Jump to content
MAINOS

Lopputili

Johannalai

Recommended Posts

Posted

Moikka. Mitä kaikkea lopputilissä pitäisi olla? Olen ollut samassa firmassa reilut 3 vuotta ja tänä kesänä pidin ensimmäisen täyden kesälomani, koska olin opiskelijana samassa firmassa 2 vuotta, eikä silloin lomat pyörineet. Lopputili pitäisi maksaa minulle nyt 31.8 ja kyselenkin jo etukäteen, kun kyseinen firma yrittää ihan joka asiassa kusettaa.

Ja siis olin yksityisellä esperissä jos se on olennaista.

MAINOS
Posted

Palkka siihen saakka kun olet töissä, kertyneet vuorolisät, lomakorvaus pitämättömistä lomista ja lomarahat. Sitten toki ylityökorvaukset sun muut jos maksamatta.

Posted

Eikös kesälomalta ja irtisanomisajalta tule ihan normaalisti kk-palkka?

Posted

Tunti sitten, Johannalai kirjoitti:

Eikös kesälomalta ja irtisanomisajalta tule ihan normaalisti kk-palkka?

Tulee. Jos halutaan saivarrella sen verran että ei sieltä mitään kk palkkaa tule jos irtisanot itsesi vaikka kuun alussa. Oletusarvoisesti irtisanomisaika on siulla 14vrk elikkäs palkka tulee vain siltä ajalta ja sit loppuu kun, noh, työsopimus loppuu.

Ei millään pahalla mutta jotenkin yllättää että nämä asiat eivät ole itsestään selviä kun sinullakin työelämästä kokemusta jo on.

Posted

Kyllä nää on mulla "selviä", tahdoin vaan jonkun joka vielä varmistaisi. Meidän entisessä firmassa nyt koitettiin vaan ihan kaikkea kepulikonsteja, ettei tarvitse maksaa sitä ja tätä tämän ja tuon takia. Nyt mua taas ihmetyttää, kun huomenna pitäisi tulla lopputili kun se on seuraava palkanmaksu päivä irtisanomiseni jäljiltä (su 27.8) eikä tilinauhaa näy..

Posted

Jos olet irtisanonut itsesi 27.8 niin sinulla taitaa olla 14vrk irtisanomisaika? Eikö näin ole? Näin ollen loppupalkka tullaan maksamaan sinulle silloin kun työsopimuksesi loppuu elikkäs 10.9 (14vrk..) seuraavana palkanmaksu päivänä. Tai yleensä se pitää maksaa välittömästi kun työsopimus loppuu mutta useiden firmojen käytäntönä on maksaa seuraavana palkanmaksupäivä. Tämänkin voit tarkistaa työsopimuksesta mikä on firmasi politiikka.

Posted

Eeei vaan irtisanouduin 13.8 ja mun viimenen irtisanomispäivä oli 28.8, sitä tarkotin. Mutta ei maksettu kummiskaan lopputiliä tänään. Sopimuksessa lukee että lopputili tulee firman palkanmaksuaikataulun mukaisesti ja se päivä oli tänään. Otin liittoon yhteyttä ja sielä juristi laitto tämän ja muutaman muun sopimusrikkomuksen hoitaakseen. Joten mun ei tarvi huolehtia tästäkään enää.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...