Jump to content
MAINOS

Kesätyö Helsingin kotihoidossa


Vieras: Titta

Recommended Posts

Vieras: I feel you

Olen myös ollut helsingissä kesätöissä kotihoidossa olin silloin vielä opiskelijana. Kesän aikana minulle tuli kauhea stressi ja päänsärkyjä jokainen päivä. Työ hyvin kiireistä ja stressaavaa ainakin minulle. Kuitenkin myös osan ajasta nautin työstä ja oli antoisaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hammasta purren vaan eteenpäin; kaikki loppuu aikanaan. Melkeinpä arvaankin kommenttisi, mutta kerrohan silti?

Itsellä aikanaan oli kotihoito työtoive nro 1, ja olisi vieläkin, jos sitä saisi tehdä mielekkäästi. Voisin vaikkapa keikkailla sinne, mutta tällä tyylillä ei. Siitä, kun itse lopetin siellä, on tilanne vaan pahentunut. Juuri tapasin entisen työkaverin sieltä; joutui lopettamaan kohossa,  kun meinasi henki lähteä stressin vuoksi (sydänoireet). Kuinkahan kauan koho potkii näin eteenpäin; saako sinne pysyviä tekijöitä ollenkaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka päivä menee ylitöiksi, asiakkaat tuntuvat huonokuntoisilta kotona asujiksi, työilmapiiri on mitä on. Tuolla oikein juonitaan ettei opiskelijatkaan pääse läpi harkoistaan. Kammottavaa kuunnella uutena työntekijänä sitä haukunnan määrää. Onneksi en ole enää opiskelija. Pieni lapseni menee kohta päiväkotiin (on nyt isänsä kanssa kotona) ja pelkään kun työpäiväni menee ylitöiksi. Olen ollut päiväkodissa töissä ja melkein heti oltiin tekemässä lastensuojeluilmoituksia jos vanhemmat eivät saapuneet 15min sisällä lapsen hakuajasta. :/ Joka ilta on ahdistanut tuleva työpäivä ja nyt on vasta pari viikkoa oltu tuolla..

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Vieras: Titta kirjoitti:

Joka päivä menee ylitöiksi, asiakkaat tuntuvat huonokuntoisilta kotona asujiksi, työilmapiiri on mitä on. Tuolla oikein juonitaan ettei opiskelijatkaan pääse läpi harkoistaan. Kammottavaa kuunnella uutena työntekijänä sitä haukunnan määrää. Onneksi en ole enää opiskelija. Pieni lapseni menee kohta päiväkotiin (on nyt isänsä kanssa kotona) ja pelkään kun työpäiväni menee ylitöiksi. Olen ollut päiväkodissa töissä ja melkein heti oltiin tekemässä lastensuojeluilmoituksia jos vanhemmat eivät saapuneet 15min sisällä lapsen hakuajasta. :/ Joka ilta on ahdistanut tuleva työpäivä ja nyt on vasta pari viikkoa oltu tuolla..

 

 

Kyllähän töistä lähdetään silloin kun päivä päättyy, varsinkin jos pitää muksu hakea. Ilmoitus lähimmälle esimiehelle töistä, joita ei ehtinyt hoitaa niin hän saa järjestää resurssit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Hae muita töitä.....

Mikäs on tämän lähihoitajan osaamisala joka on siellä Helsingin Kaupungin kotihoidossa töissä, ja nyt jo Työt stressaa....

Muitakin paikkoja voi hakea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieraalle tiedoksi: Mikähän on sinun osaamisalasi? Kommentista päätellen et ole ainakaan hoitotöissä ollut, erityisesti kohossa...

Kyllä koho todella stressaa, se on aivan yleisesti tiedetty (ja myöskin itse koettu).  Titalle tsemppausta; pidä puolesi ja pane asiat tärkeysjärjestykseen. Teet työtä elääksesi, et elä työtä tehdäksesi. Sano selkokielellä esimiehellesi, että YLITYÖT EIVÄT SOVI! Vastuu tosiaan on esimiehellä. Ja työyhteisösi tuntuu olevan ylikuormittunut, riitelystä päätellen. Kaipa on tapa purkaa paineita. Harmi vaan, että uudet/ opiskelijat joutuvat sylkykupeiksi. Ei ainakaan edesauta apukäsien hankkimista.

Etiikasta ja hyvästä hoitotyöstä ja ihmisarvosta puhutaan. Se vaan tuppaa joissain tapauksissa unohtumaan hoitajien työn kohdalla. Sanon edelleenkin: PITÄKÄÄ PUOLENNE, tyyli ei muutu ellei tehdä stoppia hoitajien kurmuuttamiselle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

K.U. Sijainen, Kiitos neuvoista ja tuesta! Vieras, oletko kenties sinä tällainen ilkeä kyyninen hoitaja joka mollaa muita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ihme homma

Miten ihmeessä voidaan velvoittaa tekemään ylitöitä? Espoon kaupungilla ei ainakaan saa tehdä.Yleensä ylityöt sovitaan tapauskohtaisesti ja katsotaan että pystyykö työntekijä ottamaan ne ajassa pois kuluvalla listalla ja jos ei niin sitten maksuun.

Ei niin voi olla että kun tulee vuoroon niin ei tiedä milloin pääsee töistä.Meillä kaikilla on oma siviilielämä ja velvoitteet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ne taidakaan olla oikeita ylitöitä vaan tottelevaiset pelotellaan jäämään omalla ajallaan ilmaiseksi paikkaamaan liian vähäisestä henkilöstöstä johtuvia ongelmia... Näin ainakin useissa paikoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...