Jump to content
MAINOS

Opinnäytetyön aiheita?


Vieras: ei hento eikä valkoinen

Recommended Posts

Vieras: ei hento eikä valkoinen

Mulla on enää vuosi jäljellä sairaanhoitajanopintoja, ja pitäisi miettiä opinnäytetyön aihetta... eikä ole oikein mitään käsitystä, mistä tekisin. Olisiko kellään mitään ideoita tai vinkkejä? Oon suuntautumassa sisätauteihin, mutta työkokemus mulla on vammaispuolelta. Yksi kiinnostuksen aihe olisi juurikin tuo kehitysvammaisuus, koska se on mielestäni myös aihe jota ei käsitellä mitenkään sairaanhoitajan koulutuksessa. Miten tästä saisi sitten aiheen opinnäytetyötä varten on eri asia, työpaikallani olevan saikun kanssa asiasta jutelin mutta ei oikein ollut mitään. Mutta olisko kellään mitään ideoita, aiheita, yhteistyötahoja yms. liittyen opinnäytetyöhön? Musta tuntuu että kaikesta muusta selviän mutta tää vie opinnäytetyön miettiminen vie multa yöunetkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En tiedä minkäasteisten kehitysvammaisten kanssa olet työskennellyt, mutta itselläni on kokemusta hyvin vaikeasti kehitysvammaisista. Ko. yksikössä olisi ollut aika jees olla opiskelijoille opas PEG-lääkehoidon erityispiirteistä.

 

Jotain selvitystä yksikön (jossa olet töissä) sh-ft yhteistyöstä tai kokemuksia em. yhteistyöstä?

Lähihoitajien kokemuksia kehitysvammatyöstä?

Selvitys siitä onko SH-opiskelijoilla halua saada kehitysvammatyön kurssia valinnaiseksi?

Onko koululla omaa ideapankkia mistä etsiä?

 

Jonkun tuollaisen selvityksen tekeminen on kohtalaisen simppeliä ja ne voi toteuttaa vaikka kyselytutkimuksena netin kautta. Yks parhaista vinkeistä mitä sain on se, että ei vedä hirveää stressiä opparista. Se on kuitenkin vaan yks homma muiden joukossa. Kannattaa vaan valita aiheeksi joku sellainen minkä kanssa on valmis painimaan vähän pidempään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ei hento eikä valkoinen

Kiitos vastauksesta ja ideoista, Haris. :)

Itsekin työskentelen vaikeasti kehitysvammaisten parissa, mutta PEGgiä tai tms. ei ole kellään tässä yksikössä missä olen tällä hetkellä. Meidän koululla valitettavasti  ei ole omaa opinnäytetyön ideapankkia, toisin kuin monessa muussa koulussa on. Mutta tosiaan voisi olla mielenkiintoista myös selvittää esim. sh-(opiskelijoiden?) kokemuksia kehitysvammaisuudesta tjs.

Tiedän ettei kannattaisi stressata tätä asiaa näin paljon, mutta minkäs luonteelleen mahtaa. :D

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...