Jump to content
MAINOS

Uudenmaan seniorikodit


sisu89

Recommended Posts

  • 4 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Tuttavani  työskentelee uskilla, on kaiken kaikkiaan tykännyt olla. Hienot ja uudet puitteet. Heillä myös luontopainotusta, liputan monipuolisten luontoelämyksien puolesta. Kuuleman mukaan sielä eletään sitä elämän makuista elämää niinkuin mainostavat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Hyvät on puitteet

Omaisen näkökulmasta hoidon taso vaihtelee paljon ja henkilökuntaa on vähän etenkin iltaisin. Paljon vain istuvat keskenään sohvilla, asukkaat.  Kodinomaisuus on aikalailla hakoteillä. Esim. fysioterapeutin kuntouttavatoiminta on karsittu pois.  Ahon suvun alkuperäinen ajatus asukkaiden hoitamisesta ja kohtaamisesta tuntuu olevan kateissa ja sitä olisi varmaan hyvä käydä läpi & jotenkin huolehtia sen toteutumista. Mitkään ns. satunnaiset luontopainotukset  ja ulkoapäin hienolta näyttävä viikko-ohjelma eivät korvaa välittävää työpanosta, kunnioittavaa ja lempeää ilmapiiriä. Joka siis vallitsisi silloinkin, kun omaiset eivät ole paikalla. Usein olen vaihtanut litimärät tai ulosteet sisältävät vaipat.  Omaiseni osaa kyllä pääsääntöisesti pyytää vessaan pääsyä mutta ei osaa enää itse sinne mennä. Jos ei toivetta kuulla, niin vaippoihin on tarpeet tehtävä. Joskus on päivällä laitettu kahdet vaipat päällekäin.  Elämän makuista elämää? Sauna on mutta ikinä en ole kuullut/nähnyt kenenkään siellä olleen tai sinne päässeen.  Kodikas kirjastohuone on aina tyhjillään.  Taitaa olla vain henkilökunnan palavereja varten? Tutustumisvaiheessa luulin, että sitä myös asukkaat käyttäisivät. Piha on suuri ja viihtyisä. Sitä toivoisi käytettävän enemmän, etenkin, kun luontoteema on kuvioissa. Iltakävely/ulkoilu koko porukalle toisi varmasti paremmat unet ja olisi etenkin kesällä, keväällä ja syksyllä helposti toteutettavissa. Tilat ovat hienot mutta aika kliiniset. TV tuntuu olevan se kolmas hoitaja. Muutamia todella upeita hoitajia onneksi on! He ovat todella mittaamattoman arvokkaita ja koko paikan sieluja. Työnne on todella arvokasta! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Itse paljon seniorikodeille keikkaa tehneenä ja toistakymmentä vuotta vanhustyötä tehneenä arvioisin tämän yrityksen hoivatyön laadun keskivertoa paremmaksi. Paljon olen paikkoja keikkaillessa nähnyt ja osissa hoitotyö täysin hävytöntä, asukkaat oikeasti ovat samoissa likaisissa vaatteissa päivät yöt ja märissä vaipoissa. Se että edellinen kirjoittaja on tavannut omaisensa märissä vaipoissa on tietysti hyvä asia myös, ainakin hän saa ruokaa ja juomaa. Nesteen kuuluukin poistua eikä poissulje sitä etteikö wc käynti olisi voinut olla juuri takanapäin. Vatsantoimintakun ei kulje kello kaulassa. Eikä niitä vaippoja tietenkään tarvitse omaisen vaihtaa ellei sitten itse halua osallistua, apua saa kun pyytää. Henkilökuntamitoitus on oma lukunsa ja siihen ei voi hoitajat vaikuttaa, hoitajat tekee työtään omalla persoonallaan ja mikäli haluaa tietynlaista hoivaa omaiselleen kellon ympäri on parasta ottaa itse kotiin hoidettavaksi. Omaisena näkee vieraillessa niin pienen osan siitä elämästä mitä hoivakodeissa eletään, on helppoa tulla arvostelemaan ja vaatimaan erinäisiä asioita kun kokonaiskuvaa ei ole. On paikkoja jossa asukkaat lääkitään ja suljetaan omiiin huoneisiin, tätä ei ainakaan seniorikodeilla tapahdu, lääkitykset on mahdollisimman minimissä. "Iltakävely koko porukalle toisi paremmat unet" Tämä varmasti toteutuisi vaikka joka ilta jos se nimenomainen perushoito unohdetaan ja asukkaan saa kaataa suoraan ulkoa tultua vaatteet päällä sänkyyn. Vielä asia jota haluan kommentoida on se kun omaiset ihmettelee kun hoitajat vaan istuu, tällöin on usein menossa kuitenkin äärimmäisen arvokasta ajatuksen vaihtoa asukkaiden hyvinvointiin liittyen eli nk. palaveri tai ihan lakisääteinen tauko jonka hoitajatkin joutuvat valitettavasti pitämään pysyäkseen hengissä. Moni näistä ihan yleisenä huomiona eikä niinkään liity seniorikoteihin, välillä vaan tuntuu ettei omaisilla ole mitään rajaa, oikeus on valittaa vaikkei kokemusta ole kun sen oman omaisen sairauden kulusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Työnhaku ajan tasalle!

