Jump to content
MAINOS

Attendo työpaikkana


miina

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 671
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Mirtazapin

    74

  • acamusmn

    71

  • scoubi

    32

  • Kipusisko

    31

  • 3 viikkoa myöhemmin...

No mun ei tarvii onneksi läheltä enää katsella med Onen touhuja kun en ole enää siellä töissä. Uppoavan laivan touhuilta homma kuitenkin näytti näin viimeisten työvuorojen perusteella. Lähinnä keikkalaisten varassa pyörii talo tällä hetkellä.

Lukekaas tän päivän hesarissa(s.6) on tehty Akavalaisten keskuudessa tutkimus että selväksi ykköseksi työsyrjinnässä on noussut suosikkijärjestelmät niin julkisilla kuin yksityisen puolen työpaikoilla. Noin joka kymmenes tuntee tulleensa syrjityksi työsyrjinnän suosikkijärjestelmän takia.

Vaikkei Akavalaisia ollakkaan niin kaikenlainen kiusaaminen eri muodoissaan on tuttua sosiaali ja terveydenhuolossakin.Ja oman kokemuken mukaan kun 20 v lähinnä isojen kaupunkien palveluksessa olleena niin yksityisellä tämäkin ainutlaatuista.

Tapa millä olen tuonut asioita esille on ollut työnantajan mielestä ongelmallista. Työnantaja väittää vasta nyt kuulleensa asioista. Oleme tiiminä valittaneet tiimin vastavallemme asioista ja koska hän on lähiesimies niin hän viestittää asiat johtajalle koska talossa useampi toimipiste.Kukaan ei voi väittää etteikö asioista oltaisi puhuttu ja tuotu esille. No nyt onkin selvinnyt että hän ei olekkaan näitä asioita vienyt eteenpäin niinkuin luultiin vaan enemmänkin juorumielessä kertonut asioita. Ihan muista asioista siis. Onkin pedannut vaan omaa paikkaansa talon johtajaksi kun tiesi vanhan jäävän ä-lomalle.  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

MedOnen toimitusjohtaja kehui juuri kymmenen uutisissa, että heille hoitajien työssä viihtyminen on tärkeä tekijä, ja heidän hoitajista 9/10 on tyytyväisiä työoloihinsa.

Melko harvinainen vähemmistö kasautunut tälle foorumille?  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo no uutisissa voi puhua mitä lystää.. kukaan ei kysy tutkittua tulosta asiasta... taitaa olla lähinnä 1/10 :)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MedOnen toimitusjohtaja kehui juuri kymmenen uutisissa, että heille hoitajien työssä viihtyminen on tärkeä tekijä, ja heidän hoitajista 9/10 on tyytyväisiä työoloihinsa.

Melko harvinainen vähemmistö kasautunut tälle foorumille?  :)

Minkäänlaista työtyytyväisyys kyselyäkään ei Med Onen taholta ole tehty että mihinkähän tutukimukseen Karjalainen pohjaa väitteensä?Mutta taitavaa julkisuuspolitiikkaa ja taktiikkaa Med Onelta.  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai kyse on vain kyselystä keikkalaisille, ei näille vakkareille jotka palvelutaloissa jne työskentelevät? Käsittääkseni he, jotka keikkailevat medonen listoilla ovat ihan kohtalaisen tyytyväisiä työhönsä, palkkaansa ja työoloihinsa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asumispalvelut ovat toimistusjohtajan ja aluejohtajan vastuulla. Tyytyväisyyskyselyjä kait ei ole asumispalveluyksiköiden/ns.palvelutalojen henkilökunnan keskuudessa tehty, koska tietävät ennalta vastaukset. Tulos ei taitais olla kovin mairitteleva heidän näkökulmastaan katsoen.

kts aluejohtajan esittely asumispalveluista ja yhteystiedot

http://www.medone.fi/cms/page.php?page_id=155

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisiko jollaokin jotain kokemusta MedOnen ylläpitämästä osastosta Lahden Kaupunginsairaalassa? Eräs tuttava oli siellä keikalla ja tykkäsi, mutta itseä ainakin epäilyttää, kun näitä juttuja lukee... :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MedOnen toimitusjohtaja kehui juuri kymmenen uutisissa, että heille hoitajien työssä viihtyminen on tärkeä tekijä, ja heidän hoitajista 9/10 on tyytyväisiä työoloihinsa.

