Jump to content
MAINOS

Kokemuslisä


Vieras: Typsy

Recommended Posts

Yksityinen sos.tes kokemuslisistä kyselen, miten ne lasketaan? Jos entisenä lastenhoitajana menen hoitamaan vanhuksia, otetaanko tuo lastenhoitajana ollut aika huomioon? Entä oppisopimus, jos on ollut vanhusten puolella töissä oppisopimuksella? Ja menee töihin vanhuksia hoitamaan, otetaanko tuo oppisopimusaika huomioon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Näissä on eroja, itselläni ( kvtes) ei otettu huomioon yksityisen alan hoitotyökokemusta, joka kuitenkin ihan vastaava kuin toimessa jonka sain kunnalliselta puolelta. Olen kuitenkin kuullut toistakin, että on huomioitu kuten hoivatyö yleensäkin. En tiedä voiko olla kunta/ työpaikkakohtaista vaikka sama kunnallinen virka-ja työehtosopimus jota noudatetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On työpaikka kohtaista mikä työ hyväksytään yksityisellä kokemuslisiin. Ainakin niissä paikoissa missä itse olen ollut töissä. Kunnalliselle mennyt työkomeus läpi kuhan on liipannut alaa edes jotenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ei hyväksytty siirtyessäni kunnalliselle yksityiseltä, yksityisen alan kotihoidon työkokemusta, sekä palvelutalotyyppistä työtä, jota useamman vuoden ajalta. Kunnallisella siirryin kotihoidon yksikköön. Pistihän se hieman kummastuttamaan mutta näillä mennään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kyllästynyt!

Ei,  ole huomioitu yhtä lisää, kun vanhuspuolelta siirryin päiväkotiin tai päin vastoin. Kunta työnantajana.  Ei, selitystä ja ei mitään viestiä palkkatoimistosta tai esimiehiltä. Vaikka oli myönnetty kaikki lisät ja vielä kirjallinen todistus asiasta. Viime vanhuspuoli kesätyöpaikossa, yksityinen. Oli todella outo systeemi lisissä. Kaikki yli 3kk:n työsopimuksessa piti olla poissaolot, kirjallisesti paperilla. Koski vain määräaikaisia, näköjään. Toiset taas saivat kaikki, ilman selityksiä. Selvisi jälkeenpäin eli suosikit. 

Olin HUS: ssa yli 2v yhtä jatkoisesti. Hoidin silloin omia vanhempiani, monisairaita työn ohella. Kunnalla ei ollut näyttää hoitopaikkaa.  Vanhustyönantaja kosti  nyt todella ilkeällä ja järkyttävällä tavalla.  Sama systeemi on myös muualla käytössä, eräs työnantaja kertoi tästä. Muut ovat olleet ihmeissään, miksi näin on kirjattu työtodistukseen ja siinä on selittämistä. Hoidin omia monisairaita vanhempia, sääli kun heillä oli hidaskasvuinen syöpä......Sen, takia joudun olemaan töistä poissa ja ei ole minun vikani kun sairastuivat vakavasti yhtä aikaan....jne...Miettikää kaksi kertaa, kun alatte hoitamaan omia vanhempianne, työnantaja voi toimia näin.....

Huomioitiin nämä lisissä ja pitkin hampain sain viestin johtajalta. Tulivat maksuun monta kk:ta myöhemmin, juuri kun lopetin. Tukea  sain kyllä työnantajan puolelta ja Totesin Hus:ssa silloin, eikö ole sama minkä HUS:n sairaalassa työskentelen kun siirryn täältä HUS:n toiseen sairaalaan. Kuulemma, ei ole sama asia, mutta os.hoitaja oli tilanteen tasalla koko ajan. On, eläkkeellä ja onneksi oli sama palkkalaskija työssä. Laittelin verkkopankin kautta hänelle viestin ja kuka vastaan otti sen. Hän lähetti kyseiselle henkilölle. Näin sain kokemuslisäni maksuun loppujen lopuksi. <<<<<<<odotan, mitä taas keksivät, ettei tarvitse maksaa....