Lukekaan Iltalehdestä 17.1 2018

5 Vaaran merkkiä, jotka kannattaa huomata työhaastattelussa!

1. Huonot työntekijäarvostelut > tämä kanava  tai muu  vastaava. Näitä on useita netissä....

2. Suuri vaihtuvuus< puska radio toimii hyvin....ainakin keikkaringissä osataan varotaan toisiamme hyvin.....myös te:n sivuja katsomalla samat firmat/ osastot pyörivät todella usein, Välillä et tiedä onko uusi haku tai missä mennään....

3. Epämääräinen tehtävänkuvaus > kerrotaan toista ja on toista.....myös työpaikkailmoituksessa voi olla ristiriitaisia asioita.. Monesti omat sivut on kaunisteltu ja totuus sieltä puolivälistä... Tarkkana.....

4. Työhönottaja on myöhässä / mietteissään> Itselleni kävi olin tulossa työhaastatteluun ja lähiesimies sh lähti samalla oven avauksella hammaslääkäriin. Ei, edes pyytänyt anteeksi vaan törkeästi häipyi... ja toisen kerran oli apteekki asia.....eräs kerta oli  unohdettu ja 1h istui aulassa. Yksikään hoitaja ei kysynyt ; Ketä odotat... ja niitä käveli käsikynkässä koko ajan eli sain todella kuvan tästä työpaikasta....hakevat aika usein nykyisin.....

5. Epäjärjestelmällinen työhönottoprosessi> Esim.  luvataan soittaa viikonlopulla ja soittoa ei kuulu, gmail:a ei tule..... Todella yleistä yksityisellä, kaupungilla. Antavat jo kuvan työpaikasta....ja sen toiminnasta....

Yksi on unohdettu listasta; Tarkista kuka on johtajana/ lähiesimiehenä silloin jo tiedät mitä on edessä.... Vaihtavat myös usein työpaikkaa .....voit tunnistaa hänet jo siitä ja hänen työtapansa.....

Itse olin eilen työpaikkahaastattelussa ja aika hyvä vastaanoton sain. Yrityskauppa ja palkka G17...... 6h työpäiviä, Hki / Käpylä? Katsotaan soittavatko ensiviikolla????

Huomenna menen ihan uuteen kaupunkiin työhaastatteluun, kunta. Peräti olisi vakituinen pesti.  Palkka oli ihan ok eli parempi kuin Helsingin kaupunki ilmoittaa Mol:ssa. Oli yllätys ja johtaja on laittanut gmail:a talosta ja miten osan tulla. Tutustuin koko kaupunkiin netin kautta ja työpaikkaa. 

