Jump to content
MAINOS

Attendo työpaikkana


miina

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 671
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Mirtazapin

    74

  • acamusmn

    71

  • scoubi

    32

  • Kipusisko

    31

Ei taida nyt oikein Med Onen tulevaisuuden kilpailuvaltti :INHIMILLISET JA JOUSTAVAT TYÖAJAT JA HYVÄ PALKKAUS purra vielä, vai onko se vielä käytössäkään? Ehkä on tarkoitus tulla myöhemmin kehiin kun ei kaikesta päätellen vielä taida olla??? Tai asia taitaakin koskea vain LÄÄKÄREITÄ!

Eihän meistä hoitajista ole niin väliä?Ottakaa nyt jo ihmeessä hoitajatkin huomioon! Jos ette satu tietämään Med One että hoitaja pula on jo nykyaikaa niin taitaakin kohta tulla liiketoimintanne esteeksi sama ongelma kuin kunnallakin lääkäreistä. Eli EI OOTA. Kenet luulette saavanne sinne korpeen Nuuksioon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mehut vedetään irti työntekijästä mitä irti lähtee, liian akiivinen asioiden hoitamisessa/epäkohtiin puuttumisessa niin omien kuin asiakkaiden ei kannata olla.

Laatukäsikirjat ym. on silmän lumetta hyllyssä jota kukaan ei ehdi koskaan lukea. Eli paperilla on kaikki hienosti mutta entäs käytäntö sitten?Sitten jos ilmenee että uusi työntekijä ei tiedä jotain asiaa esimies kysyy: etkö tiedä mitä laatukäsikirja neuvoo asiassa toimimaan yms. Eli syyllistää työntekijän tietämättömyydestä.Perehdytyksessä kun ei ole mitään vikaa??? ;D

On myös ammatillinen itsemurha lähteä Med Onen töihin sillä siellä lasketaan tuote esittelyt yms. koulutuksiksi. Kunnalla ne on tuote esittelyjä.Esim laxoberon esittely oli koulutusta ummetuksesta. Eli näin Med One saa ilmaisia kouluttajia tuote esittelijöistä. Tässä voin sanoa että sitähän kokee olevansa jo niin koulutettu tietämättään kun on tullut oltua aiemmissakin työpaikoissa useassa vaippa esittelyssä että sekin on Med Onella ilm. koulutusta inkontinenssista.

Kaikessa näkee siis että säästetään ja hoitajien persnahasta.Palkatkin on alhaisemmat täällä kuntaan verrattuna.Lähihoitajien palkka on reilusti alle 1600 euroa kk.Missään en ole vielä nähnyt esim. lääkelasien pesemistä ja jokainen tietää ettei 40 asteisessa tiskivedessä pöpöt kuole.Ja firman liikevaihto on huikeaa luokkaa. :nauraa:[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 27.06.07 - klo:12:05


Ja palkkapolitiikasta tarkemmin. Sairaanhoitajat saatiin syksyllä palkankorotus ja esimies kehoitti olemaan muille hoitajille hiljaa asiasta. Mielestäni kyseinen liike ei edesauta hyvää työilmapiiriä ja ei ole hyvää johtamista.On jo lähellä lahjontaa:sinä saat tuo ei tyyliä.

Koin että palkat eivät ole mitään salaisuuksia ,sillä jokainen näkee vuoden lopussa niin halutessaan naapurinsakkin tulot verottajalta.Ja entisenä luottamusmiehenä eri paikassa tosin on vähän sitä vikaa että haluan kaikille hoitoalan työntekijöille palkankorotuksen.Sitten lähihoitajat tietenkin koki väärin ja halusivat myös lisää palkkaa.

No mitä teki esimies? Syyllisti minut asiasta että nyt lähihoitajilla on minun takiani paha mieli että juuri tästä syystä hän pyysi olemaan hiljaa asiasta. Tiedän myös lähihoitajia joilla on parempi palkka  kun muilla hoitajilla. Ovat itse neuvotelleet. Työnantaja pystyy hyvin pitämään työntekijät nöyrinä kun palkkapolitiikka on tätä.Ja älä kerro muille politiikka saa työntekijän kokemaan olevansa erityinen työntekijä ja on näin lojaalimpi työnantajalle.

