Jump to content

Vieras: Janessa

Psykiatrianen työ + oma mt-ongelma tausta

Recommended Posts

Vieras: Janessa

Oon sh opiskelija ja suoritin juuri psykiatrian harjoittelun. Tykkäsin kovasti ja sain hyvää palautetta siitä, että sopisin hyvin psykiatriseen työhön. Itsekin sitä mieltä oon, että harjoittelu sujui hyvin. Nyt oonkin miettinyt, että psykiatrian työkenttä kiinnostais mua tulevaisuudessakin.

Mietin vaan, kun itselläni on hieman masennus/ahdistuneisuus historiaa. Mulla on ollut keskivaikea masennus ennen sh opintoja, n. 5v sitten olin hyvin masentunut ja ahdistunut johtuen kriiseistä, mitä oon kohdannut. Tällä hetkellä en koe itseäni masentuneeksi, en myöskään lääkkeitä syö. Lievä ahdistuneisuus taipumus mulla edelleen on jollain tavalla, tosin työ/opiskelu/potilaiden asiat eivät aiheuta ahdistusta. Mietin, pystyisinkö tällä taustalla tekemään psykiatrista työtä, jaksaisinko pidemmän päälle.

Harjoittelu ei tuntunut raskaalta, vaikka rankkoja tapauksia olikin. Osasin kuitenkin olla miettimättä kotona potilaiden asioita. Onko muilla kokemusta, onko oma mt-ongelma tausta "liika rasite" psykiatrisen työn tekemiseen?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Olaff

Itsellä ei mielenterveyden kanssa ole ongelmia ollut joten en osaa siitä näkökulmasta sanoa, mutta kuulostaa siltä että sulla on asiat ihan mallillaan. Kokeilemallahan se lopulta selviää, mutta tuon tekstin perusteella en epäile ollenkaan ettetkö aivan hyvin jaksaisi myös mt-puolella töissä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Vieras_-

Ei ole mitään syytä epäillä, ettetkö voisi oman taustasi vuoksi työskennellä psykiatrialla. Hyvin usein kuulee jargonia siitä, kuinka psyykkisesti oireilevat nuoret eivät voisi hakeutua hoitoalalle - vaikka useat meistä hoitoalalla työskentelevistä eivät itsekkään todellisuudessa tiedosta/tunnista perimmäisiä syitä hakeutua alalle tai oman elämänhistoria vaikutuksia tapaan tehdä töitä. Uskoisin, että oman menneisyytensä voi hyödyntää auttamistyössä erityisesti jos esim. terapian avulla on saanut mahdollisuuden tiedostaa omaa sisäistä maailmaa. Toki kannattaa pohtia mitkä voivat olla juuri niitä omia sudenkuoppia hoitotyössä. Tietämättään auttaja saattaa istua siinä auttajan pallilla juurikin samoista syistä kuin se autettava siinä omallaan.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: hevoisenmuna

ei kannata mennä ainakaan hoito-alalle jos on oma mt tausta.

tulee turhia työpoissaolo 

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras
Olet jättämässä kommenttia vieraana. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään.
Vastaa aiheeseen...

×   Lisäsit muotoiltua sisältöä.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Linkkisi on upotettu automaattisesti..   Näytä pelkkä linkki.

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.