Jump to content
MAINOS

Kesätyö Helsingin kotihoidossa


Vieras: Titta

Recommended Posts

Allekirjoitin tänään kesätyön lähihoitajana Helsingissä kotihoidossa. En nyt tarkemmin sano aluetta, mutta kantakaupungissa kuitenkin. En ole aiemmin työskennellyt Helsingin kotihoidossa, joten kaipailen kokemuksia ja vaikkapa vinkkejä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Keikkalainen

Helsingin Kaupungilla on  tehty video kotihoidon työskentelystä, omilla sivuillaan ja siitä saa jonkinlaisen työkuvan.   Vapaasti voi tutustua ennakkoon kotisohvalta käsin. Opiskelija on yhdessä mukana, yhdessä videossa. Mutta tulee ihan rauhallinen työtahti mieleen kun katselee sitä. Samoin on palvelukoti työskentelystä, sain itse vuosi sitten videon suoraan omaan gmail:n Helsingin Kaupungin rekty oli lähettänyt katseltavaksi, vuosi sitten.  Tuli tietoa , videon välityksellä koko Helsingin organisaatiosta ja kaikista mahdollisista työpaikoista. Oli, todella hyvä video ja tietoisku ja lisäksi faktaa käteen tuli. Menin peräti vielä samaan paikkaa katsomaan, johtaja taisi yllättyä kun tutustun videon kautta heidän toimintaansa etukäteen ja kerroin tästä.  Toivottavasti antoi kiitokset Helsingin Retky:lle hyvästä toiminnasta.  Kaikista sain myös mustaa valkoisella eli tarkat työpelisäännöt ja ohjeet mukaani luettavaksi. Ensimmäinen työpaikkani , missä on näin hyvin toimittu. Yhdellekään ei pitäisi olla epäselvää, palkka, työajat eli kaikki perusasiat kerrotaan läpi ja faktaa päälle itselle.

 Olen työskennellyt Helsingin Kaupungilla ja voi olla olen taas siellä työssä, haastatteluaika on sovittu.

Itselleni oli iso yllätys  tunnistin  videosta kyseisen sh. opiskelijan entuudestaan, kuka kertoi kesätyöskentelystä Helsingissä. Perusasiat tulevat hyvin esiin ja samat tiedot ovat Kaupungin sivuilla jokaisen luettavissa. Vääränlainen kokonainen työkuva voi muodostua, ei siellä seurustella ja tehdä töitä  ihan noin verkaiseen tahtiin kun välittyy videon kautta. Enemmän tuli mieleen vapaaehtoinen työntekijä olisi kyseessä, kun melko valmis hoitaja kesätyössään.

Kannattaa tutustua aina työnantajien omiin sivuihin ja todella Helsinki Kaupunki on panostanut tähän paljon paremmin kuin moni muu kaupunki. Aina kirjoitukset eivät vastaa todellisuutta, se on usein siinä puoli välissä totuutta ja jokainen saa itse päättää mitä uskoo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kyllä nähnyt nuo videot, mutta kaipaan enemmän kokemuksia työskentelijöiltä itseltään, eikä ympäripyöreästä kaupungin videosta johon ei ainakaan ole laitettu mitään huonoja kokemuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ihmettelen..
18 tuntia sitten, Vieras: Titta kirjoitti:

Allekirjoitin tänään kesätyön lähihoitajana Helsingissä kotihoidossa. En nyt tarkemmin sano aluetta, mutta kantakaupungissa kuitenkin. En ole aiemmin työskennellyt Helsingin kotihoidossa, joten kaipailen kokemuksia ja vaikkapa vinkkejä.

Kuinka ne sinne sinut ottivat kun kotihoito vaatii että pitäisi opiskeluaikana tehdä harjoittelua kotihoidossa! Eikö sulla oo mitään kotihoidon kokemusta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis olen tehnyt kotihoidon harjoittelun ja työskennellyt useampi vuosi sitten kotihoidossa. Olen ollut muissa lähihoitajan tehtävissä pari viimeistä vuotta.  Mistä saitte ajatuksen että olen epäpätevä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole Helsingistä kotoisin ja asunut täällä vasta pari vuotta niin kyselen kokemuksia millaista täällä on olla kotihoidossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ihmettelen..

Eiköhän Helsingin Kaupungin kannattaisi ensin työllistää Helsingissä asuvat kokeneet lähihoitajat. Tekemällä töitä näkee millaista se kotihoito Hesassa on, lykka till!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5 tuntia sitten, Vieras: Ihmettelen.. kirjoitti:

Eiköhän Helsingin Kaupungin kannattaisi ensin työllistää Helsingissä asuvat kokeneet lähihoitajat. Tekemällä töitä näkee millaista se kotihoito Hesassa on, lykka till!

Onpa kannustava viesti. Kivat sulle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älä Titta välitä. Kyllä Helsingissä töitä löytyy kaikille, tsemppiä työhön. Alueesta riippuen voi olla hektisempää tai vaativampaa kuin esim. palvelutalossa, mutta on laajakirjoista työtä.

Itse aikanaan totesin, että parhaimmat opit ja työssä tarvittavan rohkeuden ja itsenäisen työotteen sain kotihoidosta. Joten ota kaikki oppi irti. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11 tuntia sitten, K.U. Sijainen kirjoitti:

Älä Titta välitä. Kyllä Helsingissä töitä löytyy kaikille, tsemppiä työhön. Alueesta riippuen voi olla hektisempää tai vaativampaa kuin esim. palvelutalossa, mutta on laajakirjoista työtä.

