Jump to content
MAINOS

Attendo työpaikkana


miina

Recommended Posts

En pidä työnantajan lakisääteistä koulutusvelvollisuutta  palkitsemisjärjestelmänä. Tietenkin jos kouluttaa itseään omaehtoisestisen sen tulee näkyä palkassa. Minä otan ainakin palkkion mielummin rahassa kuin P-tä nuollen ruikutan koulutusta palkkioksi mikä jo muutenkin on työnantajan velvollisuus.

Omaehtoisesta kouluttamisesta ei siis ollut kirjoituksessa kyse ja sen palkitsemisesta. Vai pitäisikö työnantajan lopettaa työntekijöidensä kouluttaminen kokonaan ja mentäis siihen että kouluttautukaa omalla ajalla omakustantaisesti. En kyllä voi millään nähdä tällaistakaan hoitajan etuna. Minä myös olen valmis vaihtamaan alaa tällaisten henkilöiden vuoksi jotka polkee alas niitäkin pieniä etuja joita on saatu alalle aikaiseksi. Omaehtoisella kulutuksella kun tuskin palkkaetuja ja palkkioita on saatu aikaiseksi missään. Minä en ole valmis niin paljoa ilmaiseksi alalle satsaamaan vaan vaadin että työnantaja tekee sen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 671
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Mirtazapin

    74

  • acamusmn

    71

  • scoubi

    32

  • Kipusisko

    31

En pidä työnantajan lakisääteistä koulutusvelvollisuutta  palkitsemisjärjestelmänä. Tietenkin jos kouluttaa itseään omaehtoisestisen sen tulee näkyä palkassa. Minä otan ainakin palkkion mielummin rahassa kuin P-tä nuollen ruikutan koulutusta palkkioksi mikä jo muutenkin on työnantajan velvollisuus.

Omaehtoisesta kouluttamisesta ei siis ollut kirjoituksessa kyse ja sen palkitsemisesta. Vai pitäisikö työnantajan lopettaa työntekijöidensä kouluttaminen kokonaan ja mentäis siihen että kouluttautukaa omalla ajalla omakustantaisesti. En kyllä voi millään nähdä tällaistakaan hoitajan etuna. Minä myös olen valmis vaihtamaan alaa tällaisten henkilöiden vuoksi jotka polkee alas niitäkin pieniä etuja joita on saatu alalle aikaiseksi. Omaehtoisella kulutuksella kun tuskin palkkaetuja ja palkkioita on saatu aikaiseksi missään. Minä en ole valmis niin paljoa ilmaiseksi alalle satsaamaan vaan vaadin että työnantaja tekee sen.

Anteeksi pyyntöni on paikallaan, ymmärsin edellisen viestisi väärin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hengityshalvausryhmässä Medone maksaa enemmän kuin muille, mutta palkkaneuvotteluissa on oltava tiukkana. Perushoitaja/ lähihoitaja voi saada 16,- e tunti. Näin mainosti eräs tapaamani vanhempi ph.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hengityshalvausryhmässä Medone maksaa enemmän kuin muille, mutta palkkaneuvotteluissa on oltava tiukkana. Perushoitaja/ lähihoitaja voi saada 16,- e tunti. Näin mainosti eräs tapaamani vanhempi ph.

"Vanhempi ph" saa tuossa varmaan 15% ikälisiä ja 8% lomarahaa, jolloin kyseessä lienee normaali hengarihoitajan palkka.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota, tuota. Olisi varmaan ollut alunperin paikallaan määritellä, mistä tuntipalkasta puhutaan. Minä puhun omasta puolestani tuntipalkastani  ilman vuosilomakorvausta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon tehnyt keikkaa Kuusikotiin toisen firman kautta (joskus silloin, kun paikka ei ollut MedOnella) sekä MedOnen kautta ja olen ollut ihan tyytyväinen. Palkka on maksettu ajallaan vaikkakin joskus jotain lisiä onkin puuttunut, mutta ne on korjattu heti seuraavaan palkkaan. Tuntiliksa ei kyllä päätä ole huimannut ja olenkin katsellut muita keikkapaikkoja, mutta onko se ruoho kuitenkaan vihreämpää aidan toisella puolen? :-

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkka on maksettu ajallaan vaikkakin joskus jotain lisiä onkin puuttunut, mutta ne on korjattu heti seuraavaan palkkaan.

