Jump to content
MAINOS

Siirtohaku amk:sta toiseen NYT


Vieras: Hoitsuboy-65

Recommended Posts

Vieras: Hoitsuboy-65

Kuinka vaikeaa on hakea siirtoa saman amk:n toisesta toimipisteestä toiseen monimuoto-opiskelussa? Kyseessä Lapin amk ja hoitotyön opinnot?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Antaisikohan koulusi opinto-ohjaaja tai hakutoimisto paremman vastauksen. Sehän riippuu ihan siitä onko toisessa yksikössä vapaata etc. Opetussuunnitelma on sama niin sen suhteen ei mitään ongelmaa ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lainaa

Siirtyminen Lapin ammattikorkeakoulun sisällä

Lapin ammattikorkeakoulun sisällä voi hakeutua ja tulla hyväksytyksi siirto-opiskelijaksi:

koulutusohjelmaa vaihtava on opiskelija, joka ammattikorkeakoulun sisällä samalla koulutusalalla vaihtaa koulutusohjelmaa, mutta hänen tutkintonsa pysyy samana.

koulutusohjelman vaihtaminen voidaan myöntää hakemuksesta, kun koulutusohjelman valintaperusteet ovat olleet samat.

suuntautumisvaihtoehdon vaihto on mahdollista opetuspäällikön harkinnan mukaan.

ammattikorkeakoulu voi ottaa siirto-opiskelijoita harkintansa mukaan

Yllä selvitetyt siirto-opiskelijaperiaatteet koskevat sekä nuorten että aikuiskoulutuksen, ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon ja vieraskielisen koulutuksen siirto-opiskelijoiden ottamista.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsuboy-65

Minulla on niin pitkä ja monipuolinen työkokemus ja runsaasti tiedollista osaamista, että en haluaisi opiskella alan vaihtajien matkassa koko jäljellä olevaa kolmea vuotta. Muun muassa viisi ja puoli vuotta monenlaista työkokemusta eräästä pienestä yliopistosairaalasta Kajaanintiellä Oulussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

24.7.2017 klo 17.37, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Minulla on niin pitkä ja monipuolinen työkokemus ja runsaasti tiedollista osaamista, että en haluaisi opiskella alan vaihtajien matkassa koko jäljellä olevaa kolmea vuotta. Muun muassa viisi ja puoli vuotta monenlaista työkokemusta eräästä pienestä yliopistosairaalasta Kajaanintiellä Oulussa.

Kappas. Olen kuullut tälläistä ennenkin. Mm..Ensimmäiseen harjoitteluun tulijoilta. Eipä kuulunut harkan jälkeen enää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

24.7.2017 klo 17.37, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Minulla on niin pitkä ja monipuolinen työkokemus ja runsaasti tiedollista osaamista, että en haluaisi opiskella alan vaihtajien matkassa koko jäljellä olevaa kolmea vuotta. Muun muassa viisi ja puoli vuotta monenlaista työkokemusta eräästä pienestä yliopistosairaalasta Kajaanintiellä Oulussa.

Sitten sinulla ei ole mitään ongelmaa ahotoida osaamistasi ja porskuttaa omaan sujuvaan tahtiisi läpi amk:n?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Hoitsuboy-65

Eniten asiassa turhauttaa oman tutorin vastaus, että voinko tenttiä sisätautien hoitotyön ja hakea itse harkkapaikan, että saisin tälle vuodelle suoritettua YHDEN harkan, kun per(u)shoitoa on takana ihan riittävästi? Vastaus oli, ettei ole mitään mahkuja tenttiä ja mennä harjoitteluun-toisaalla juuri puhutaan osaamisen tunnistamisesta ja opintojen suorittamisesta joustavasti ja nopeutetusti...:wacko:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljon juu puhutaan mutta ei sitä osaamisen tunnistamista ainakaan omalle kohdalle osunut kuin pitkällisen paperisodan kautta vähän...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12 tuntia sitten, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Eniten asiassa turhauttaa oman tutorin vastaus, että voinko tenttiä sisätautien hoitotyön ja hakea itse harkkapaikan, että saisin tälle vuodelle suoritettua YHDEN harkan, kun per(u)shoitoa on takana ihan riittävästi? Vastaus oli, ettei ole mitään mahkuja tenttiä ja mennä harjoitteluun-toisaalla juuri puhutaan osaamisen tunnistamisesta ja opintojen suorittamisesta joustavasti ja nopeutetusti...:wacko:

Asia voi olla ihan yksinkertainen että tenttejä ei ruveta järjestelemään kellekkään muulloin kun sillon kun kurssi on menossa. En itsekkään alkaisi järkkäämään kun sitten niitä saa olla järkkäämässä kaikille joka viikko. Harjoittelunkin ymmärrän, ainakin isot sairaalat ja muut haluaa että paikat haetaan keskitetysti esim. jobstepin kautta eikä sinne suuntaankaan haluta mitään kymmentä sooloilijaa hakemaan harkkapaikkaa sähköpostilla joka viikko. JA toki, harjoitteluun täytyy olla yleensä teoriat suoritettuna.

Itse olen saanut ainakin ammattikorkeakoulussa ahotoitua kaiken tarpeellisen perushoidon harkasta lähtien ja syventävät harjoittelut työkokemuksella. Ei mitään valittamista. Teoriaopinnot olen mennyt opetussuunnitelman mukaisesti ja osan niistäkin ahotoinut työkokemuksella (hanketyöt, yrittäjyys jne..)