Melko harvinainen vähemmistö kasautunut tälle foorumille?  ;D

Minkäänlaista työtyytyväisyys kyselyäkään ei Med Onen taholta ole tehty että mihinkähän tutukimukseen Karjalainen pohjaa väitteensä?Mutta taitavaa julkisuuspolitiikkaa ja taktiikkaa Med Onelta.  ;D

En tiedä mistä aloittaisin. Lääkärit yleensä suvun ensimmäisiä akateemisia(nousee päähän). Toisex ;maksaa paskaa palkkaa kaikille.(Hoitajat/Lääkärit).Kolmannex:Julkisuuskuva: Huononpaa saa hakea!! PS! Pysykää kaukana ko. firmasta!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt on sit medonen haastattelussa käyty. Hoivapalvelut kuopio medone olis halukas tarjoamaan mulle keikkaa 12€/h + liikuntasetelit ja muutroippeet. Hakijoita on kuulemma riittänyt.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hauskinta oli,että tämä vastaava hoitaja oli max 25v nuori nainen. Yllätyin vähän kun tuli haastattelemaan..eipä oo ennen törmätty 25v vastaavaan hoitajaan.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako Helsingissä liikuntasetelit kans? Heti heräsi uteliaisuus  ;D

Uskoisin, että saa.. kun vaan tajuaa kysyä. :D

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hauskinta oli,että tämä vastaava hoitaja oli max 25v nuori nainen. Yllätyin vähän kun tuli haastattelemaan..eipä oo ennen törmätty 25v vastaavaan hoitajaan.

Ihan vastavalmistuneitakin on ollut vastaavien hommissa joten namupala firma niille jotka osaavat tämän johdon mielen mukaan toimimisen ja toimivat kuin robotit johdon tavoitteiden mukaisesti. Kokemuslisät tuovat lisäkustannuksia firmalle joten mitä vähemmän työkokemustakin niin sen parempi.Kivahan se on kun pääsee pätemään ja saa valtaa ilman työkokemuksen tuomaa vahvuutta yms. Työnantaja kyllä palkitsee firmassa nöyrästi palvelevat lähiesimiehet.Voit kenttätyössä olla vähän laiskakin ei haittaa ja teettää työt muilla näin ollen.

Eli jos olet kyseistä tyyppiä niin suosittelen sinne menoa niin urakehitys firmassa taattua. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako Helsingissä liikuntasetelit kans? Heti heräsi uteliaisuus  ;D

Minä teen Helsingissä MedOnelle keikkaa ja olen saanut liikuntasetelit ja muutenkin olen ollut tyytyväinen ko. keikkafirmaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Kyllä liikuntasetelit saa pääkäupunkiseudullakin kunhan itse osaa niitä VAATIA. Henkilöstöjohtajalle vaan sähkistä asiasta!ja aktiivisesti sitten vaan itse pidät huolen että hyvissä ajoin 3kk välein pyydät uudet. (Niitä pihtaillaan!).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työsopimuksessa lukee: YLITYÖT KORVATAAN AIKANA. ELI RAHANA EI OLE OLLUT AIKOMUSTAKAAN MAKSAA. huh.gif

Aina ennen edellisissä työpaikoissa kun on 3 viikon lista niin kaikki tunnit mitkä ylitti 114 ja risat niin meni automaattisesti ylityönä maksuun. Ei ihme kun Med One käyttää 6 viikon eli kaksi kolmen viikon listasysteemiä peräkkäin.Eka on perus ja toka TASOTUS lista.Eli jos eka listassa menee tunnit yli niin työntekijä ottaa työvuoron vaihdoksena vaikka tokassa pois tunti tunnistsa.Näin Med One pääsee kiertämään ylitöiden maksussa.

Näin tekee kuule TYKSkin. Sitten itketään, kun ei pystytä korvaamaan aikana, kun ei ole sijaisia. Listat ajatellaan kuuden viikon jaksoisssa täälläkin. Ykköslista saa jäädä vajaaksi tai mennä yli ja lista II tasoittaa.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yllityöt on ylitöitä ja ne maksetaan rahana ja kuuluu maksaa.

Se mistä tuntimäärän ylityksestä ylityö alkaa onkin eri asia. Yksityisellä ja kunnalla eri ylityötuntirajat koska eri sopimukset alla. Jos näitä tunteja ei pysty ottamaan pois niin loput menee ylityönä maksuun ylittäessään sen ylityötuntirajan.Ja näitä virallisia ylityötunteja sitten jos pitää aikana ottaa pois niin korotetuin tunnein tietenkin jos vaaditaan oikein työnantajan taholta ne aikana ottamaan.

Eli niitä ei tunti tunnista korvata vaan 1,5 kertaisena aikana.Kyllä työnantaja kiertää näitä ylityökorvausmaksuja.Kun aloimme vaatimaan korotetuin tunnein ylitöitämme niinkuin laki vaatii niin kyllä meilläkin tuli vastaan se ettei sitten sijaisia saatukkaan ja maksamaan joutui Med Onekin vaan ylityökorvaukset. Mutta ehtihän siinä työnantaja huijaamaan ja vedättämään omaan pusiin muutaman vuoden.

