Jump to content
MAINOS

Työttömiä hoitajia paikalla?


Vieras: s4r4

Recommended Posts

MAINOS

En kyllä tunne yhtään työtöntä hoitajaa.. Itse olen lähäri ja suuntautuminen sahu. Ja heti ennen valmistumista oli työt tiedossa, mutta olenhan mies...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen pari työtöntä lähäriä mutta ovat vapaaehtoisesti työttömiä. Ei siis yritä edes soittaa paikkoihin mistä vois töitä saada. 

Itse olen kanssa lähäri, 4 v sitten valmistunut, oman alan töissä ollut koko ajan. Eri paikoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Rectangle

Valmistumisvuonna olin 3,5 kuukautta työttömänä, koska ko. maakunnassa ei palkattu ketään. Hain töitä aktiivisesti ja olin sekä kaupungin että sairaanhoitopiirin listoilla aktiivisesti etsimässä edes yksittäisiä keikkatöitä. Lopulta muutin työn perässä toisaalle.

Suoritin sairaanhoitajan AMK-tutkinnon, joten en koulutuksessani erikoistunut mihinkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hyvin menee

On, olen 2009 ollut viimeksi työssä... kuka vajaakuntoisen töihin ottaisi? mutta kun kelan mielestä työkykyinen ja lääkärien mielestä ei..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin viime lokakuusta joulukuuhun työtön, vain pari keikkaa heitin minne tarvittiin tekijää. Hain yli 15 paikkaan enkä päässyt. Nyt teen töitä kun on tarjolla ja kun huvittaa, eli käytännössä työtön. En nosta päivärahaa, sillä en jaksa sitä pelleilyä TE-toimiston kanssa, ja mieheni haluaa "elättää" minut. Hän tekee vakityötä kotona koneella ja minä ylläpidän kotia, keikkaa teen 1-5 vuoroa viikossa. Tämä kelpaa minulle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesä yöhoitajana

Työttömänä hoitajana voi joutua olemaan silloinkin jos rajaa tiukasti sen että minkätyyppistä työtä haluaa vain tehdä. Esim helsingissä on huutava pula esim kotihoidon hoitajista. Psykiatrisen- sekä vammaispuolen yöhoitajista ei niinkään.

Itse tykkään tehdä juuri yötyötä joten valintani on keikkatyö ja ajoittain rinnalla soviteltu ansiosidonnainen.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Taksikuskina

Vm 98, lähihoitaja, suuntautumisena sairaanhoito- ja huolenpito. Nyt melkein kaks vuotta taksin ratissa, kun määräaikainen työduhde loppui. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ihmettelen
3 tuntia sitten, Vieras: Taksikuskina kirjoitti:

Vm 98, lähihoitaja, suuntautumisena sairaanhoito- ja huolenpito. Nyt melkein kaks vuotta taksin ratissa, kun määräaikainen työduhde loppui. 

Kuinka -98 syntyny voi olla taksissa ollut 2vuotta kuskina kun ajokortinki sait vasta viimevuonna ja taksilla ajamiseen pitää olla ollu kortti vähintään 6kk vai oliko se vuosi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Näkemiin hoitoala :)

Ensihoidon lähäri täällä ja työttömyyteni loppui kun lopetin töitten etsinnän ja vaihdoin alaa lähtemällä opiskelee täysin eri alalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 tuntia sitten, Vieras: Heidihoo kirjoitti:

Olin puoli vuotta työttömänä sh:na. Nyt lähden Ruotsiin töihin.

Olitko puoli vuotta työttömänä heti valmistumisen jälkeen vai onko työvuosia taskussa jo useampikin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Juuri valmistunut

Täällä on viime viikolla valmistunut lähihoitaja ja oon suuntautunu lasten ja nuorten hoitoon ja kasvatukseen ja olen työtön töitä on haettu opiskeluaikana ja nyt mutta jostain syystä töitä ei ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

19 tuntia sitten, Vieras: Lte kirjoitti:

Ens viikol valmistuminen, 1,5v työelämäs oltu :D töitä ois enemmä ku laki ja aika sallii

Missä päin Suomea näin? Veikkaan että Etelässä paljonkin töitä, kaikkialla ei. Ellei ole valmis tekemään jotain lyhyitä keikka/sijaisuuksia. Myös pikkuriikkisissä kylissä tahtoo pulaa olla kun kaikki nuoret muuttavat mieluummin pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän se vähän kielii ongelmista työnhakutaidoissa tai motivaatiossa, jos hoitoalan papereilla onnistuu olemaan kuukausia tai jopa vuosia työttömänä. En ketään halua pilkata, mutta kannattaa peiliinkin tuijottaa ennen kuin katkeroituu pysyvästi kotiin.