Jokaiselle kohtaa myös elämänsä aikana yllättäviä asioita niinkuin lapseni sairastui vakavasti viime kesänä ja asuttiin sairaalassa usea viikko yötä päivää.. Kun ilmoitin esimiehelle asiasta hän vaan intti että minulla on vain 3 pv oikeutta olla pois töistä lapsen takia. Minun piti sokki tilassa soitella Kelaan ja selvittää asiaa ja olla Kelan tietotoimisto ja selvisi että oikeus on olla kyllä pois muta Kela maksaa sairaspäivärahan.

Yksi toinen työntekijä jolla olisi mielestäni ollut oikeus tilanteensa vuoksi jo sairaslomaan niin työnantaja teki diilin että teet tunnit sitten myöhemmmin, kun palaat töihin.Että oikein saat nyt olla pois töistä.Kun työntekijä palasi viikkojen päästä töihin ja työnantaja alkoi tivaamaan lisätyötä työntekijältä hän tajusi että olisi voinut saada sairaslomaakin niin eihän sitä nyt jälkikäteen tietenkään saa. Näin työsuolelupäälikkö esimies tukee työntekijäänsä kriisitilanteessa Med Onella. Kun alalla työskentelee nuoria ja ulkomaalaistaustaisia niin asia kuittautui sillä ettei henkilö ymmärtänyt asiaa itse. Mutta eipä työnantajakaan kehoittanut sairaslomalle.Eipä tietenkään.

Lisäys: Lähihoitajat eivät saa jakaa lääkkeitä ja tässäkin asiassa johto toivoo kollegiaalisuutta sairaanhoitajilta sairaanhoitajia kohtaan kun kerran erehdyin esittämään että miksei voisi kokeilla asiaa. Aikaisemmissa työpaikissa lähihoitajat ovat jakaneet lääkkeitä ongelmitta ja moni kokee ammattitaitonsa menevän kyseisellä linjalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja palkkapolitiikasta tarkemmin. Sairaanhoitajat saatiin syksyllä palkankorotus ja esimies kehoitti olemaan muille hoitajille hiljaa asiasta. Mielestäni kyseinen liike ei edesauta hyvää työilmapiiriä ja ei ole hyvää johtamista.On jo lähellä lahjontaa:sinä saat tuo ei tyyliä.

Koin että palkat eivät ole mitään salaisuuksia ,sillä jokainen näkee vuoden lopussa niin halutessaan naapurinsakkin tulot verottajalta.Ja entisenä luottamusmiehenä eri paikassa tosin on vähän sitä vikaa että haluan kaikille hoitoalan työntekijöille palkankorotuksen.Sitten lähihoitajat tietenkin koki väärin ja halusivat myös lisää palkkaa.

No mitä teki esimies? Syyllisti minut asiasta että nyt lähihoitajilla on minun takiani paha mieli että juuri tästä syystä hän pyysi olemaan hiljaa asiasta. Tiedän myös lähihoitajia joilla on parempi palkka  kun muilla hoitajilla. Ovat itse neuvotelleet. Työnantaja pystyy hyvin pitämään työntekijät nöyrinä kun palkkapolitiikka on tätä.Ja älä kerro muille politiikka saa työntekijän kokemaan olevansa erityinen työntekijä ja on näin lojaalimpi työnantajalle.

Jokaiselle kohtaa myös elämänsä aikana yllättäviä asioita niinkuin lapseni sairastui vakavasti viime kesänä ja asuttiin sairaalassa usea viikko yötä päivää.. Kun ilmoitin esimiehelle asiasta hän vaan intti että minulla on vain 3 pv oikeutta olla pois töistä lapsen takia. Minun piti sokki tilassa soitella Kelaan ja selvittää asiaa ja olla Kelan tietotoimisto ja selvisi että oikeus on olla kyllä pois muta Kela maksaa sairaspäivärahan.

Yksi toinen työntekijä jolla olisi mielestäni ollut oikeus tilanteensa vuoksi jo sairaslomaan niin työnantaja teki diilin että teet tunnit sitten myöhemmmin, kun palaat töihin.Että oikein saat nyt olla pois töistä.Kun työntekijä palasi viikkojen päästä töihin ja työnantaja alkoi tivaamaan lisätyötä työntekijältä hän tajusi että olisi voinut saada sairaslomaakin niin eihän sitä nyt jälkikäteen tietenkään saa. Näin työsuolelupäälikkö esimies tukee työntekijäänsä kriisitilanteessa Med Onella. Kun alalla työskentelee nuoria ja ulkomaalaistaustaisia niin asia kuittautui sillä ettei henkilö ymmärtänyt asiaa itse. Mutta eipä työnantajakaan kehoittanut sairaslomalle.Eipä tietenkään.