Kyllä monessa paikkaa kannattaa häipyä just silloin kun työaika päättyy.Työnantaja ei voi vaatia jäämään töihin vaan itse järjestämään tarpeeksi sijaisia töitä tekemään.Jos homma ei hoidu työaikana niin saa jäädä hoitumatta mun puolesta.Kun kaikki toimis tän periaatteen mukaan niin työnantajankin olisi pakko ryhtyä keksimään ongelmalle ratkaisua.Palkkaus hoitajapula yms.

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 14.09.07 - klo:16:27


Kyllä liikuntasetelit saa pääkäupunkiseudullakin kunhan itse osaa niitä VAATIA. Henkilöstöjohtajalle vaan sähkistä asiasta!ja aktiivisesti sitten vaan itse pidät huolen että hyvissä ajoin 3kk välein pyydät uudet. (Niitä pihtaillaan!).

KEHÄKUKKA Oot vielä Med Onella töissä? Mä lopetin tässä vähän aikaa sitten, hoitoalalla vielä mutta alanvaihtokuviot mielessä. On vissiin ikäkriisi tms. kun olen lopettanut olemasta kiltti ihminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Kehäkukka

ATIVAANILLE: Eiköhän tässä olla aika lähtökuopissa.......nyt kun on tää TEHYn lakkokin tulossa ja Kuusikodista jos on poissa pari hoitsua yhtäaikaa siel saa juosta/touhuta kun "päätön kana" muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ATIVAANILLE: Eiköhän tässä olla aika lähtökuopissa.......nyt kun on tää TEHYn lakkokin tulossa ja Kuusikodista jos on poissa pari hoitsua yhtäaikaa siel saa juosta/touhuta kun "päätön kana" muutenkin.

Taitaa jo ylityö ja vuoronvaihtokielto pistää talon jo sekaisin ;D, oon tosi tyytyväinen työpaikanvaihdoksesta ja toissa viikolla olin koulutuksissa yteensä niin paljon mitä yli vuoden Med onella työskennellessä. On kuin painajaisunta kun muisteleekin kyseistä firmaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin hullu + pöljä tein ylitöitä ilman korvausta vaikka kuinka paljon! Kuulin myöhemmin että aluejohtaja oli panetellut  takana päin epäillen, että jään turhaan työpaikalle lorvimaan!!! Joo, todellakin paikka oli niin niin miellyttävä, että sinne jäi mielellään lorvimaan.....?!

Ativani sanoo, että "on kuin painajaista kun ajattelee kyseistä firmaa". Minä suorastaan näin pitkään painajaisia  vapauduttuani sieltä, onneksi en enää viimeaikoina. Nyt se firma on mulle ilmaa .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Jos kyseessä on Uudenmaan Hoivapalveluiden aluejohtaja  (nimeltä mainitsematta naishenkilöä) niin en yhtään ihmettele että hän tuollaisia päästelee suustaan.

Hän on muuten koulutukseltaan vanhankoulutuksen saanut sairaanhoitaja ja sillä ylentynyt aluejohtajaksi joten taitaa olla noussut .... päähän.

Tästä siis näkee mikä on Medone Hoivapalveluiden johtajien koulutustaso.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos kyseessä on Uudenmaan Hoivapalveluiden aluejohtaja  (nimeltä mainitsematta naishenkilöä) niin en yhtään ihmettele että hän tuollaisia päästelee suustaan.

Hän on muuten koulutukseltaan vanhankoulutuksen saanut sairaanhoitaja ja sillä ylentynyt aluejohtajaksi joten taitaa olla noussut .... päähän.

Tästä siis näkee mikä on Medone Hoivapalveluiden johtajien koulutustaso.

Minä en ainakaan saanut mitään vastausta kysymyksiin mitä hänelle esitin, sitten ihmeteltiin kun terveystarkastaja pörräs paikassa ja olivat samaa mieltä kanssani ongelmista sillä alueella. Sitten tekopyhänä pikkupomon suusta kyllä oltiin että oikea asia mutta kun keinot olivat väärät ongelmien esiintuomiseksi. Tapa sanoa vissiin äänensävy tms. vesittää viestisi aluejohtajille ja pienemmille johtajille. Tai viesti oli provosoivasti kirjoitettu että se olikin se ongelma miksi ei kuunnella suoraa puhetta.

Koulutustaso onkin tosi huono esimiehillä ja ainoa uhka heille näyttää olevankin ehkä pätevämpi alainen joka koittaa puuttua ongelmiin kun he itse ovat laittaneet ne syrjään. Siitä syystä että kulissit ja oma asema näyttäisi hyvältä ylemmäs.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...