Jump to content
MAINOS

Saudeihin(ko)


pii_ku

Recommended Posts

Oman paikkakunnan työtilanne on tällä hetkellä huono, eikä kokonaan muuttaminen toiselle paikkakunnalle ole tällä hetkellä vaihtoehto, joten olisinkin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista Saudeista! Yleistä tarinaa löytyy kivasti blogien puolelta, mutta lähinnä kiinnostaisi ihan käytännön asiat; verotus, palkka ja sen maksaminen, asuminen jnejne. Kaikki kokemukset tänne!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Moi!

Viestistäsi onkin jo tovi, mutta oon itse vähän aikaa sitten Saudeista palannut sh. 2 vuotta siellä olin ja viihdyin kyllä todella hyvin! Onhan siinä tietty sopeutumista, mutta jos avoimin mielin menee, niin on kyllä antoisa kokemus. Nyt sinne on suunnitteilla jonkinlaista verotusta, mutta en usko että vielä astunut voimaan, eli toistaiseksi vielä veroton palkka tulee paikallisena valuuttana paikalliseen tiliisi, sieltä voi sitten kätevästi verkkopankin kautta lähettää Suomeen. Asumisen tarjoaa työpaikka. Riippuu mihin sairaalaan menet, niin asumiset vähän vaihtelee. Mutta yleisesti taso on hyvä länsimaalaisille. Siellä missä asuin oli pieni kauppa, josta löytyi kaikkea tarpeellista, iso kuntosali, 3 ulko uima-allasta ja 1 sisäallas, poreeallas ja sauna osasto, tenniskenttiä, koripallokenttiä ja squash huoneita oli myös pari. Tekemistä riitti, jos siellä kuumuudessa jaksaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Heippa!

Vierähti itselläkin hieman aikaa, että luin viestisi. Toivottavasti vielä seuraat foorumia, nimittäin haluaisin vielä kysyä, että millaisella osastolla olit ja oliko työssä paljon eroja verrattuna Suomeen? 🙂

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Tämä on tosi vanha lanka, mutta en viitsinyt aloittaa uutta joten kommentoin tänne. Itse olisin ollut kiinnostunut Saudeista, mutta koska olen tällä hetkellä töissä kotihoidossa, niin en kuulemma saa laillistusta sinne. Olen siis sairaanhoitaja, työskennellyt yliopistollisissa sairaaloissa noin 8 vuotta ja edelleen keikkailen siellä, mutta nykyään tosiaan teen sairaanhoitajan hommia kotihoidon yksikössä. Rekryfirmalle tein noin 10 tunnin edestä paperihommia ja kaksi puhelinhaastattelua ja lupailtiin jo haastattelua sairaalan kanssa, mutta sitten tulikin ilmoitus että et pysty saamaan laillistusta. Pitäisi mennä vuodeksi takaisin sairaalaan ja yrittää sitten uusiksi. Hullulle tuntuu, kun kuitenkin keikkailee sinne vanhalle työpaikalle ja ei se ammattitaito sieltä mihinkään ole kadonnut. Jonnekin tekisi kuitenkin mieli lähteä, kun teki jo niin ison homman papereiden kanssakin. (Tosin toki vasta sitten, kun koronahömpötys on ohi.) Onko kellään sattunut vastaavaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Tämä on tosi vanha lanka, mutta haluan  kertoa kokemuksistani, koska olen työskennellyt Saidissa lähes neljä vuotta. Ei ollut veroa, kun työskentelin Saudi-Arabiassa noin kymmenen vuotta sitten. Kuulin ystäviltäni, että heidän on maksettava vero nyt, mutta ei niin korkealla kuin täällä Suomessa. Palkka on pieni, jos työskentelet yksityisessä sairaalassa. Palkka on korkea, jos työskentelet valtion sairaalassa. Asuminen ja kuljetus työhön ja takaisin ovat ilmaisia, ja työnantaja tarjoaa ne. Ruoka on siellä halpaa. Toivon tämän auttavan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

19 tuntia sitten, joannah kirjoitti:

Tämä on tosi vanha lanka, mutta haluan  kertoa kokemuksistani, koska olen työskennellyt Saidissa lähes neljä vuotta. Ei ollut veroa, kun työskentelin Saudi-Arabiassa noin kymmenen vuotta sitten. Kuulin ystäviltäni, että heidän on maksettava vero nyt, mutta ei niin korkealla kuin täällä Suomessa. Palkka on pieni, jos työskentelet yksityisessä sairaalassa. Palkka on korkea, jos työskentelet valtion sairaalassa. Asuminen ja kuljetus työhön ja takaisin ovat ilmaisia, ja työnantaja tarjoaa ne. Ruoka on siellä halpaa. Toivon tämän auttavan.

Mielenkiinnosta kysyisin, paljonko palkka oli euroina?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...