Ei hemmetti sentään mitä toimintaa! HUH..Kiitos että jaatte kokemuksianne, tietää ainakin mihin EI hae töihin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syntyy käsitys että tämä tällainen meininki on siis lafkan omistamissa hoitokodeissa. Onko MedOnella keikkailevalla yhtä kurja kohtalo, jos tekee keikkansa erikoissairaanhoidossa tai ihan sairaaloissa (= ei hoivakodeissa)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyse on nyt hoivapalveluista (hoivakodit ja palvelutalot)ja itse uskon että Med Onen keikkailijalla sairaalassa  on paremmat oltavat ja heillä on huomattavasti parempi palkkaakin. Ihan oma johtokin on eri yksiköillä joten eroja voi olla.

Samahan se on missä tahansa isojen lafkojen/kuntien/kaupunkien työpaikoissa.Osa toimii hyvin ja henkilökunta jaksaa ja viihtyy tekien sitä kautta laadukasta hoitotyötäkin ja osassa taas on eri tilanne. Nyt kun kahdesta pisteestä Kuusikoti ja Kirkkonummen palvelutalo on linja samanlaista tulee kyseeseen ilm. hoivapalveluiden johdon johtamislinjat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt hyvin satunnaisesti sairaanhoitajan keikkaa MedOnen kautta aivan toisen alan opintojen ohessa, ja keikkatyönantajana MedOne on mielestäni ollut hyvä ja asiallinen. Palkat on maksettu ajoissa, keikkaa tarjotaan koko ajan, henkilökunta on ollut ystävällistä jne. Joten tässä suhteessa ei valittamista.  ;D

...ei merkitse sanat

vaan se, mitä teet.

(Sir Elwoodin Hiljaiset Värit)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kommenteista... ;D Sikäli kun olen ymmärtänyt, Medonen omissa paikoissa on aika raskasta. Täytyypä vielä käydä katsomassa se edunvalvonta-foorumikin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millä tavalla Medone toimii pääkaupunkiseudulla? Olen kuullut, että keikkaa riittää ja firmalla on oma vanhainkoti. Toisaalta olen kuullut myös (hevosmiesten tietotoimistosta), että Medonen hoitajat ovat usein aika väsyneitä.

Olen kuullut sekä hyvää että huonoa. En ole itse ehtinyt heille keikkailemaan (vaikka olen ollut listoilla), mutta yksi tuttava on ja hän tuntui olevan heille uskollista sorttia. Toisaalta taas esimiestyö heidän paikoissaan koetaan tosi raskaaksi ja epäkiitolliseksi, miksi vastaavat hoitajat vaihtuvat muutaman kuukauden välein.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tahtoisin sanoa muutaman sanan näinkin kovan Med One-ryöpytyksen jälkeen. Itse olen aikoinani työskennellyt MedOne:lle sairaanhoitajana nimenomaisesti hoivakoti/palvelutalo-tasoisessa paikassa, joten mielipiteeni ollee varteenotettava. Aluksi täytyy sanoa että työskentely yksityisellä sektorilla on monella tapaa erilaista julkiseen verrattuna. Molemmissa on omat hyvät puolensa. Yksityisessä hoivakodissa hoitajan vaikutusmahdollisuudet työnkehittämiseen ja työn mielekkyyden luomiseen ovat suuremmat julkisen terveyden- ja sosiaalihuollon byrokratiaan verrattuna. Omaan työhön vaikuttaminen luo työlle mielekkyyttä. Lisäksi koin yksityisellä puolella oman urakehitykseni ja etenemismahdollisuuteni huomattavasti paremmiksi kunnalliseen verrattuna. Yksityinen puoli pyrkii tietysti tekemään kannattavaa liiketomintaa ja pyrkii saaman aikaan voittoa, jolloin sen intressit "palkita" motivoitunutta ja potentiaalista työntekijää etenemään urallaan firman palveluksessa on eri luokkaa julkiseen puljuun verraten. Yksityisella puolella myös työntekijän palkitsemisjärjestelmästä voi puhua aivan kuin eri vuosituhannella julkiseen verattuna.

