Jump to content
MAINOS

Lähihoitajan näyttö sh N ja PKV lääkkeet


Vieras: Ninnu

Recommended Posts

Hei,

Nyt kysyn asiasta että kun lähihoitaja opiskelija antaa näyttöä, niin mitä sanotaan N ja PKV lääkkeistä , jaetaanko niitä? siis sairaanhoidon ja huolenpidon lähäri?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vanhusten puolella ainakin jakaa lähihoitaja oli suuntautuminen mikä tahansa. PKV lääkehommeleista muistaakseni jokin tentti ja näyttö? en ole 100% varma

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähäri jakaa pkv-lääkkeitä jos on jossain saanut ne näytetyksi ja on muuten lääkeluvat. t. lähäri. Ja tietenkin jos jollekin on määrätty ja jos se on hoitopaikan käytäntö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis kun olen antamassa näyttöä niin en saa jakaa/antaa enkä N-lääkettä?, niinkö etten ylitä valtuuksiani sitä tässä haen. Vai onko se paikka kohtaista eli jos pomo antaa luvan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ajattelisin asiaa siltä kantilta, että koska tuo työnkuvaan jossain kohtaa mahdollisesti kuuluu niin miksei sitä voisi harjoittelussa valvotusti opetella. Opiskelijalla ei lähtökohtaisesti ole mitään erillisiä valtuuksia, jotka voisi ylittää. Opiskelija toimii valvonnan alla ja touhuilee ohjaajansa, harjoittelupaikkansa ja koulunsa vastuulla. Silloin kannattaa toki pyrkiä olemaan mukana vähän kaikessa missä suinkin voi.

Jonkun asian näyttäminen riippunee (?) viime kädessä siitä onko se kirjoitettu näyttösuunnitelmaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Meillä PKV-lääkkeiden osalta on riittänyt että annettu näyttö saikkarille, itse olisin kyllä halunnut sen koulutuksenkin käydä. Näytön vastaanottaja voi ottaa lääkehoidon osalta omaa koulutustaan vastaavan näytön, eli jos lähihoitajalla on luvat kyseisiin lääkkeisiin niin silloin voi ottaa näytön vastaan ja arvostella sen myös :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...