Jump to content
MAINOS

Vantaan lääkeluvat


K.U. Sijainen

Recommended Posts

Lukaisin Seuren sivuilta, että Vantaa rupeaa vaatimaan kaikilta sote- keikkatyöläisiltä täydennyskoulutuksena LOP- tai LOVe-verkkokurssin hyväksyttyä suorittamista heinäkuun lopussa.

Hyvä sinänsä, mutta olisin utelias tietämään kuinka moni aikoo sen suorittaa? Päätyönä keikkatöitä tekevänä varmasti suorittaakin, mutta, mutta... Ainakin Helsingissä on runsaasti keikkailevia, eläköityneitä hoitajia, joilla lääkeluvat ovat vanhentuneet. Kiinnostaako keikkailu heitä sen jälkeen, kun pitäisi taas opiskella. Pitkän linjan ammattilaisia, ja haluaisivat tehdä hoitotyötä aina "sille päälle" sattuessaan, vain voimassaoleva lääkelupa puuttuu. Sijaispulaa kun tunnutaan taas valiteltavan, tämä ainakin sitä edistää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Todella paljon se opiskelua vaatiikiin. Love tentin lääkelaskuineen pääsee läpi 10 minuutissa lukematta jos vähänkään on jotain käryä ja työkokemusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan ilman mitään dissaustarkoitusta, pitää kyllä ihmetellä mikä pitkän linjan rautainen ammattilainen se on joka ei lovesta pääse läpi alle 10min valmistautumisella o_O

Palkkallista aikaa sen tentin suorituksen pitäisi kyllä olla nähdäkseni mutta kiltit hoitajat epäilemättä suostuvat tekemään omalla ajallaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viitsiiköhän tänne mitään enää kirjoittaakaan, menee vääntämiseksi ja piilovattuilemiseksi >:(. Voisiko pyytää asiallisuutta, vai onko liikaa pyydetty? Palsta kyllä hiljenee (on jo hiljentynyt) tällä menolla.

Itse kyllä koen niin, että ei pelkkä tentti, vaan pitäisi omaksua myös uusista lääkkeistä/ rinnakkaislääkkeistä tietoa, ei pelkkä tentti. Itse ainakin haluaisin jättää koko lääkehoidon vakituisemmin työssä oleville, onhan hoitotyössä toki paljon muutakin.

Sen vuoksi kysyn, koska itse olen ko. tilanteessa. Lääkelupani on vanhentunut, uusia, outoja nimikkeitä on tullut runsaasti. Kyllä varmaan pääsen tentistä läpi, mutta haluaisin kyllä tuntea varmuutta työssäni. Ei kai liikaa vaadittu, kymmenestä minuutista en purnaa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, K.U. Sijainen kirjoitti:

Sen vuoksi kysyn, koska itse olen ko. tilanteessa. Lääkelupani on vanhentunut, uusia, outoja nimikkeitä on tullut runsaasti. Kyllä varmaan pääsen tentistä läpi, mutta haluaisin kyllä tuntea varmuutta työssäni. Ei kai liikaa vaadittu, kymmenestä minuutista en purnaa.

Jos haluat saada varmuutta työhön, osaamista vaikka rinkkaislääkkeisiin että nimikkeisiin niin love -kurssi (tai sen materiaali) ei niihin sinua valmista millään tavalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan oikeesti nyt kahvikuppi :o:o! En nyt viitsisi vääntää kaikkea rautalangasta.

Tiedän kyllä, että lääkkeistä ja niiden vaikutuksista opiskellaan vaikkapa esim.netin terveyskirjastosta. Itse pidän siitä; olen vastikään tsekannut monisairaan omaiseni lääkityksen tiedot sieltä, etsin syytä kaatuiluun. Itse kun saan kuukausittain laskun käytetyistä lääkkeistä.

Itse asia oli se, että jos teen (tai kuka tahansa tekee) keikkatöitä silloin tällöin, niin turvallisinta on, että sen tekee se, kuka on jatkuvasti paikalla. Kyllä ne aiemmat opit mielessä pysyvät meillä, osataan seurata.