Sinähän voit itse valita kyllä että käyt jonkun kurssin vaikka ylemmän luokan mukana jos se antaa aikataulullisesti periksi vaan opintoihin. Tai hommailla kesäkursseja tai muitten ammattikorkeakoulujen opintoja avoimena ja hyväksilukea ne.

Tuolla valittamisella tulee aika pitkä aika opinnoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Hoitsuboy-65

Herra "Mieto" ei edes tajua, miten nykyisin pelkän harjoittelupaikan saaminen voi hidastaa opintojen etenemistä, ja puheesi jobstepsin käyttämisestä aion vastaisuudessa unohtaa täysin. Olen kiertänyt muutakin kuin Mikkelin toria, ja tiedän miten hoitoala toimii....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

26.8.2017 klo 08.14, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Herra "Mieto" ei edes tajua, miten nykyisin pelkän harjoittelupaikan saaminen voi hidastaa opintojen etenemistä, ja puheesi jobstepsin käyttämisestä aion vastaisuudessa unohtaa täysin. Olen kiertänyt muutakin kuin Mikkelin toria, ja tiedän miten hoitoala toimii....

Kumpikohan meistä on viimeisenä ollut amk:n kanssa tekemisissä. Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan miten harjoittelupaikan saaminen hidastaa opintojen etenemistä. Onnea, et tule nimittäin saamaan yhtään harjoittelupaikkaa vaikka erikoissairaanhoidosta ilman keskitettyä hakua (jobstep, tulevaisuudessa jobiili tms). Sen takia se järjestelmä on kehitetty ettei sinun kaltaiseni ihmiset ole joka viikko kyselemässä harjoittelupaikkaa sähköpostilla tai soittamalla osastonhoitajalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Minun pitää saada tehdä tämä nyt näin, koska hyvät ja painavat syyt". Kaikilla on hyviä ja painavia syitä ja jos lehtorit yrittäis hyppiä niiden kaikkien mukaan niin ne ei sais pidettyä mitään niistä kursseista minkä pitämisestä niille maksetaan ja joilla varmistutaan siitä osaamisesta mikä ammatin harjoittamiseksi vaaditaan.

Jos nielee ylpeyden ja oman kehun ja palaa maan pinnalle niin voi vaikka oppia jotain. Kolme vuotta on lyhyt aika.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsuboy-65

Herrojen kannattaa ehkä ymmärtää mitä tarkoittaa nimimerkissäni oleva -65- ja sehän ei sitten tarkoita vielä sentään ikää tai äota...

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Herrojen kannattaa ehkä ymmärtää mitä tarkoittaa nimimerkissäni oleva -65- ja sehän ei sitten tarkoita vielä sentään ikää tai äota...

 

Niin? Valitettavasti viesteissäsi ei ole välittynyt elämän- ja työkokemus, vaan asenneongelmat uuden, joskin tutulla alalla toimivan ammatin opiskeluun. Minulla oli samanlaisia ongelmia koulutusta kohtaan, mutta nyt kolmannella yrittämällä tämä on helpompaa, kun on tehnyt mitä käsketään, ja tuonut työkokemusta esille teoin,  eikä sanoin. Et ole sen kummoisempi opiskelija, kuin kukaan muukaan, eli nöyrästi vaan eteenpäin, niin voit saada koulusta irti muutakin, kuin kyvyn hallita maksimaalista vitutusta. 

Tsemppiä opintoihisi, muista että 1 ja 5 tuo saman verran pisteitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Herrojen kannattaa ehkä ymmärtää mitä tarkoittaa nimimerkissäni oleva -65- ja sehän ei sitten tarkoita vielä sentään ikää tai äota...

Ok. Menen nyt tästä ymmärtämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsuboy-65

Kun tämä meidän ala on niin täynnä ihania paksunahkaisia moniosaajia, niin taidan lopetella jäsenyyteni yhteisössä. Shkolea joudun kuitenkin käyttämään opinnoissani, vaikka voisin hyvin todistaa osaamiseni ilman sitä . Duodecimin verkkokurssit ja oma innokas pää riittäisivät mainiosti. Näkemiin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea tuleviin opintoihin!

 

Itsehän olisin valmis lääkäri, mutta saatana kun eivät ota hakuprosessin ohi lääkikseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Kun tämä meidän ala on niin täynnä ihania paksunahkaisia moniosaajia, niin taidan lopetella jäsenyyteni yhteisössä. Shkolea joudun kuitenkin käyttämään opinnoissani, vaikka voisin hyvin todistaa osaamiseni ilman sitä . Duodecimin verkkokurssit ja oma innokas pää riittäisivät mainiosti. Näkemiin

"Älä ala väittelemään idiootin kanssa, hän vetää sinut tasolleen, ja voittaa kokemuksella" 

Näkemiin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsuboy-65

Janne,janne janne-taitaa päätäsi kiristää vanne. Sinä olet "valvoja" tässä yhteisössä??? Kertoo aika paljon millaisella tasolla tätä saittia viedään... Heippa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 minuuttia sitten, Hoitsuboy-65 kirjoitti:

Janne,janne janne-taitaa päätäsi kiristää vanne. Sinä olet "valvoja" tässä yhteisössä??? Kertoo aika paljon millaisella tasolla tätä saittia viedään... Heippa.

Ai äijä tuli takas, kiva!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...