Lisien puuttuminen palkanmaksussa on MedOnella kumman yleistä, jos ei kokonaan niin osittain. Mikähän on syynä ja miksi vikaa ei korjata?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yritin myydä omaa osaamistani Medonelle rekrylomakkeen kautta. Kerroin, että voi tehdä vain ja ainoastaan kevyttä hoitotyötä. Mitä luulette, löytyykö MO:lta kevyttä lyhyttäkin keikkaa lähihoitajalle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkka on maksettu ajallaan vaikkakin joskus jotain lisiä onkin puuttunut, mutta ne on korjattu heti seuraavaan palkkaan.

Lisien puuttuminen palkanmaksussa on MedOnella kumman yleistä, jos ei kokonaan niin osittain. Mikähän on syynä ja miksi vikaa ei korjata?

Selityksenä on kun palkanmaksussa ei ole yhteneväistä ohjelmaa työvuorosuunnittelu ohjelman kanssa ja palkanlaskija joutuu näpyttelemään exelille kaikki alusta lähtien. Tässä kohtaa tapahtuu virheitä. Tosin virheet voisivat olla joskun niinkin päin että laittais vahingossa työntekijälle liikaa rahaa. ;D. Med One toivookin nyt kärsivällisyyttä työntekijöiltään kun palkanlaskija reppana on niin kovilla huonojen ohjelmien vuoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkka on maksettu ajallaan vaikkakin joskus jotain lisiä onkin puuttunut, mutta ne on korjattu heti seuraavaan palkkaan.

Lisien puuttuminen palkanmaksussa on MedOnella kumman yleistä, jos ei kokonaan niin osittain. Mikähän on syynä ja miksi vikaa ei korjata?

Selityksenä on kun palkanmaksussa ei ole yhteneväistä ohjelmaa työvuorosuunnittelu ohjelman kanssa ja palkanlaskija joutuu näpyttelemään exelille kaikki alusta lähtien. Tässä kohtaa tapahtuu virheitä. Tosin virheet voisivat olla joskun niinkin päin että laittais vahingossa työntekijälle liikaa rahaa. :nauraa:. Med One toivookin nyt kärsivällisyyttä työntekijöiltään kun palkanlaskija reppana on niin kovilla huonojen ohjelmien vuoksi.

Ihmeellistä vaan.Luulisi että MedOne hankkisi suurilla rahoillaan sellaiset ohjelmat, että heidän työntekijänsä saisivat palkkansa

lisineen ajallaan.Olen kuullut, että palkkasaamisia kyseisessä firmassa on haettu liiton kautta.Herää vain ajatus, että mistähän tässäkin asiassa on kysymys?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Niinpä, kumma kun TITAANi ohjelmalla (atk) palkanmaksu toimii moitteettomasti. Sen voi ostaa kuka vaan itselleen/yritykselleen!

Kuinka Medonella ei ole "varaa" ostaa sellaista palkanmaksu/työvuoro-ohjelmaa joka noudattaa sinne tallennettuja TES:n mukaisia tunteja/lisiä?

Eikö esimiesten, palkanlaskijoiden ja yrityksen edustajien mielestä olisi kaikille parasta sellainen ATK-ohjelma joka helpottaa,nopeuttaa ja pitää juridisesti huolen että asiat hoituvat kuten pitää; pilkulleen/minuutilleen?

Eipä tulisi valituksia, erimielisyyksiä jne palkanmaksun takia.

Tämä asia on ollut ongelmana jo viime vuodesta (-06) lähtien jatkuvana ja edelleenkö pitäis vaan löytyä kärsivällisyyttä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkäpä kyseinen pulju antaa maksamoattomien lisien kasvaa korkoa pankissa ja hankkii "vippi" rahoilla vieläkin laadukkaamman palkanlaskentaohjelman :(.

