Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2017


EmmiJ.

Recommended Posts

Vieras: jatko-opinnot harkinnassa

Otsikko harhaanjohtava, ymmärtääkseni terveystiede ja hoitotiede kaksi aivan eri asiaa. 

Minä vasta pohdin hakisinko hoitotiedettä opiskelemaan. Kuopiossa olisi se, mikä oikeasti kiinnostaa, preventiivinen hoitotiede. Perheellisenä lähellä oleva Turku olisi realistisempi toteuttaa. Siirtohaustakin luin jo. Onkohan sellainen mahdollista,  että tekee kandiopinnot Turussa ja hakee maisteriopinnoiksi siirtoa Kuopioon? Toki siirtohaussa paikkoja näytti olevan tälle vuodelle tasan yksi hoitotieteessä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 271
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: jatko-opinnot harkinnassa
20 minuuttia sitten, Vieras: jatko-opinnot harkinnassa kirjoitti:

Otsikko harhaanjohtava, ymmärtääkseni terveystiede ja hoitotiede kaksi aivan eri asiaa. 

Minä vasta pohdin hakisinko hoitotiedettä opiskelemaan. Kuopiossa olisi se, mikä oikeasti kiinnostaa, preventiivinen hoitotiede. Perheellisenä lähellä oleva Turku olisi realistisempi toteuttaa. Siirtohaustakin luin jo. Onkohan sellainen mahdollista,  että tekee kandiopinnot Turussa ja hakee maisteriopinnoiksi siirtoa Kuopioon? Toki siirtohaussa paikkoja näytti olevan tälle vuodelle tasan yksi hoitotieteessä!

Hep! Sori, vedän takaisin kommenttini! Itse sekoita asiat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tulevatieteilijä
27 minuuttia sitten, Vieras: jatko-opinnot harkinnassa kirjoitti:

Otsikko harhaanjohtava, ymmärtääkseni terveystiede ja hoitotiede kaksi aivan eri asiaa. 

Minä vasta pohdin hakisinko hoitotiedettä opiskelemaan. Kuopiossa olisi se, mikä oikeasti kiinnostaa, preventiivinen hoitotiede. Perheellisenä lähellä oleva Turku olisi realistisempi toteuttaa. Siirtohaustakin luin jo. Onkohan sellainen mahdollista,  että tekee kandiopinnot Turussa ja hakee maisteriopinnoiksi siirtoa Kuopioon? Toki siirtohaussa paikkoja näytti olevan tälle vuodelle tasan yksi hoitotieteessä!

Hoitotiede kuuluu terveystieteisiin. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä hetken pohdiskeltuani päädyinkin siihen lopputulemaan, että haen Jyväskylän sijasta Turkuun. Ihan välimatkojen vuoksi. Lukeminen on lähtenyt hitaasti mutta varmasti liikenteeseen työn ohella, onneksi lukutekniikat ovat tuoreessa muistissa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Pohdiskelija

Heippa!

Osaisiko joku kertoa, kuinka paljon turussa opepuolella on pakollista läsnäoloa? Kuinka opiskelu onnistuu työn ohella? Itse vasta harkitsen hakemista ja mietin onko ihan epärealistista haaveilla opiskelusta näin perheellisenä, lasten kanssakin haluis ehtiä olla! Opintovapaakin on tietysti vaihtoehto, onko kellään kokemusta aikuiskoulutusrahalla opiskelusta?

Tsemppiä kaikille lukuihin!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välikommentti...

Tampereelle hakijat, oletteko huomanneet että Tutkimus hoitotieteessä kirjassa on ihan hirveästi kirjoitusvirheitä :D välillä vähän jopa ärsyttää...  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6.1.2017 klo 19.54, Vieras: Kpo opiskeleva kirjoitti:

Moikka. Itse opiskelen Kuopiossa opepuolella nyt hoitotieteitä. Länsäoloa on jonkun verran.. Aika paljon olen itse kikkaillut ja jättänyt menemättä, kurssilaisten kanssa kannattaa harrastaa kurssimateriaalien jakoa ja muutenkin jelppiä puolin sun toisin. Yksin ei kukaan pärjää, tai ainakin tekee sen hankalaksi. Ainakin kandiseminaarit on myös Helsingissä. Myös opettajaharjoittelut onnistuu hyvin siellä, sinne saa hyvin ryhmän (ne tulee tehdä ryhmissä). Kuopiossa ekana syksynä karkeesti 2pv/vk pakollista läsnäoloa.

