Jump to content
MAINOS

Vetovoimainen vanhusten hoito


sh vm 83

Recommended Posts

Heitän keskustelun avauksena kysymyksen; eli mitä asioita tulisi palvelutaloissa / hoivakodissa kehittää, jotta sairaanhoitajat valitsisivat kyseisen työpaikan työpaikakseen?  Nyt tuntuu siltä, että sairaanhoitajia on hankala ryhmäkoteihin saada sen vuoksi että työ on liian perushoitopainotteista ja vastuuta liikaa.

pidän omasta työstäni, mutta toivoisin että saisin vähän enemmän tehtäviä jaettu kollegoiden kanssa. Tällä hetkellä kollegoita ei juuri ole. Näen itse tärkeänä :

hyvä työilmapiiri, monipuoliset työmahdollisuudet, vaihtelevat päivät.

 

mikä pn siis se tekijä joka saisi juuri sinut sairaanhoitaja valitsemaan vanhusten huollon?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Varmasti riippuu hyvin paljon kuinka suuri yksikkö on kyseessä ja kuinka paljon vastuuta yksittäiselle sairaanhoitajalle tulee. Saatat olla ainoana sairaanhoitajana vastuussa esimerkiksi liki sadasta vanhuksesta, niin kyllä se minun mielestäni on aivan liikaa yhden ihmisen kontolle.  Työtäkin on varmasti paikasta riippuen hyvinkin paljon. Teet perushoitotyön lisäksi sen mitä vastuullesi on asetettu; otat verikokeet, katetroit, teet haavahoidot, konsultoit lääkäriä, vastaat lääkehoidosta kokonaisvaltaisesti, teet työlistat ym.

Henkilökohtaisesti en asettaisi palkkaa ikinä etusijalle vaan oman hyvinvointini ja työssä viihtyvyyden. Itseni tuntien kasaisin itselleni järkyttävän määrän paineita ja pian olisin jossain lepäämässä, jos olisin yksin vastuussa koko talon asukkaista. Myös se, etten voisi konsultoida kollegaa olisi varsinkin keltanokkana täysin luotaantyöntävä ajatus. Mun vastaus olisi siis: tarpeeksi aikaa tehdä oman vastuualueeni töitä ja edes yksi kollega jonka kanssa jakaa tehtäviä ja miettiä asioita.

Lisäksi organisaatiotasolla pitäisi miettiä kuinka järkevää ylipäätään on rajoittaa lähihoitajan osaamista ja sälyttää kaikki mahdollinen sairaanhoitajalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Juuri tuo kollegojen puute tuli mieleen, kun luin aloituksen. Olisi hirveää olla ainoana sairaanhoitajana yksikössä. 

Olen tehnyt lähihoitajan sijaisuutta vanhusten hoidossa opiskeluaikana ja tykkäsin työstä kovasti. Sopivan rentoa ja käytännönläheistä työtä (juuri sitä perushoitoa). Nykyään nautin työstä sairaalan vuodeosastolla, jossa on sairaanhoitajakollegoita, joita konsultoida. 

En haluaisi olla se talon yksi sairaanhoitaja, jolla on iso vastuu ja jonka tekemisiä selän takana arvostellaan. Sopii varmasti hyvät päätöksentekotaidot omaavalle kokeneelle hoitajalle, mutta keltanokkana en menisi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...