Ja jos oikein hyvin käy, niin saatte postista kiitoskirjeen yhteiseen keräykseen osallistumisesta ;D.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei,

olen keikkaillut kymmeniin eri yrityksiin, nämä rekryfirmat mukaan lukien. Mielestäni MedOnella ei ole sen kummoisempia ongelmia kuin muillakaan firmoilla. Joka ainossa paikassa on ollut jonkinmoisia virheitä. Eräs firma jätti jopa koko palkan maksamatta ja tuli kuukauden myöhässä. Itse uskon, että virheet ovat kuitenkin inhimillisiä ja kaikki on korjattu aina pikaisesti. MeOnessa olen keikkaillut puolitoista vuotta ja kerran on tilistä jääneet yölisät pois. Nämä olivat heti seuraavassa tilissä. En usko, että yhdelläkään firmalla on syytä/tarvetta pimitellä palkkoja. Ei se ole halpaa lystiä heillekään niitä korjailla. Ja on myös ollut niin päin, että palkkaa on tullut liikaakin. Vaikka olen myös sitä mieltä, että palkkojen tulisi ollaan ajalaan tilillä ja oikein laskettuna. Olen ainakin itse oppinut nyt sen, että kaikki tilinauhat on syytä tarkistaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Munkin on nyt ihan pakko hieman kommentoide kun tuntuu olevan niin negatiivista tuo palaute MedOnea kohtaan :-

Itse olen ollut reilun vuoden MedOnen hommissa. Pitkä sijaisuus terv.asemalla ja tykännyt kovasti. Ainahan purnattavaa on, mutta pääasiassa siis kaikki ok.

Olen ollut töissä kunnallisella, ulkomailla sekä toisessa yksityisessä firmassa täällä Suomessa ja minulla ei kyllä ole ollut näin hyviä työolosuhteita aikaisemmin.

Palkka tulee ajallaan (joskus jotain pientä kulukorvausta on puuttunut, mutta heti maksettu kun siitä olen huomauttanut), palkka on kilpailukykyinen, työterveyshuolto toimii (jos ei joku tutkimus ole kuulunut perussopimukseen niin olen saanut siihen erillisen maks.sitoumuksen), työnanataja on palkinnut meitä hyvästä tuloksesta sekä pikkujoulut ym. ovat olleet todella mahtavia. Mitä muuta työantajalta voi toivoa?

Niin kuin sanoin aina voi purnata. Työssäni on paljon vastuuta ym. ja tottakai voisin haluta korkeampaa palkkaa, tiedotus erinäisistä asioista voisi olla parempaa, sijaisia ei meinaa löytyä, tukea ylihoitajalta joihinkin asioihin on ollut vaikea saada ym. Mutta pääasiassa olen ollut tyytyväinen työnantajaani.

Sijaisuuteni on loppumaisillaan kohta puolin ja toivon että MedOne haluaa pitää minut ja tarjoaa minulle töitä jatkossakin.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan heillä useampi palkanmaksaja palkattu ympäri suomen. Meillä monilla on käynyt varmaan huono tuuri sen suhteen.En usko että kukaan nyt tosissaan uskoo firman tekevän liikevoittoa hoitajien rahoilla. Kun ihminen toimii niin asioissa on inhimillinen puolensa. Kyllä niitä virheitä on tullut toisinkin päin eli liikaakin olen kuullut maksetuksi palkkoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Munkin on nyt ihan pakko hieman kommentoide kun tuntuu olevan niin negatiivista tuo palaute MedOnea kohtaan :-

Itselläni ei ole kokemusta medonesta työnantajana mutta hyvin läheltä olen heidän toimintaansa seurannut joten en heitä tämän enempää rupea mollaamaan...

Kokemusta sitäkin enemmän on yksityissektorista ja heidän palkanlaskennan tasosta. Aina kun ruvetaan työnantajan tai työntekijöiden puolelta soveltamaan tessiä mieleisekseen, niin tulee näitä "palkanlaskennallisia" ongelmia, joillakin enemmän kuin toisilla. Eikä ongelma tosiaankaan aina ole työnantajasta lähtöisin vaan usein työntekijätkin polkevat omia oikeuksiaan ja oikein kunnolla. Se tuntuu tuolla yksityissektorilla olevan ikävän yleistä.