Itse aikanaan totesin, että parhaimmat opit ja työssä tarvittavan rohkeuden ja itsenäisen työotteen sain kotihoidosta. Joten ota kaikki oppi irti. :)

Kiitos, ensimmäinen positiivinen viesti tässä ketjussa. Otan kaiken opin irti. :) Mukavaa pääsiäistä sulle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 tuntia sitten, Vieras: Rivien väli kirjoitti:

Vastausten sävy kertoo sinulle, mitä kotihoidossa on luvassa. 

Heh joo näköjään :'D En vielä tavannut työkavereitani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Hoitajuuttaan etsimässä

Onpa mielenkiintoisia vastauksia....

Tässä yksi. Olin viisi vuotta töissä hgin kaupungilla. Nyt irtsisanouduin muuton vuoksi.

Keikkalaisena ja kesäsijaisena pärjää oikein hyvin, kun lukee hosuja ja kysyy aina ennen kentälle lähtöä perehdytyksen listansa asiakkaista.

Se on tiiminkin etu, että käytetään aamulla se 5-10 min hyvään perehdytykseen. Tiukkoina aamuina ei välttämättä heti tajuta, ole itse aktiivinen ja pyydä. Ei siitä kukaan mieltä pahoita, tai suutu. Se on yksi työtehtävä vakkareilla  ;) ja tiiminkin etu että keikkailaiset tykkää palata uudelleen ja uudelleen, samoin kuin hyvät kesäsijaiset <3

Ja mitä joku tuolla väitti että kohoon pääsyn edellytys työharkka kohossa niin höpö höpö juttuja!

Kohossa työ on vastuullista ja itsenäistä, mutta koskaan ei ole oikeasti yksin. Tiimi on aina mukana <3 ja aina on joku kelle soittaa.

Kuitenkin työ tekijäänsä opettaa ja niin  vaan voin sanoa että oli mun yksi raskaimpia päätöksiä koskaan jättää kotihoito ja se mun tiimi <3

Siellä opin enemmän kuin missään ikinä ja joo oli niitä päiviä varsinkin loppuaikoina ollut enemmänkin et viiiiitatuttaa ja ei jaksa, kiire, ei ehdi syödä, eikä vessaan ja joutuu yhdeltä napsia aikaa, että toisella ehtii tehdä enemmän, niin silti, se vaan on parasta hommaa mitä oon oman "urani" aikana tehnyt.

Kesäsijaisena ja keikkalaisena ei kuitenkaan ole samanmoisia paineita, kuin vakkarina ja yksi mitä meinasinkin oli että oisin vaa vaihtanut hetkeks aluetta ja alkanut keikkailla.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitajuuttaan etsimässä

vielä lisään siis että mene vain avoimin mielin ja mukavaa kesää! Tiedä vaikka sieltä löytyisikin se oma paikka ja et pois haluakkaan ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa Titta.

 

Minä olen tehnyt viimeiset 10 vuotta keikkatyötä säännöllisesti Helsingin kotihoitoon lähihoitajana useille eri alueille. Tämä kokemukseni on siis pelkästään yksittäisistä (tai muutaman päivän mittaisista) keikkavuoroista.

 

Usein työpäivä on kiireinen. Asiakkaita on paljon päivän aikana hoidettavana. Nopeasti kuitenkin oppii miten kukakin asiakas haluaa itseään hoidettavan ja millaiset rutiinit heillä on.  Pääsääntöisesti keikkalaisten vastaanotto on ollut positiivista, mutta aina löytyy poikkeuksia.

 

Voisin listata tähän plussat ja miinukset:

 

+Itsenäinen työ, jossa voit tarvittaessa konsultoida kollegaa

+Liikkuva työ

+Kasvattaa vastuullisuutta ja paineensietokykyä

+Hyvällä ilmalla saa aurinkoa :)

 

Miinukset:

- autolla vaikea löytää parkkipaikkoja

- Huonolla ilmalla kurja olla ulkona

- Kiire

- Joskus tarvikkeita ei ole tarpeeksi (esim asiakkailla ei ole haavanhoitotuotteita varaa ostaa tms). Kun sairaalassa on tottunut että kaapista löytyy :)

 

 

Tulet varmasti kuitenkin saamaan hyvää työkokemusta, joten rohkeasti vaan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täältä ilmottautuu jo valmis sairaanhoitaja, työkokemusta lähihoitajan sijaisena kaupungin kotihoidosta parin vuoden takaa!

 

+Mukavat työkaverit

+Sai itse suunnitella oman työpäivän 

+Vaihtuvat asiakaskontaktit

+Vastuullisuus

-KIIRE! Joskus iltavuorossa 15-17 käyntiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hui apua tuo 15-17 käyntiä kuulostaa kamalalta. Olen siis itsekin valmis lähihoitaja ollut useamman vuoden ja joka paikassa tuppaa olemaan kiirettä, mutta nyt äitiysloman jälkeen pelottaa että miten siihen taas tottuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
12.4.2017 klo 11.55, Vieras: Ihmettelen.. kirjoitti:

Eiköhän Helsingin Kaupungin kannattaisi ensin työllistää Helsingissä asuvat kokeneet lähihoitajat. Tekemällä töitä näkee millaista se kotihoito Hesassa on, lykka till!

Nyt puhutaan lähihoitajista, ei mistään lääkäreistä. Alas sieltä pilvenreunalta. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...