Hain itse suoraan AMKista, valmistuin keväällä ja syksyllä aloitin opinnot. Suosittelen ehdottomasti, vaikka moni saattaa karttaa ajatusta. Ainakin  itse koen, että opiskelu on helppoa kun on vasta opiskellut ja handlaan ainakin itse minulle parhaiten sopivat opiskelutekniikat.

Ylempänä vastasinkin läsnäoloihin. Kysy vaan, mä voin vastailla tietojeni mukaan. :)

Heippa! 

Voisitko laittaa meiliä terhinev@gmail.com? Olisi kysyttävää Kuopion ope-opinnoista..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turussa sisällä
1.2.2017 klo 08.34, Vieras: Pohdiskelija kirjoitti:

Heippa!

Osaisiko joku kertoa, kuinka paljon turussa opepuolella on pakollista läsnäoloa? Kuinka opiskelu onnistuu työn ohella? Itse vasta harkitsen hakemista ja mietin onko ihan epärealistista haaveilla opiskelusta näin perheellisenä, lasten kanssakin haluis ehtiä olla! Opintovapaakin on tietysti vaihtoehto, onko kellään kokemusta aikuiskoulutusrahalla opiskelusta?

Tsemppiä kaikille lukuihin!!

Pääsin Turkuun opepuolelle pari vuotta sitten. Kävin siellä alkuinfot, mutta jouduin toteamaan, että en pysty käymään Turussa monta kertaa viikossa (pienet lapset, päivätyö, asuntolaina) täältä 130 km:n päästä. Ainakin ensimmäisenä syksynä läsnäoloa on melko paljon, jos ei ole opintoja alla. Käsittääkseni suurin osa jäi kokonaan opintovapaalle tai teki 50% työaikaa. Olin kuvitellut, että opinnot olisi suunniteltu enemmän työn ohessa tehtäväksi... Ehkä joku niistä minun asemassani olisi selvinnytkin, mutta mulle ne tuntuivat siinä kohtaa liian suurelta ponnistukselta.

Nyt olen sitten tehnyt avoimen kautta kasvatustieteitä Jyväskylän yliopistoon ja hoitotieteen aineopintoja Helsingin aikuisopistossa. Nämä keventävät kummasti ensimmäisen vuoden taakkaa. Olen näiden opintojen takia ollut pari kuukautta opintovapaalla aikuiskoulutustuella ja riippuu tietty menoista, miten onnistuu. Noin 3000 e:n kuukausipalkalla aikuiskoulutuesta jää käteen 1350e ja päälle saa tienata 250 e - verot.

Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa Turussa samalla kun suoritan nämä avoimen opinnot loppuun. Tsemppiä kaikille lukuihin ja ehkä jonkun kanssa tavataan syksyllä! :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lintunen

Näkeekös Turun aikaisempia koekyssäreitä mistään? :) jostain syystä en nyt puhelimella saa selattua ketjun aikaisempia viestejä jos tästä on jo aikaisemmin puhetta ollut..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 tuntia sitten, Vieras: Lintunen kirjoitti:

Näkeekös Turun aikaisempia koekyssäreitä mistään? :) jostain syystä en nyt puhelimella saa selattua ketjun aikaisempia viestejä jos tästä on jo aikaisemmin puhetta ollut..

http://www.utu.fi/fi/yksikot/med/opiskelu/opiskelijavalinta/valintakokeet/Sivut/home.aspx

Tuossa. :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: turkuun hakeva

hei! olen ajatellut hakea turkuun mutta mistä artikkeleiden lukemisista täällä puhutte..? eikö valintakoekirjoja ole 2? onko vielä jotakin lisämateriaalia..? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Vieras: turkuun hakeva kirjoitti:

hei! olen ajatellut hakea turkuun mutta mistä artikkeleiden lukemisista täällä puhutte..? eikö valintakoekirjoja ole 2? onko vielä jotakin lisämateriaalia..? 

Eri yliopistoissa on eri materiaalit. Turkuun on ne kaksi kirjaa ja sitten kokeessa jaettava materiaali.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: turkuun hakeva

itse en ole edes avannut kirjoja vielä 😁 en edes tiedä kumpaan linjaan hakisin.. kumpi olisi työllistyvyyden kannalta järkevämpi valita..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23 tuntia sitten, Vieras: turkuun hakeva kirjoitti:

itse en ole edes avannut kirjoja vielä 😁 en edes tiedä kumpaan linjaan hakisin.. kumpi olisi työllistyvyyden kannalta järkevämpi valita..

