AnKa Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Jokainen meistä (olimmepa terveydenhuollon ammattilaisia tai maallikoita) on potentiaalinen päivystyksen asiakas. Mitä JUURI SINÄ toivoisit sähköisiltä terveyspalveluilta päivystyskäynnin näkökulmasta. Toivoisitko näkeväsi jonotilanteen tai toivoisitko päivystyksen esittelyä tai mitä ikinä? Tutustu jo olemassa oleviin Terveyskylä -hankkeen sivuihin nähdäksesi, minkälaisia palveluita on jo kehitetty ja mitä itse näkisit tarpeellisiksi päivystyspotilaan näkökulmasta. Nyt saa olla villejäkin aivoituksia, tietoteknisesti kun monikin asia on jo mahdollista. Tai jos ei ole, niin kehitellään. Kerro näkemyksesi! Auta kehittämistyössä! yst. terv projektikoordinaattori Kajanne http://www.hus.fi/hus-tietoa/uutishuone/Sivut/Virtuaalisairaala-2.0-yliopistollisten-sairaanhoitopiirien-yhteistyönä.aspx https://www.terveyskyla.fi/tietoa-palvelusta/terveyskylän-talot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julma Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Osa päivystyskäynneistä pystyttäisiin hoitamaan etänä. Jokin sähköpostin tyyppinen ratkaisu esimerkiksi mobiilivarmenteen takana voisi olla järkevä keino viestintään. Kuittaus tekstiviestillä, kun resepti on lähetetty apteekkiin tai sva-todistus on tulostettavissa omakannassa tms. Ehkä kipeämmin tämmöiselle olisi kuitenkin tarvetta terkkarin ajanvarauspuolella. Voisi olla vaikea toteuttaa päivystyksessä ja toisaalta sinne varmasti ohjautuisi paljon kaikennäköisiä uusintapyyntöjä ja muuta ei-päivystyksellistä. Itseä ainakin ärsyttää se, että terveyspalveluita ei käytännössä voi käyttää sähköisesti lukuunottamatta reseptien uusintaa omakannan kautta. Muuten joka paikkaan pitää jonottaa joko livenä tai puhelimessa, jolloin on yhtälailla kiinni siinä odottamisessa. Joku sähköinen triage voisi olla myös hyvä, teoriassahan triage tehdään päivystyksessä vastuulääkärin antamien ohjeiden mukaan. Samoja ohjeita voisi hyödyntää jossain mobiilisovelluksessa, mikä kertoo mennäänkö ajanvarauspuolen hoitoon vai ensiapuun. Tästä toki puuttuu se kliininen silmä ja tällöin siitä pitää tehdä jonkin verran liian herkkä, jolloin päivystykseen ohjautuu myös vääriä potilaita. Voisi se kuitenkin turhia käyntejä vähentää, kunhan palvelu vain on yleisessä tiedossa ja on riittävän vaivaton käyttää. Halvat vitamiinit iHerbistä - Klikkaamalla tästä vielä 10 dollaria alennusta ensitilaajalle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.