Eikös ne joillain syrjäisemmillä paikkakunnilla ole jo joutuneet maksamaan rekrytointilisää hoitajillekin, että saadaan porukkaa töihin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin kyllä varmasti syrjäisillä paikoilla töitä on. Kysymys kuuluukin että kellä on valmiudet tuosta vain ottaa ja lähteä, ei kaikilla. Ja kyllä varmasti töitä jokaiselle löytyy jos haluaa ottaa niitä lyhyitäkin sijaisuuksia vastaan, tai tuurilla jotain 1-2 päivän keikkoja kuukaudessa.. Mutta kyllä se niin on, että monessa paikassa on alettu vähentämään ja palkataan hoito-apulaisia tilalle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Savosta hesaan

Katsokaa esim. Helsingin kotihoidon avoimet toimet. Saat vakityön.Työsuhdematkalipun sekä asunnon. Ei paha

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tyytyväinen työhön

Valmistuin lähihoitajaksi 2v sitten. Lapsiin ja nuoriin suuntauduin. Päiväkodeissa ja kotihoidossa olen tehnyt sijaisuuksia. Pisin työttömyys kesti noin 2kk omasta tahdosta. Nyt vuoden olen ollut vastaanottohoitajana työterveydessä ja homma tuntuu oikealta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sairaanhoitaja ollut 3kk työttömänä, mutta nyt sitten olen sairaslomalla ja sit jään äitiyslomalle monikkoraskaudesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

37 minuuttia sitten, Vieras: Jepa kirjoitti:

Minä olin 2v työttömänä, tosin ihan omasta halusta. Hain kyllä paikkoihin mihin työkkäri käski.

Oletko tällä hetkellä kuitenkin työssä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Huh ja hei

Olisi kiva aina tietää että mistä päin suomea porukat aina kirjoittelee.Tilastot alan työttömyydestä sekä avoimista paikoista on sitä sun tätä.Itse olen pistänyt merkille että esim rovaniemellä on ollut hyvin paikkoja auki mm. vammaistyössä.helsingissä kotihoidossa.Itse asun helsingin herttoniemenrannassa.Käyn töissä espoossa.Sitä ennen vantaalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nautiskelija
30. toukokuuta 2017 klo 18.33, Julma kirjoitti:

Kyllähän se vähän kielii ongelmista työnhakutaidoissa tai motivaatiossa, jos hoitoalan papereilla onnistuu olemaan kuukausia tai jopa vuosia työttömänä. En ketään halua pilkata, mutta kannattaa peiliinkin tuijottaa ennen kuin katkeroituu pysyvästi kotiin.

Eikös ne joillain syrjäisemmillä paikkakunnilla ole jo joutuneet maksamaan rekrytointilisää hoitajillekin, että saadaan porukkaa töihin?

Olet ihan oikeassa ja täällä ilmoittautuu sellainen tyyppi, tosin en ole katkeroitunut ja olen tarkoitusella työtön. Motivaationi on kuitenkin ollut miinuksella jo vuosia, eikä vähiten päin persettä järjestettyjen työolojen, määräaikaisuuksien ketjuttamisen ja yleisen arvostuksen puutteen vuoksi. Siksi päätin lopettaa turhan nöyristelyn. Nykyisin olen halustani vain reilun puolet vuodesta töissä ja lopun nostelen ansiosidonnaista ja reissailen ulkomailla. En koe tekeväni moraalisesti väärin, koska samaan aikaan jotkut pellet nostavat mielettömiä bonuksia ja kehtaavat vaatia muita tekemään enemmän.  Järjestely on sopinut itselleni tosi hyvin, varsinkin kun ei ole lapsia eikä velkaa senttiäkään. Olen todella nauttinut elämästä ja jaksan työssäkin sen pätkän aina paremmin kun tiedän, että muutaman kuukauden päästä lepäilen taas auringossa nauttimassa drinkkejä ja paikallista kulttuuritarjontaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...