Jump to content
MAINOS

itsenäisenä ammatinharjoittajana toiminimellä


Buddha

Recommended Posts

Onko kukaan tehnyt keikkaa tai muuta työtä itsenäisenä ammatinharjoittana. Onko helppo tehdä sopimuksia, mitä ongelmia. Onko TEHY:n vastuuvakuutus voimassa?

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Y-tunnus verotoimistosta. Ei tarvitse perustaa mitään toiminimiä tai muuta. Sen saa ihan omalle nimelleen ja toimialaksi tulee jokin terveydenhuolto nimikkeen sisällä olevista aloista. Tietenkin jos haluaa toiminimen, niin se on eriasia.

Minulla on erillinen vastuuvakuutus vakuutusyhtiöstä ja kärsin siitä jotain 16 euroa/vuodessa. Aikoinani laskin ja katsoin, että omalla kohdallani näin on parempi. Vakuutusehdot on mielestäni ihan hyvät. Sitten jos reissaat työmatkoilla, niin matkavakuutus erikseen. Minulla on tämäkin, mutta mä pelaan jossain määrin varman päälle näissä asioissa. Jos sitten tapahtuu jotain, niin mä tiedän samantien mitä teen, eikä tarvi ruveta soittelemaan TEHY:n tai muualle ja ruveta selvittelemään asioita.

Sopimukset riippuu pitkälti sinusta ja siitä tahosta minkä kanssa asiat sovit. Itse otin vanhoja työsopimusmallejani ja niiden pohjalta laadin oman. Sopimuksen kannattaa tehdä kattamaan aika hyvin kaikki, ettei tule ikäviä ylläreitä. Ja ajoittain toinen sopimuspuoli haluaa muokata sun sopimusehdotusta, joten siihen kannattaa varautua ja miettiä mitä antaa periksi.

En tiedä millaista ammatinharjoittamista aiot ruveta tekemään, mutta itselläni on ainakin ihan positiiviset kokemukset omalta kohdalta ja ne tahot joiden kanssa minulla on sopimukset ovat sitä mieltä, että työvoiman ostaminen tulee tulevaisuudessa lisääntymään.

Jos herää lisää kysymyksiä, niin autan mitä pystyn. Laita viestiä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...