Jump to content
MAINOS

Syventävä-harjoittelu osittain palkallisena?


Vieras: Taisku N

Recommended Posts

Vieras: Taisku N

Hei!

Onko kukaan tehnyt tai kuullut kenenkään tehneen syventävän harjoittelua osittain palkallisena? Itse olen ikävästi pattitilanteessa. Syksyn alkaessa viimeinen harjoittelu edessä ja Kelan muutosten myötä yleinen asumistuki jää saamatta. Käytännössä en saa rahaa juuri mistään ja vuokrat kuitenkin korkeat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Osittain palkallisesta en osaa sanoa mutta hyväksiluku 100% palkallisen työn perusteella ei ollut ainakaan Turussa temppu eikä mikään aikanaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistelen, että meidän ryhmässä muutama vuosi sitten joku olisi tehnyt sen pitkän harjoittelun myös jaetusti kahdessa eri paikassa siten, että toinen puolisko oli palkallinen. En ole ihan varma tästä. Kuten edellä kerrotaan, sen voi kuitenkin tehdä helposti kokonaan palkallisena. Itse tein pitkän harjoittelun lisäksi muitakin palkalla. 

Meillä se onnistui seuraavasti:

  • Kerro opettajalle asiasta
  • Opettajan kanssa sovitte mitkä työpaikat soveltuvat harjoittelun hyväksilukuun
  • Hae em. paikasta sopivan mittainen sijaisuus
  • Vie työtodistus koululle ja täytä laput, joilla haet hyväksilukua aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen perusteella kyseisistä opintokokonaisuuksista
  • Profit

Tämä siis amk:ssa. Viestistäsi ei ilmennyt, oletko opiskelemassa lähihoitajaksi vai sairaanhoitajaksi. En tiedä onnistuuko ammattikoulussa tämä, mutta epäilen, että voi olla nihkeämpää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä riittii kun teki vaan ahot hakemuksen. Piti olla vaan sen harkkapäivien verran duunia ja siitä todistelut.

nim. merk "kaikki syventävät palkkatöissä"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Mie tein 10vk syventävän sairaanhoitajan harjoittelun 2viikkoa harkkana ja 8vk palkallisessa suhteessa samassa paikkaa. Tuo 2vk olin opiskelijana "perehtymässä" ja sit seuraavat viikot ihan täydes työntouhussa yhten työntekijänä. 

Lähetin opettajalle joka ohjaa harjoittelun ja työpaikan esimiehelle ehdotukseni ja hyö teki keskenään 2viikkoo harkkasopimuksen ja sit vaan vein kesän lopulla työtodistuksen koululle todistukseks et sopimus ollu tietyn mittanen :) kiva oli kun palkkaa tuli ja opintopisteet kerty. -5% lähti tosin epäpätevyysvähennystä palkasta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Onkohan ketään kokeillut tai kellekkään tullut vastaan että olisi lastensuojelussa ollut töissä ja sitä kautta hyväksilukenut kehan harjoittelua? Olen kesän ollut lastensuojelussa, ohjaaja nimikkeellä tekemässä töitä ja ajattelin viimeisen harjoittelun hyväksilukea, mutta en tiedä hyväksyykö koulu tätä. On täällä kyllä sairaanhoitajaopiskelijat suorittaneet harjoitteluita samassa paikassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä mikä tuo keha on mutta meidän koulussa itse sain ainakin erityisryhmien hoitotyön harjoittelun suoraan lastensuojelupuolen työkokemuksella hyväksiluettua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...