Jump to content
MAINOS

Työvuoron peruutus


Vieras: Susanna

Recommended Posts

Olen keikkalainen ja tuleva kesätyöntekijä yksityisessä hoivakodissa. Mua pyydettiin alkuviikosta sunnuntaina iltavuoroon, johon suostuin, nyt sunnuntai aamuna tuli kuitenkin puhelu, että täällä on yksi liikaa illassa joten sinun ei tarvitse tulla, sanoin haluavani tulla koska sunnuntaipalkka ja nimeni luki jo listassa, niin sanottiin että ei. Onko tämä laillista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä se minun oikeustajuni ja vilpittömän näkemykseni mukaan kuuluu maksaa ja itse olen tuollaisessa tilanteessa myös palkan saanutkin. Omassa tapauksessa kyllä ehdin mennä työpaikalle vuoroon jossa sitten todettiin, että on yksi ylimääräinen ja lähdin kotiin.

Jos kuulut johonkin liittoon niin sieltä varmaan saat ihan lainoppineen vastauksen. Sitä liiton juristin kommenttia luultavasti myös työnantaja kunnioittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi sen työvuoron perua, mutta palkka pitää maksaa. Yhteys luottamusmieheen tai ammattiliittoon auttaa tässä asiassa.

 

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pidä huolta että on kirjallinen sopimus kesätöistä ennenkuin alat vaatia palkkaa ko. vuorosta. Se palkka sinulle kuuluu mutta varmista selustasi tai muuten äkkiä "unohtuu" mitä on sovittu kesätöistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...