Itse työskennellessäni yksityissektorilla huomasin kuinka hienosti tunnit täsmäsivät tuntilaskelmissa mutta niitä ikävän usein vain oli muunneltu manuaalisesti firman kannalta edullisemmiksi joten toi selitys palkanlaskennan virheistä ei minulle uponnut :).

Nykyään työskentelen kuntasektorilla (sairaalassa) ja työpaikallamme on kellokortti jonka mukaan tehdyt työt menevät sekunnilleen maksuun...toivottavasti menee tästäkin eteenpäin :).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hengityshalvausryhmässä Medone maksaa enemmän kuin muille, mutta palkkaneuvotteluissa on oltava tiukkana. Perushoitaja/ lähihoitaja voi saada 16,- e tunti. Näin mainosti eräs tapaamani vanhempi ph.

Mielenkiintoista. Minuun on nimittäin hiljattain otettu yhteyttä Medonesta. Juttelin kahden eri henkilön kanssa, joista toinen kysyi, onko palkkaneuvotteluja jo käyty. Sanoin, että ei mutta että olen kuullut jotain tuntitaksoista. Juttelemme kuulemma ensi viikolla uudelleen...  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Virheitä sattuu, mutta kun se virhe toistuu joka kuukausi säännöllisesti, niin ei kait virheestä voida enää puhua!?

Kuuluuko työntekijän selvitellä joka kuukausi palkka-asioita, maksaa siitä vielä puhelinkuluja jne. että saa sen palkan, mikä kuuluu tulla?? Kuulostaa oudolta, kun MedOne ei ole tehnyt mitään asian korjaamiseksi. Rahastahan

ei tämän asian hoitaminen ole varmaankaan kiinni.  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Miina ja kumppanit, onpas tylsä tilanne. Oletteko jonkun ammattiliiton jäseniä? Sieltä saattaisi ehkä tulla apua.

Kyllä kuuluun TEHYyn ja siellä lakinainen hoitaa palkkasaataviani ja viivästyskorko juoksee  :)

Kyse on kuitenkin tuhansista euroista minunkin kohdallani  :o  !!!!!että ei ihan vähästä purnata

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miina ja kumppanit, onpas tylsä tilanne. Oletteko jonkun ammattiliiton jäseniä? Sieltä saattaisi ehkä tulla apua.

Kyllä kuuluun TEHYyn ja siellä lakinainen hoitaa palkkasaataviani ja viivästyskorko juoksee  :(

Kyse on kuitenkin tuhansista euroista minunkin kohdallani   :)  !!!!!että ei ihan vähästä purnata

Ohoh ja MedOne hakee Mol;ssa Kuusikodin palvelutaloon hoitajia kilpailukykyisellä palkalla!

Liiton jäsenyys kannattaa ehdottomasti!  :o ;DTässä tapauksessa puuttuvat palkat jäisi saamatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan ruotsalaiset ymmärtäneet sen seikan että nää toimipisteet sijaitsee sellaisissa paikoissa joihin työvoimapulan ei uskota iskevän.

Luotetaan siihen että hoitoalan työntekijät etenkin lapsiperheelliset haluavat työskennellä lähellä samassa kunnassa. Lyhyet työmatkat ja aikaakin tässä säästyy.Pallvelutalot:Kuusikoti Nuuksion korvessa, Kirkkonummi, Porvoo, Mikkeli.Uutena tulossa Karjaalle.Montako palvelutaloa Espoon keskuksessa tai Helsingissä?

Näin Med One kuvittelee saavansa työnantajaedun jossa voidaan maksaa pienempää palkkaa ja hoitajat ehkä sietävät pidempään asioita joita ei muuten sietäisi.Ja firma vetää huikeeta liikevaihtoa näin hoitajien kustannuksella. Nämä ed. mainitus asiat painavat vaaassa ja firma tietää sen.

Nyt ollaan tultu tilanteeseen jossa tämä valttikortti työnantajalle ei ole enää niin kuin manulle illallinen, työntekijäpula on iskenyt jo taajamiinkin.Olikin oikein sopiva hetki myydä firma ruotsalaisille kun todellisuudessa alkaakin vetämään kilpailukyvyn puutteessa(palkkaus, inhimilliset työolot) tappiota tulevina vuosina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...