Jump to content
MAINOS

Pikkulääkäreitä


OldOne

Recommended Posts

-Sanoppas tuo niin että joku pikkurahan puutteesta kärsimätön päättäjä sen ymmärtää. Heille kun nämä erilaiset kunniat, mitalit ja ylempien mielistelystä tuleva "kunnioitus" on kova juttu.

Siis puhutko nyt kunnallisista päättäjistä, sairaalan/terveyskeskuksen johtokunnasta, sairaanhoitopiirin hallituksesta vai mistä?

-Yleisesti ottaen kaikista määräyksiä ylhäältä alaspäin jakavista ja erityisesti heidän nöyristä lakeijoistaan ja palvelijoistaan.

Itse olen aloittamassa kahdessa (valtuutettuna ja varana) noista ja pyrin vaikuttamaan kun vaikuttamisen paikka tulee.

-Ja mitäs sitten kun kun puolue määrää äänestämään toisin kuin itse haluaisi?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minua ei määräillä  ;D

-Jos puolueeseen kuulut/meinaat kuulua niin kyllä muuten määräillään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta meitä on yli 100 000. Eivät kaikki voi olla niin väsyneitä ja urautuneita. Vai onko koulutukseen valikoitunut sellaisia ihmisiä, jotka aina laittavat toisten tarpeet omiensa edelle.

Minun teoriani mukaan pääsykokeiden yksi tarkoitus on juuri tuo; valita nöyrät ja kiltit alalle.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paikallisessa valtuustossa on muuten lääkäreitä, sairaankuljettajia ja muita hoitajia. Kumma että sillä rintamalla ei herätä.

Pitäiskö käydä vähän "ravistelemassa" ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minua ei määräillä  ;D

-Jos puolueeseen kuulut/meinaat kuulua niin kyllä muuten määräillään.

Näin on, sitähän tapahtuu esim. TEHYssäkin! Ja hyvänä esimerkkinä J L-P PJ ehdokkuus. Jos meinaat aiheesta niin kirjota vaikka tänne: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?board=11.0

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen jonkin verran joutunut olemaan tekemisissä oman kaupungin ja terveydenhuollon kuntayhtymän (pienien sellaisten) valtuutettujen kanssa lisärahojen saamisesta. Sairaankuljetukseen tosin, mutta lienee ainakin jollain lailla yhdistettävissä tähän asiaan..

Päällimmäinen fiilis mikä näistä prosesseista on jäänyt mieleen on aika pessimistinen.

Kun keskustelet yksittäisen valtuutetun kanssa niin sitä saa sympatiaa ja tukea ja sanotaan että tämä on tärkeä asia, mutta kun päättämisen aika tulee niin kauniit lupaukset unohtuvat jonnekin. Mitä tulee lääkäreiden valtuustossa olemiseen ja vaikuttamiseen niin ei varmaan yksikään rupea siellä hoitajille lisää rahaa anomaan. Ei ainakaan meidän valtuutetuista. Ja jos kaupuginvaltuustossa on pari kolme hoitajaa edustajana ja mahdollisesti vielä eri puolueista niin vaikutusmahdollisuudet on aika minimaaliset.

Lisäksi jos terveydenhuollon kuntayhtymä (useamman kunnan yhteenliittymä) huolehtii kaupungin terveystoimesta niin useasti on niin että kaupunki antaa vain könttä summan jolla toiminnat pitää hoitaa. Mahdollisuus on että siitä joku summa korvamerkitään tiettyyn tarkoitukseen mutta tätä en tiedä ainakaan täällä kovin kauheasti harrastetun.

Tällöin kannattaa tehdä aloite terveydenhuollon kuntayhtymän hallitukseen (tai mikä sen virallinen nimi sitten onkaan). Tässä tapauksessa näkisin että ylihoitaja (joka varmaan istuu jokaisen kuntayhtymän hallituksessa) on aika avainasemassa viemään hoitajien etuuksia eteenpäin. Tosin ne ylihoitajat jotka minun kohdalle on tulleet eivät ole olleet mitään hoitajien edunvalvojia vaan lähinnä lääpällään työnantajaa kohtaan. Mutta voi sinne minun mielestäni tavallinen rivihoitajakin asioita laitta vireille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin ne ylihoitajat jotka minun kohdalle on tulleet eivät ole olleet mitään hoitajien edunvalvojia vaan lähinnä lääpällään työnantajaa kohtaan.

-Tällainen huomio on minullakin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mikkolainen

Mitenkähän tuo lainopillinen puoli toimisi  jos SH:t alkas olla reseptinkirjoitukseen oikeutettuja ja velvoitettuja? (oikeudet ja velvollisuudet valitettavasti kulkee käsikädessä) Varmaan toimisi hyvin niin kauan kun mitään ei kävisi. Onhan niin että lääkäri määrää nykysinkin lääkkeitä siten päällekkäin että voi syntyä yhteisvaikutuksia. Mitä sitten jos hoitaja tekisi samoin ja jotain sattuisi? Mielestäni nykyisinkin lääkärit pääsevät kun koira veräjästä vastuukysymyksien osalta vain siksi että he ovat lääketieteellisiä asiantuntijoita. Tai entäpä jos hoitaja kotiuttaa potilaan joka tarvitsisikin sairaalahoitoa? Mahtaisikohan olla lääkärin kanssa samalla viivalla? :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkähän tuo lainopillinen puoli toimisi  jos SH:t alkas olla reseptinkirjoitukseen oikeutettuja ja velvoitettuja? (oikeudet ja velvollisuudet valitettavasti kulkee käsikädessä) Varmaan toimisi hyvin niin kauan kun mitään ei kävisi. Onhan niin että lääkäri määrää nykysinkin lääkkeitä siten päällekkäin että voi syntyä yhteisvaikutuksia. Mitä sitten jos hoitaja tekisi samoin ja jotain sattuisi? Mielestäni nykyisinkin lääkärit pääsevät kun koira veräjästä vastuukysymyksien osalta vain siksi että he ovat lääketieteellisiä asiantuntijoita. Tai entäpä jos hoitaja kotiuttaa potilaan joka tarvitsisikin sairaalahoitoa? Mahtaisikohan olla lääkärin kanssa samalla viivalla? :-

Lääkehoidosta vastaa sen määrännyt henkilö, siinä tapauksessa hoitaja. Lukekaa tästä lisää http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=3608.msg29259#msg29259

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...