Täytyy mainita etten edennyt urallani millään kyynärpäätaktiikalla, vaan arvoni ja asenteeni sekä tapani tehdä työtä katsottiin ilmeisesti sopiviksi yksikön tavoitteisiin nähden ja koin myös nauttineeni työntekijöiden luottamusta. On totta että räyhäämällä ja itsestään meteliä pitämällä varmasti menettää helposti sekä työkavereiden että esimiehen luottamuksen (tuollaisesta mouhuamisesta hiukan paistaa sellainen läpi). On eri asia keskustella asioista rakentavasti ja viedä asioiden epäkohtia oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa eteen päin, kuin mekastaa niistä provosoivaan sävyyn. Jokainen tyylillään tietysti, mutta niin kuin sanotaan "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan". Kannattaa katsella peiliin aika-ajoin.

Yhteenvetona lyhyeen kommenttiini- niin julkisella kuin yksityisellä sektorilla löytyy ammattitaitoisia esimiehiä, jotka voivat ajaa yhdessä työntekijöiden kanssa työyhteisön hyvinvointia. Valitettavasti täytyy sanoa että enemän reiluutta olen kohdannut yksityisellä kuin julkisella sektorilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoinen ilmiö täällä on se, että aina kun jotain työnantajaa, etenkin yksityistä, arvostellaan ankarasti, foorumille alkaa rekisteröityä näitä yhden kahden viestin puolustuspuheenpitäjiä kuin tyhjästä. Aina esittäydytään nykyisenä tai entisenä duunarina. Ei siinä mitään, hyvä että on erilaisia näkemyksiä, mutta tämä ilmiö on vaan kertakaikkisen kiinnostava ja ollut usein räikeän läpinäkyvääkin. Tämä nyt ketään henkiläkohtaisesti syyttämättä ja puhtaasti aiheen vierestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ha-haa!! Olen aika otettu jos kuvittelette et mä olen joku Pertti Karjalainen..tällä palstalla nyt sattuu vaan olemaan myös ihmisiä jotka ajattelee omilla aivoillaan ja joilla on myös omia näkemyksiä asioista. Kannattaa opetella ajattelemaan asioita erilaisista näkökulmista. Tollanen duunari mentaliteetti että esimies on perseestä, ei vie mitään eteen päin..hyvää illan jatkoa teille =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ha-haa!! Olen aika otettu jos kuvittelette et mä olen joku Pertti Karjalainen

Kuten sanoin, en syytellyt ketään henkilökohtaisesti :nauraa: Minulle on ihan sama oletko joku P Karjalainen vai et. Ilmiö on vaan kiinnostava.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nythän voit "hoitsu" palata Med Onelle takaisin ja tiedä vaikka saisit oikein esimiehen aseman kun olet noin kiva hoitaja tyyppi keitä alalle yleensä hakeutuukin. Nyt on nimittäin oikein massahaku :johtajan, osastonhoitajan, tiiminvetäjän ja sairaanhoitajan paikat auki mollin sivuilla Kuusikodissa Espoossa. Että hyvin vetää Med One :(

Lisäys: Koulutusten ja palkan osalta kun puhtaan sairaanhoitajien koulutuksista/palkoissa ei ole valittamista. Olen sairaanhoitaja ja saanut hyvän palkankorotuksen muiden Sh:n seurassa ja hyvin kotipalvelun Raihin liittyvää koulutusta koska minulle kuuluu ko. vastuualue tytöpaikassa. Huolettaa lähinnä lähihoitajien koulutukset/palkat.Tehdäänhän tiimityötä ja hyvä laatu yhdessä. Laatu ja kehittäminen ei ole jonkun yhden ihmisen loistamista ja ammatillista kehittymistä vaan sen sen on saanut aikaan yhdessä koko moniammatillinen tiimityö.Luottamusmies taustaani liittyen katson en vain omaa napaani vaan myös toisten. Jos tuote esittelyt ovat joidenkin lähihoitajien ainuita koulutuksia niin sääliksi käy.Meillä lähihoitajien palkat on todella surkeat 1560 e luokkaa kk.

