Jump to content
MAINOS

Ylityöt


Kl4p3

Recommended Posts

Asiani koskee ylitöitä. Pomoni soitti minulle listan lopussa, että olisi yövuoro (10,5h), eivätkä saa ketään vuoroon. Minulla oli suunnitelmia viikonlopulle, mutta muutaman sekunnin mietittyäni suostuin. Sain toteuman tällä viikolla, jossa ylitöitä 10,5 tunnin sijaan olikin kertynyt ainoastaan 4 tuntia ja syy oli, että minulla oli edellisten yövuorojen vuoksi 8 tuntia annettu aikahyvitystä samassa listassa ja nyt näistä ylitöistä otettiin nämä tunnit. Pomo sanoi, että saan tunnit rahana, mutta nyt ei näin kuitenkaan ole. Miten tämän kuuluisi mennä? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos lista jää vajaaksi, niin se täytetään ylityötunneista. Ja se täyttö lähtee aina niistä arvokkaimmista tunneista ensin. Tosin, kannattaa ensin kysyä pomolta ja palkanlaskennasta. Jos ei vastaus ole järkevän kuuloinen, niin liitolta kannattaa myös kysäistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos listalla on jotain hyvitystunteja niin ne ei kyllä syö sitä ylkkyä mihinkään. Toki ne hyvitykset voidaan varmaan siirtää seuraaville listoille mutta ei voi olla tilannetta että hyvitystunnit palaa ylkyn takia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

51 minuuttia sitten, jupet kirjoitti:

Jos listalla on jotain hyvitystunteja niin ne ei kyllä syö sitä ylkkyä mihinkään. Toki ne hyvitykset voidaan varmaan siirtää seuraaville listoille mutta ei voi olla tilannetta että hyvitystunnit palaa ylkyn takia.

No tästä soitan huomenna töihin. Jos asia ei selviä niin otan pääluottamusmieheen yhteyttä. Tuntuu kyllä uskomattomalta, että tunnit vaan häviäisi noin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, minä kysäisen! 

13 tuntia sitten, Osku kirjoitti:

Tuota noin, suosittelen kysymään tätä omalta luottamusmieheltä. Tule sitten kertomaan, kuinka kävi :)

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyin asiaa eräältä asioihin perehtyneeltä työkaverilta ja tämä menee siis ihan "oikein". Tämä oli nyt siis oma "moka", kun suostuin. Asia menee niin, että aikahyvitys viedään kolminkertaisena yölisistä ja koska nyt tein sen 8 tuntia+2,5 tuntia niin minulle tulee tästä ylityötä vain sen 4 tuntia. Edelleenkään en tosin osaa tuota laskea, miten nuo ylityöt sitten tässä tapauksessa lasketaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...