Jälkeenpäin näin törkeä kohtelu oli lisien maksuissa. Jokainen järkevä ihminen laittaa asiat oikeaan järjestykseen ja toiseksi  minulla ei ollut vaihtoehtoja . Kunta ei auttanut yhtään , ei järjestänyt hoitopaikkaa vaan kaikki piti itse hoitaa ja raha kelpasi välittömästi kunnalle. Oli salapoliisityö jäljittää vanhat työnantajat moni oli jo eläkkeellä, vaihtanut työpaikkaa tai lopettanut. Tätä kostetaan meille jatkuvasti.

Suosittajan kautta, ei mene jakeluun johtajille. Esimiehet vaihtavat työpaikkaa nykyisin nopeasti ja harva työntekijä tietää ovatko he edes hoitotyössä enää. Tiedän muutaman firman joka toimii näin, entä he ketkä ovat työttömänä pitkään.... Olisi aika herätä todellisuuteen.... Sitten on näitä esimiehiä, keitä hävetään että ollaan oltu heillä työssä. Niin huonoja kokemuksia on heistä jäänyt.

Sama systeemi pitäisi olla myös kun lapsi sairastuu, kaikki poissaolot kirjattaan ylös työtodistukseen.  Lisiä ei makseta, niistä päivistä, kun olet kotona / sairaalassa hoitamassa lapsiasi tai vanhempiasi. Tulisi tasapuolinen kohtelu edes jossain asiassa.   Tiedän monen hoitajan omia sairaita vanhempia, mutta heitä ei huomioida missään asiassa. Syyllistetään siitä. Aina on  suosittu lapsiperheitä monessa asiassa ja jätetty oman onnessa nojaa omaishoitajat / ketkä hoitavat omia vanhempia ja heitä tulee lisää jatkuvasti.  Jotkut osaavat käyttää tätä törkeästi hyväksi.  Tunne oli karsea näitä lusmu työntekijöitä kohtaan. Ketkä jäävät pienestä kotiin ja saavat olla työnantajan luvalla olla poissa työstä. Nopeasti oppii erottamaan heidät. Lisäksi tuli ilmi  muutama tapaus nostivat palkkaa. Kumpikin äiti, isä olivat kotona ja lisäksi oli palkattu apua yksityiseltä firmalta. Kehui ääneen työssä, vaatii palkkaa työstä, vaikka oli täysihoito kotona. Muutaman kerran on tuotu omat pienet lapset hoitoon iltavuoroon. Ihmettelen vieläkin, ettei mummojen lääkkeet mennet lasten suihin eli toiset hoitajat joutuivat omien töiden lisäksi vahtimaan vieraita lapsia. Eräillä on kanttia, käyttää toisia hyväksi. Näin säästyivät päivähoitomaksut  ja ilmainen hoito järjestyy muiden kustannuksilla.

 Mikään, ei ole enää varma ja työnantajat keksivät koko uutta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 Mikäli itse olen sairaana, alle 10v lapseni sairaana/ sairaalassa, en minä saa lisiä poissaolopäiviltä, ainoastaan sairauslomalisän ( onneton) jolla kompensoidaan vuorolisiä, jotka sairauden takia jääneet saamatta, tämänkin saan vain OMASTA työnantajan hyväksymästä sairaudesta/poissaolosta. Mikäli alle 10v lapsi on sairaalahoidossa, on se palkatonta minulle mikäli olen hänen kanssaan osastolla, koska siellä katsotaan lapsella olevan jo hoitaja, koska työntekijällä on oikeus olla palkallisesti järjestämässä hoitoa ( 3 pvää) sairaalle alle 10v lapselle. Tämä pätee ainakin omassa yksikössäni kaikkia, koska noudatamme kvtesiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...