Jump to content
MAINOS

Valviran pullonkaula


Vieras: ...kohtuuton tilanne

Recommended Posts

Vieras: ...kohtuuton tilanne

Valvirassa ammattihenkilön laillistaminen kestää tällä hetkellä 4-6 kuukautta! Käsittelyvuorossa ovat nyt maaliskuussa saapuneet hakemukset. Hakemuksia on tuhansia ja vain yksi henkilö hoitaa niitä, joka hänkin odottaa kesälomalle pääsyä. 

Tilanne on kohtuuton ja aiheuttaa työttömyyttä sekä alipalkkausta töissä oleville. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minulla ( ja koko muulla luokallani) kävi niin että koulu kadotti meidän kaikkien hakupaperit eikä niitä koskaan oltu lähetetty Valviraan, eli odottelimme turhaan monia kuukausia rekisteriin pääsyä kunnes kun asiaa aloimme itsepintaisesti selvittämään niin kävi ilmi että opettaja on ne "vissiinkin" kadottanut. Eli nyt kuukausien odotus vain jatkuu, 7kk on valmistumisesta ja vielä mennään kouluttamattoman palkalla, vastuu toki työssä on valmistuneen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valviran sivuilta

Lainaa

 

Terveydenhuollon lähihoitajat ja koulutetut hierojat, jotka ovat hakeneet oppilaitoksen kautta, käsittelyvuorossa aikavälillä 20.4.-28.4.2017

Ammattikorkeakoulusta valmistuneet terveydenhuollon ammattihenkilöt, jotka ovat hakeneet oppilaitoksen kautta: käsittelyvuorossa aikavälillä 24.5.-31.5.2017 valmistuneet.

 

Eli jos maaliskuussa on valmistunut niin pitäisi kyllä olla jo laillistus. Mitä olen muiden vastavalmistuneiden kanssa keskustellut niin ovat saaneet 1kk valmistumispäivästä tuon laillistuksen. Heillä koulu on lähettänyt paperit. Kyllä ne paperit tulee eikä se 5% palkasta nyt ihan hirveän kamalaa ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös se vähennys palkasta  ole sen 10%, olen yksityisellä töissä, ja kyllä se alkaa tuntua jo palkassakin kun puhutaan kuukausista, odottelu siis huom jatkuu vielä... :/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

31 minuuttia sitten, Vieras: Tuuli kirjoitti:

Eikös se vähennys palkasta  ole sen 10%, olen yksityisellä töissä, ja kyllä se alkaa tuntua jo palkassakin kun puhutaan kuukausista, odottelu siis huom jatkuu vielä... :/

No ei ole. Minulla on kesäsijaisena 140 opintopisteellä vähennys 5%. Riippuu ihan työpaikasta. Korkeintaan saa vähentää tuon 10%.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...