkinto. Jos "vanhoillapäivillään" tekis vielä jotain muuta. 

Kannattaa vähän lueskella vanhoja pääsykokeita, niin näkee mitä se pahimmillaa voi olla :) Osa on melkoista nippelitiedon hallintaa!! Just se kauhein vaihtoehto meikäläiselle. Onnea meille kaikille!!! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: bioanalyytikko

Turkuun haen, ensimmäistä kertaa yritän! Kirjat on tilattu, saa nähdä ehdinkö lukea kunnolla 1,5 kk:ssa... Tsemppiä kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkkusse hakija

Mulla on vanhat pääsykoekirjat. Etiikka vuodelta 2010 ja Hoitotiede vieläkin vanhempi. Kuinkahan paljon ne on muuttuneet? Miten muuten on mahdollista että erilaiset pääsykokeet Oulussa kuin Turku/ Tre minne itse haen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Turkuun pyrkivä

Miten luku-urakka etenee? Tuntuu, että aika loppuu kesken. Töissä on oltava, perhe ja koti hoitaa ja iltaisin on jo niin väsynyt, että tuntuu, ettei mitään jää mieleen. Äkkiä tämä lukuaika on loppujen lopuksi mennyt, enää parisen viikkoa jäljellä! Oletteko tutustuneet Hoitotiede-lehtiin ja artikkeleihin etukäteen? Itse en, lähikirjastossa ei kyseistä lehteä ole. Viime hetken tsempit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Koe oli pitkälti edellisen vuoden kaltainen. Aika paljon oli siis täysin samoja kysymyksiä mikä yllätti. Hoitotiede-lehdenkin kysymykset oli edellisvuoden toistoa.

Kysyttiin survey ja perusjoukko. Käppyrästä piti tulkita mediaani, moodi ja keskiarvo. 

Korrelaatiokäppyrä oli sama kuin viime vuonna. 

Pietarisen eettiset vaatimukset ja tietoinen suostumus kysyttiin. 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Bioanalyytikko

Turussa piti määritellä tiede, tieteen kehittyminen, hoitotieteen merkitys yhteiskunnan tukena, hyvä tieteellinen käytäntö, sitten oli rastiruutuun-tehtävä, täydennystehtävä, primaari- ja sekundaariprosessi kuviona ja artikkeli ainakin. Itselläni meni ainakin yksi kohta varmasti väärin artikkelikohdassa (abstrahointi) ja täydennyskohdan viimeisessä osiossa löi aivan tyhjää. Miten muilla Turkuun hakijoilla meni?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkuun hakenut

Mikä siihen abstrahointiin olisi ollut oikea vastaus? Meni varmaan pieleen. Muutoin ei erityisen paha koe ollut! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turussa olin. Ne on yllättävän pahoja nuo kokeet. Sitä luulee vastanneensa hyvin ja tuloksien tullessa saa köniin 😬 mä en edes muista mitä abstrahoinnista kysyttiin?  Mielestäni osasin suht hyvin vastata melkein kaikkiin. Kaavion täyttö meni plörinäksi koska olin tehnyt kirjoista itselleni muistiinpanot mitä luin muutaman kerran enkä niihin ottanut kaavioita mukaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...