Nyt on ollut 2 todella ala-arvoista hoitotyöpaikkaa, keikka. En  pysty edes hyvällä tahdolla suosittelemaan  yhdellekään näitä.  Työyhteisö on pahasti  " sairas"  ja keikkalainen  ei minkään arvoinen kenenkään silmissä.  Suorastaa rasite ja hyväksi käytetään kylmästi.  Hyvä veli-systeemi toimii hyvin.

Asia on johtajan tiedossa, kun mitta täytyi heidän omasta "täydellisyydestään".....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä yksiköstä esimerkkisi? 

9 tuntia sitten, Vieras: Työnhaku ajan tasalle! kirjoitti:

Lukekaan Iltalehdestä 17.1 2018

5 Vaaran merkkiä, jotka kannattaa huomata työhaastattelussa!

1. Huonot työntekijäarvostelut > tämä kanava  tai muu  vastaava. Näitä on useita netissä....

2. Suuri vaihtuvuus< puska radio toimii hyvin....ainakin keikkaringissä osataan varotaan toisiamme hyvin.....myös te:n sivuja katsomalla samat firmat/ osastot pyörivät todella usein, Välillä et tiedä onko uusi haku tai missä mennään....

3. Epämääräinen tehtävänkuvaus > kerrotaan toista ja on toista.....myös työpaikkailmoituksessa voi olla ristiriitaisia asioita.. Monesti omat sivut on kaunisteltu ja totuus sieltä puolivälistä... Tarkkana.....

4. Työhönottaja on myöhässä / mietteissään> Itselleni kävi olin tulossa työhaastatteluun ja lähiesimies sh lähti samalla oven avauksella hammaslääkäriin. Ei, edes pyytänyt anteeksi vaan törkeästi häipyi... ja toisen kerran oli apteekki asia.....eräs kerta oli  unohdettu ja 1h istui aulassa. Yksikään hoitaja ei kysynyt ; Ketä odotat... ja niitä käveli käsikynkässä koko ajan eli sain todella kuvan tästä työpaikasta....hakevat aika usein nykyisin.....

5. Epäjärjestelmällinen työhönottoprosessi> Esim.  luvataan soittaa viikonlopulla ja soittoa ei kuulu, gmail:a ei tule..... Todella yleistä yksityisellä, kaupungilla. Antavat jo kuvan työpaikasta....ja sen toiminnasta....

Yksi on unohdettu listasta; Tarkista kuka on johtajana/ lähiesimiehenä silloin jo tiedät mitä on edessä.... Vaihtavat myös usein työpaikkaa .....voit tunnistaa hänet jo siitä ja hänen työtapansa.....

Itse olin eilen työpaikkahaastattelussa ja aika hyvä vastaanoton sain. Yrityskauppa ja palkka G17...... 6h työpäiviä, Hki / Käpylä? Katsotaan soittavatko ensiviikolla????

Huomenna menen ihan uuteen kaupunkiin työhaastatteluun, kunta. Peräti olisi vakituinen pesti.  Palkka oli ihan ok eli parempi kuin Helsingin kaupunki ilmoittaa Mol:ssa. Oli yllätys ja johtaja on laittanut gmail:a talosta ja miten osan tulla. Tutustuin koko kaupunkiin netin kautta ja työpaikkaa. 

Nyt on ollut 2 todella ala-arvoista hoitotyöpaikkaa, keikka. En  pysty edes hyvällä tahdolla suosittelemaan  yhdellekään näitä.  Työyhteisö on pahasti  " sairas"  ja keikkalainen  ei minkään arvoinen kenenkään silmissä.  Suorastaa rasite ja hyväksi käytetään kylmästi.  Hyvä veli-systeemi toimii hyvin.

Asia on johtajan tiedossa, kun mitta täytyi heidän omasta "täydellisyydestään".....

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...