Helsingissä toimitaan näin, paitsi kotihoidossa eri jutut. Työssä on runsaasti eläköityneitä, joiden käsipareja tosiaan tarvitaan. Koettu on

Niin, ja tästä palstasta vielä: Pitäisiköhän meille "rivihoitajille" perustaa oma Hoitajat- sivusto? Tuntuu olevan välillä vaikeaa tulla ymmärretyksi.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jatkossa ei ole enää ongelmaa. Menee tuo kommunikointi niin vaikeaksi, toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä... Odottelen rauhassa, josko jossain aukeaa palsta, johon voin ilman arkailua kirjoitella myöskin omista ajatuksistani ilman että tunnen itseni idiootiksi, ihan näin lähäripohjalta.

Sen kun muistatte, että "anna kaikkien kukkien kukkia", ja mielipiteitä on niin monta kuin miestäkin. Silloin palstalla riittää kävijöitä.

Ei kannata enää tähän vastata minulle, en lue enkä kommentoi. Johan tuota tulikin kirjoiteltua 8,5 vuotta. Hyvää jatkoa kaikille, erityisesti vanhustyön- ja kotihoidon lähihoitajille. TAKE CARE :D.

ps. jos ylläpito saa rekisteröitymiseni poistetuksi, niin KIITOS!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Yökkönen

Kyllä kaikilla hoitotyötä tekevillä täytyy olla lovet suoritettu keikkarit tai vakinaiset hoitajat. Materiaalin lukemiseen meni kyllä aikaa reilunlaisesti. Itse tentti lääkelaskut ja kirjallinen osuus veivät puolisen tuntia. Ei ne lääkelaskut olleet mitenkään älyttömän helppoja. Lääkkeet, kun tulee anja pusseissa nykyään, joten aika vähän joutuu nykyisin dosettiin jakamaan lääkkeitä. Morkkua esim. ei saada antaa ollenkaan meillä lähärit.Love on aika pitkälle sairaala maailman tarpeisiin. Meillä kotihoidossa mummuille Paratabsia ja joskus Oxynormia, mutta annokset ne on valmiiksi pakkauksen kyljessä apteekissa laitettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mummolandia

Vantaa onkin tosi tiukka tässä asiassa. Vantaalla on jokunen hoitaja saanut lähtöpassitkin,  koska eivät ole Lovet menneet läpi. Seurehan tarjoaa ilmaiseksi tuon mahdollisuuden suorittaa Love. Kyllä kannattaa siihen panostaa ja suorittaa tentti läpi, jos haluaa keikkaillakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
56 minuuttia sitten, Vieras: SH. kirjoitti:

Vaaditaanko sairaanhoitajilta myös suoritettua LOP-LOVea, eikö perusopinnot riitä?

Jos aiot suorittaa minkäänlaista lääkehoitoa niin lop-love tulee olla suoritettuna lääkelaskuineen etc. Ei riitä pelkkä sairaanhoitajan paperit siihen että voit vaan viuhtoa duunipaikalle ja lähteä toteuttamaan lääkehoitoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos puhut Vantaasta otsikon mukaisesti niin siihen en ota kantaa.

Mutta yleisessä tapauksessa, joillain alueilla joissain duunipaikoissa ihan aikuisten oikeesti riittää juurikin SH-paperit siihen että voi vaan viuhtoa duunipaikalle ja lähteä toteuttamaan lääkehoitoa.

Ja mielestäni sen pitäisi niin ollakin että koulusta ei valmistu jos ei ole LOVen ylittävät tiedot ja taidot. Todellisuus sit on mitä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu täysin paikasta. Vantaalla pitää suorittaa sairaanhoitajankin luvat. Espoo on myös tiukentamassa käytäntöään että myös sairaanhoitajilta vaaditaan lop/love pohjainen teoria kokeen suoritus jos haluaa tehdä lähihoitajavuoroja vanhuspuolella. Sairaaloiden iv-luvat sitten erikseen. 

Helsingissä on paikkoja (esim. palvelutaloja, vanhuspuolella) jossa sairaanhoitajan ei tarvitse suorittaa lop/ lovea, kotihoitoon on jo pitkään vaadittu sairaanhoitajiltakin lääkelaskujen suorittamista. 

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...