Jump to content
MAINOS

Soteen siirtyminen ja määräaikaiset


Ellux

Recommended Posts

Miten on käynyt muille määräaikaisille sote-sopan myllerryksessä? Itselläni työsopimus tehty 31.12.2016 asti ja suusanallisesti luvattu töiden jatkuvan. Uutta työsopimusta ei ole voitu tehdä, koska esimiehelle on ilmoitettu, että se tehdään uuteen järjestelmään 2017 tammikuussa. Työvuorot minulle on kuitenkin laitettu näkyville jo tammikuun 15:een 2017 asti. Eli ansaitut lomat meni maksuun. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tuskin tuo vielä soteen liittyy ainakaan ihan suoraan. Teillä on varmaan vaihtunut joku talon sisäinen järjestelmä, uusi sotehan tulee vasta parin vuoden päästä (01.01.2019). Luulen, että tuo sinun tilanteesi on ihan korjattavissa esimiehen soitolla palkkatoimistoon.

Kahden vuoden päästä työtilanne tulee kyllä olemaan määräaikaisille vaikea, koska jo etukäteen voidaan ihan varmaksi tietää (suorittavan portaan) vakanssien vähenevän tuolloin ja vakituiset siirtyvät kuitenkin suoraan vanhoina työntekijöinä. Itse ainakin pyrin saamaan kunnalta toimen ennen tuota ajankohtaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No soteen tai syteen. Tarkoitin kyllä tällä siirtymällä 1.1.2017 voimaan tullutta kuntayhtymää. Ei auta mikään soitto palkkatoimistoon, liitto levittelee käsiään. No soteen tai syteen. Tarkoitin kyllä tällä siirtymällä 1.1.2017 voimaan tulleeseen kuntayhtymään. Ei auta mikään soitto palkkatoimistoon, liitto levittelee käsiään. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ahaa teillä on jotain sellaisia. Silloin kyllä sijaisilla lomat palaa, kun työnantaja vaihtuu. Ei siihen taida oikein mikään auttaa. Toki voit säästää lomarahat ja pitää palkatonta kesällä, jos työnantaja sallii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Majava padolla

Tuleeko Sote vähentämään sairaanhoitajien töitä? Jossainhan oli juttua, että sairaanhoitajia/lähihoitajia koulutetaan jo nyt aivan liikaa?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

22 tuntia sitten, Ellux kirjoitti:

Miten on käynyt muille määräaikaisille sote-sopan myllerryksessä? Itselläni työsopimus tehty 31.12.2016 asti ja suusanallisesti luvattu töiden jatkuvan. Uutta työsopimusta ei ole voitu tehdä, koska esimiehelle on ilmoitettu, että se tehdään uuteen järjestelmään 2017 tammikuussa. Työvuorot minulle on kuitenkin laitettu näkyville jo tammikuun 15:een 2017 asti. Eli ansaitut lomat meni maksuun. 

Työsopimuslain mukaan työsopimus voidaan tehdä myös suullisesti (TsL 1.luku 3 §). Väärinymmärrysten estämiseksi työsopimus kannattaa kuitenkin tehdä kirjallisesti. Ja joka tapauksessa, jos työsuhde kestää yli kuukauden, työnantajan on annettava työsuhteen keskeistä ehdoista kirjallinen selvitys.

Kerrot, että sinulle on laitettu työvuorot jo kuluvan kuukauden 15 päivään asti. Oletko ollut niiden mukaan töissä? Jos, niin sehän tarkoittaa sitä, että työnantajasi on sallinut sinun olla töissä ja on siten hiljaisesti pidentänyt sopimussuhdettasi. Tällaisessa tilanteessa työsopimus katsotaan toistaiseksi voimassa olevaksi (TsL 6. luku 5 §).

Epäselväksi jäi, tarkoititko sitä, että tulit uuden kuntayhtymän palvelukseen sen muodostumisen yhteydessä uutena työntekijänä?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Vieras: Majava padolla kirjoitti:

Tuleeko Sote vähentämään sairaanhoitajien töitä? Jossainhan oli juttua, että sairaanhoitajia/lähihoitajia koulutetaan jo nyt aivan liikaa?!

Eihän se työn määrä suoranaisesti vähene, mutta vakanssit varmaan. Itse vahvasti epäilen, että toimipisteet vähenevät ja 1+1 on harvoin 2 työvoiman määrän suhteen, kun toimintoja keskitetään. Työn määrä saattaa jopa lisääntyä, jos otetaan käyttöön vaikka jokin hallitsematon tapa käyttää yksityisvastaanottoja esimerkiksi palveluseteleillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut töissä paperilla olleen työvuorolistan mukaisesti. Suullisesti töiden on luvattu jatkua pitkään vuoteen 2017, mutta koska järjestelmät vaihtuivat, ei kirjallista työsopimusta ole voitu mukamas tehdä. 

En osaa sanoa, mitä termiä pitäisi käyttää selittäessäni tilannettani. Tulin uuteen kuntayhtymään 1.1.2017 eli jatkoin 31.12.2016 asti ollut sopimusta katkeamatta. Eli työnantajani tavallaan vaihtui kun entinen työnantaja sulautui tähän uuteen kuntayhtymään.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos vuorot ovat listalla olleet niin se tulkitaan  että olet määräaikaisessa työsuhteessa vaikka kirjallista sopimusta ei vielä olekkaan näppäimissä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...