Mutta nyt Kirkkonummen kunta on ilmoittanut että heidän järjestämiin koulutuksiin jos paikkoja jää voi tulla yksityisiltäkin edullisesti että toivoa on että lähihoitajatkin saavat koulutusta tulevaisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ajattelin kokeilla MedOnea jahka täältä etelään pääsen. Ainakin keikkalääkäreiden puolella homma pelaa, kokeillaan toimiiko hoitajapuoli yhtä hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ajattelin kokeilla MedOnea jahka täältä etelään pääsen. Ainakin keikkalääkäreiden puolella homma pelaa, kokeillaan toimiiko hoitajapuoli yhtä hyvin.

hoitajapuoli pelaa keikkalaispuolella hyvin, palkka tulee ajallaan eikä mitään ongelmia. Itsekkin sinne keikkaa tehneenä olen ollut tyytyväinen. Mutta ei seurekaan ole paha. Ainoa mikä medonessa, hyvä keikkarintama laajempi esim vankilat vuokraavat medonen hoitajia.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kommenteista... ;) Sikäli kun olen ymmärtänyt, Medonen omissa paikoissa on aika raskasta. Täytyypä vielä käydä katsomassa se edunvalvonta-foorumikin.

Edunvalvonta-foorumi? En siis nähnyt asiasta mitään siellä vaikka kuinka katsoin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kommenteista... :) Sikäli kun olen ymmärtänyt, Medonen omissa paikoissa on aika raskasta. Täytyypä vielä käydä katsomassa se edunvalvonta-foorumikin.

Edunvalvonta-foorumi? En siis nähnyt asiasta mitään siellä vaikka kuinka katsoin..

Joka johtuu siitä että yhdistin nämä kaksi MedOne aihetta.  ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan oikeasti! Pysykää kaukana ko. firmasta!!! Kellään ei ole positiivistä sanomista ja toisex perustajat on pari idioottia lekuria(miten käy kun köyhälle antaa liian nopeasti valtaa ja rahaa), jolla ei ollut muuta uraa. Toisex ne on hankkinut pari "jakkupukumaisteria" ns. hoitotyönjohtajiksi. Poikotoikaa ko. firmaa!!!

Vähän konkreettisempaa perustelua olis mukava kuulla?

muoks: ärsyttävää kun joku rupee massapoistamaan omia viestejään. Tosi helppo seurata keskustelua. IsoJ, kannataa harkita viestien lähettämistä jo esikatseluvaiheessa niin ei tarvi jälkeenpäin katua sanomisiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lue Hs.fi 10.-11.07.07. Siellä kerrotaan suurista kaupoista ja kuinka bisnes tulee kauppojen jälkeen kukoistamaan entisestään.

Omalta kohdaltani haluan sanoa, ettei työnteko tällaisessa bisnesmaailmassa kiinnosta..turha edes houkutella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Heh, ei voi kun nauraa kuinka idiootti palkanlaskenta on medonella....

laskeskelin huhtikuun lisiäni (maksussa toukokuussa) niin HUPS johan sieltä oli "kadonnut johonkin" tunti lau lisää ja yks tunti iltalisää. Kun kyselin palkanlaskij. asiaa hän totesi tylysti: tunti sinne tai tänne!

HALOO !! eikö pitäisi olla sellainen ohjelma joka laskee minuutilleen lisät kuteb Titaani-ohjelma kaupungilla ym?

Jos asenne on tälläinen herättää se kysymyksen kuinka lojaali työnantaja on noudattamaan TES ?

Ja tiedoksi että olen kuullut eräillä ex-hoitajilla olleen palkkasaatavat perinnässä ammattiliiton kautta kun Medone ei ole ole niitä useista pyynnöistä huolimatta maksanut edes lopputilissä.

Herää kysymys kuinka luotettava työnantaja on hoivapalvelut Oy Medone?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun kyselin palkanlaskij. asiaa hän totesi tylysti: tunti sinne tai tänne!

samaa voi kai sitten soveltaa töihin tulo ja kotiinlähtö ajoissa. Tulee tunnin myöhässä ja lähtee lounaan jälkeen. Kumminkin merkkaa sen 8 h. :P

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi koin yksityisellä puolella oman urakehitykseni ja etenemismahdollisuuteni huomattavasti paremmiksi kunnalliseen verrattuna. Yksityinen puoli pyrkii tietysti tekemään kannattavaa liiketomintaa ja pyrkii saaman aikaan voittoa, jolloin sen intressit "palkita" motivoitunutta ja potentiaalista työntekijää etenemään urallaan firman palveluksessa on eri luokkaa julkiseen puljuun verraten. Yksityisella puolella myös työntekijän palkitsemisjärjestelmästä voi puhua aivan kuin eri vuosituhannella julkiseen verattuna.

