Jump to content
MAINOS

Kyretillä itseään viiltäminen hoitotyössä, tartuntariskit?


Satsumandariini

Recommended Posts

Onnistuin viiltämään itseäni kyretillä töissä. Olin puhdistanut asiakkaan kuivaa/katteista haavaa sillä, eritystä ei ollut eikä  asiakkaan haavasta tullut verta eikä se ollut mitenkään verinen aiemminkaan. En puhdistanut syvempää koska se teki kipeää, joten verta ei siitä siten vuotanut. Minulla oli hanskat viillon sattuessa ja huuhtelin haavan runsaalla vedellä ja desinfiointiaineella tapahtuman jälkeen.  

Olin saanut hepatiittirokotussarjan ( a ja b) 1. osan ja sain toisen osan tapaturman sattuessa. Verikokeet oli sekä minulla että asiakkaalla ok, ne ensimmäiset kokeet.

Mikä on tartuntariski tässä? Tai ylipäänsä onko joku sairastunut mistään tällaisista tapaturmista tai edes neulanpistotapaturmista?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28.2.2017 klo 20.03, Satsumandariini kirjoitti:

Verikokeet oli sekä minulla että asiakkaalla ok, ne ensimmäiset kokeet.

No jos potilaalla ei ole veriteitse tarttuvia tauteja, niin miten mikään tauti voisi edes tarttua? Kai se voisi olla teoriasssa mahdollista, että testi näyttäisi väärää negatiivista ja potilaalla olisikin joku veriteitse tarttuva tauti ja se sattuisi sinuun tarttumaan, mutta tuskin sellaista kannattaa murehtia.

Hyvin harvinaista se on, että veriteitse tarttuva tauti tarttuu hoitajaan työtapaturman seurauksena. HIV ei kai ole koskaan Suomessa tarttunut, sillä HIV tarttuu ylipäätään aika huonosti. Hepatiitit tarttunevat vähän paremmin, muttei kai niitäkään kauhean montaa ole työtapaturman seurauksena hoitajat Suomessa saaneet?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...