Jump to content
MAINOS

Hana täysillä


Vieras: Yöhoitaja

Recommended Posts

Vieras: Yöhoitaja

Hei!

Meillä ryhmäkodissa on dementoitunut asukas joka laskee yöllä runsaasti vettä hanasta/bideestä. n. 5x yössä. Asiasta on sanottu nätisti, mutta eipä se pysy muistissa kuin pari minuuttia. Kysynkin teiltä onko saatavana WC hanoja johon voi laittaa yöksi sulun? Tai että vettä tulee tosi lyhyen ajan. Päivällä täytyisi toimia täydellä paineella, kun kylppäri/WC kysymyksessä.

Katselin netistä, mutta en löytänyt vastausta pulmiini. Ja vielä lisäys, että olen yksin yössä ja en voi vahtia kyseistä asukasta koko ajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tänää huomasin että nykyisessä paikassani on joka lavuaarin alla putket näkyvissä ja sulut. Vedentulon saa parissa sekunnissa suljettua talttiruuvarilla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vieras hoitaja

Nippusiteessä sekä vedentulon sulussa on se ongelma ettei asukas itse pääse käyttämään hanaa. Tämä voi aiheuttaa turhautumista ja tietysti sotkemista.

Inhimillisin on mielestäni kosketusvapaa hana :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sellaisenkin vanhan papan työssäni nähnyt, että hänele tuotti ongelmaa tuo automaattihana. Hän heilutteli käsiään siinä ja säikähti sitten kun vesi tuli. Ja aina sen verran käytti kättään hanan alla että vesi alkoi valua jne. Tässä temppuilemisessa meni tunti helpostikin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8 tuntia sitten, Vieras: Vieras hoitaja kirjoitti:

Nippusiteessä sekä vedentulon sulussa on se ongelma ettei asukas itse pääse käyttämään hanaa. Tämä voi aiheuttaa turhautumista ja tietysti sotkemista.

Inhimillisin on mielestäni kosketusvapaa hana :)

Automaattihanan asentaminen jälkikäteen on kustannuskysymys. Eikä niitä osaa kovin monet vanhukset käyttää. Ja ainakin omasta mielestäni ne on hoitaessa todella epäkäytännölliset, joskin hygieeniset. Enkä ole itse törmännyt vielä yhteenkään liikkeellä toimivaan hanaan joka olisi toiminut täydellisesti, juoksuttavat vettä joskus, eivät aina sammu tai niitä ei saa päälle millään. 

Vedentulon sulkeminen on kokonaan on perusteltua silloin kun asukas ei sitä osaa sulkea, ei ole järkeä juoksuttaa vettä tuntitolkulla. Se kenen hanan me suljettiin, ei pessy edes käsiään, jostain syystä se hana piti vain vääntää auki joka kerta kun vessassa kävi. Ja siellä vessassahan käytiin vartin välein. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...