Täytyy mainita etten edennyt urallani millään kyynärpäätaktiikalla, vaan arvoni ja asenteeni sekä tapani tehdä työtä katsottiin ilmeisesti sopiviksi yksikön tavoitteisiin nähden ja koin myös nauttineeni työntekijöiden luottamusta. Lainausta "hoitsu" tähän saakka.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Siis kysymys ei ole mistän uralla etenemisestä vaan lakisääteisistä koulutusvelvoitteista ja niiden toteutumisista yksityisellä. Koska oma ura on tällä hetkellä perheessä ja lapsissa korostuu työnantajan kouluttaminen koska vapaa aikana ei mahdollisuuksia omalla ajalla kouluttautua. Ja jos fuskataan jo lakisääteisissä minimivaatimuksissa niin kyllä kehittyminen ammatissa huolestuttaa.

Kysymys koulutusista ei pitäisi olla joku PALKITSEMISJÄRJESTELMÄ vaan jokaisen oikeus. Toki kellään ei ole sitä vastaan että kun kaikki saa ensin lakisääteiset minimikoulutukset täyteen, että sen lisäksi koulutetaan työntekijöitä. Meidän yksikössä ei ainakaan tällainen palkkiojärjestelmä ole ollut käytössäkään. Ja tuskin tiimin vastaavamme joka vei viestiä esimiehelle keväällä näistä koulutus asioista sanoi asiasta provosoivaan sävyyn yms. Tai käytti kyynärpäätaktiikkaa viestin viemisessä. Ihan asiallisesti sanoi asian mutta esimies ei ottanut asiaa kuuleviin korviinsakkaan oli kokemus viestin viejältä.Tuskin P:n nuoleminenkaan on tarkoitus nykyaikana? :)

Ja edelleen olen erimieltä lasketaanko tuote esittelyt esim. vaippaesittelyt koulutuksiksi.Toivon todellakin että ihmiset ajattelisivat omilla aivoillaan ja heräisivät ajattelemaan mikä monopoliyritys suomeen on kilpailun puuttuessa tulossa.  ::)Ja millä tavalla nämä suuret liikevoitot saavutetaan? Hoitajien persnahasta ja tilipussistako? Siltä nyt näyttää pahasti näyttävän. Takana olevat rahoitusyhtiöt ovat myös mielenkiintoinen ilmiö. Tilinpäätöspanttauksista puhumattakaan ja motiivia näihin mietin.

Lisäksi toivoisin hoitoalalle ihmisiä jotka miettisivät todella perustehtävää miksi olevat työssä? Eikö työssä kehittymisen ja koulutuksen  tulisi johtaa parempaan hoitotyön laatuun asiakkaan kannalta eikä todellakaan ole jonkun yksittäisen hoitajan egon nostamista ja palkkiojärjestelmää.Kun kaikkia koulutetaan tiiminä saamme parempia tuloksia asukaan hoidon laatuun ja siitä tulee parhaimmat fiilikset. Kun löytyisi ihmisiä enemmän jotka ajattelisivat enmän yhteistä etua kuin omaansa niin ehkä liitossakin etenisi asiat paremmin. Juuri tällaisten ihmisten vuoksi homma seisoo niin paikallis kuin liitto tasollakin. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai meinasit että pitäisi kouluttautua ilman palkankorotuksia tai muita etuja? Kouluttautua että TEHY voi paremmin, taikka joku muu liitto?

Kyllä se menee niin, että kun minä kouluttaudun ja mahdollisesti saan parempaa liksaa--> voin paremmin, iloisempi ja silloin myös kollegani voi ympärilläni paremmin, ja ymmärrät varmaan että tämä luonnollisesti vaikuttaa myös potilaiden hyvinvointiin...niin se vaan menee

Sori vaan Ativani, mutta juuri sinun kaltaiset pomon pikku sätkynuket ovat juuri niitä ihmisiä jotka saavat itseni miettimään jatkoani alalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...