Jump to content
MAINOS

Päiväpalkka vapaapäiviltä


Awcaro

Recommended Posts

Olen itse äitiyslomalla omasta työstäni, mutta teen osastolleni keikkaa. Minulle siis maksetaan päiväpalkkaa. Päiväpalkkahan lasketaan kuukausipalkka jaettuna 30/31 riippuen kuinka monta päivää kuukaudessa on. Näin ollen siis myös vapaapäivät lasketaan mukaan. Jos sopimukseni on esim.. 1.7-8.7, ja näistä 5 on työpäiviä ja 3 vapaapäiviä, niin maksetaanko päiväpalkka myös vapaapäiviltä? Eli saanko palkan 8 päivältä vai vain toteutuneista työpäivistä (5)? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

jokaiselta sovitun ajan kalenteripäivältä pitää maksaa, mutta tuskin sinun kanssa sovitaan sellaisista lyhyistä keikoista, joihin sisältyy vapaapäiviä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselle heräsi mieleen kysymys, eli jos ap:lle tehdään työsoppari ajalle 1-8.7, konainen työviikko niin onhan siihen sisällyttävä vapaapäiviä? Ja työvuoroluetteloonhan ei saa n'itä " pistepäiviä" merkata, eli esim. ma-pe töitä ja viikonloppuna tyhjää eli ei määräystä..Olenko oikeassa? Itse en tunne ko.päiväpalkkasysteemiä, meidän yksikössä lyhytaikaset ja kutsuttavat ovat tuntipalkkalaisia jonka mukaan palkka maksetaan. Kovin yleiseltä vaan näyttää se että tunteja supistellaan parhaan mukaan, esim. 4hpäiviä tarjotaan, itse en näihin suostuisi mutta onhan äitä tyyppejä jotka suostuu melkoisestikkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2.8.2017 klo 09.47, Awcaro kirjoitti:

Olen itse äitiyslomalla omasta työstäni, mutta teen osastolleni keikkaa. Minulle siis maksetaan päiväpalkkaa. Päiväpalkkahan lasketaan kuukausipalkka jaettuna 30/31 riippuen kuinka monta päivää kuukaudessa on. Näin ollen siis myös vapaapäivät lasketaan mukaan. Jos sopimukseni on esim.. 1.7-8.7, ja näistä 5 on työpäiviä ja 3 vapaapäiviä, niin maksetaanko päiväpalkka myös vapaapäiviltä? Eli saanko palkan 8 päivältä vai vain toteutuneista työpäivistä (5)? 

Lue Kela-Kertun vastaukset äitiys- ja vanhempainvapaalla työskentelyn vaikutuksesta päivärahoihin https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=26&t=2559 ja https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=26&t=11900

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...