Vaikea kyllä sanoa kummassa  työllistyminen parempaa. Yleisesti olen ymmärtänyt että terveystieteiden maisterit työllistyvät hyvin. Varmasti on paljon sellaisia työllistymismahdollisuuksia mitä ei vielä osaa edes ajatella... yleensä tulee mieleen vaan ne perus opettaja tai Osastonhoitaja :D 

Itse haen Tampereelle ja siellä ei vielä hakuvaiheessa tarvitse onneksi päättää. :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tampereelle hakemassa ja pidän nytlukutaukoa :D maaliskuussa sitten taas kovempaa lukua, aika hyvin oon matskua käynyt läpi jo joulukuusta asti. Toki se ei kerro mitään jos en saa asioita järkevästi paperille..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lukuseuraa kaipaava

Heips! Onko joku hakemassa Ouluun hoitotiedettä opiskelemaan? Olen huomannut, että mieleenpainamista ja muistamista helpottaa, jos saa opettaa asioita toiselle ja toisin päin. Siksi mieleeni tulikin, että olisiko joku halukas opiskelemaan yhdessä esim. whatsappin videopuheluiden välityksellä, jos kasvokkaiset tapaamiset ei onnistu. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuopion kirjat hankittu jo viime vuoden puolella, mutta eipä ole täällä ainakaan lukemisesta tullut vielä mitään. Näin kahden pienen lapsen kanssa sitä päivät täyttyy muutenkin. Ja illalla on niin poikki, että pääsykokeet ole ensimmäisenä mielessä :)

Ajattelin jo luovuttaa, mutta ehkä tossa maaliskuusta aloitan uudella innolla. Katsotaan miten käy :)

Niin ja Helsingistä olen ja tarkoitus osallistua Espoon kokeisiin. Onko muita samalla ajatuksella pääkaupunkiseudulta? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluisiko Turkuun hakijat myös perustaa jonkinlaisen lukupiirin/vertaistukiryhmän? :D Ei ole ketään, kenen kanssa keskustella lukemisesta tai pääsykokeista, tylsää! :( 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen nyt muutaman viikon lukenut Tampereen pääsykokeisiin, tavoite on lukea joka päivä, välillä jää kovin vähiin, kun arki on niin kiireistä. Luen nyt ensin aineiston läpi, hoitotiede-lehteä en ole vielä löytänyt. Sen jälkeen pitäisi varmasti vaihtaa lukutekniikkaa, jotta jäisi asiat paremmin mieleen, en vain tiedä, mikä olisi paras tapa jatkaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo joku vertaistukiryhmä vois olla aika jees, itsellä jotenkin etenee nyt niin hitaasti lukemiset että kaipais vähän tsemppiä kohtalontovereilta! :D Etiikan kirjasta ihan mukavasti jäänyt päähän se vähän mitä on lukenut, pitäs ottaa työn alle nyt tuo Hoitotieteen opus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kätilö.. hoitotiedelehden artikkelit löytyy kaikki netistä. En nyt muista saiko ne ihan googlen kautta haettua vai mistä hain.. mutta kuitenkin. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihis se vertaistukiryhmä ois fiksuinta perustaa? Ku ei oikein viitti puhelinnumeroitakaan täällä jaella kaikkien nähtäväksi. :D Mä sain justiinsa myös etiikan kirjan loppuun ja tänään alkoi uusi kierros hoitotiedettä. Etiikan kirjassa kieli on omaan makuun paljon selkeämpää, tuossa hoitotiede-kirjassa on välillä vähän kummallisia sanoja ja toteamuksia. Esim. tää "Hoitotiede on perspektiivi, joka luo tiedon ykseyttä".. Öööö? Ja sitten pitäisi opetella jotkut käsiteanalyysin vaiheet ulkoa, jes. Onneksi kokeeseen on vielä aikaa, noin 13 viikkoa, jos oikein laskin. 

Minkälaisia opiskelutekniikoita/strategioita teillä on? :) Itse oikeastaan luen ja kirjoitan paljon muistiinpanoja, yritän jotenkin myös hyödyntää valokuvamuistia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse luin materiaalit muutamaan kertaan läpi ihan vain ajatuksella jotta sain kokonaiskuvan ja nyt kolmannella kerralla teen lukemisen ohella muistiinpanoja. Olen havainnut sen itselläni toimivaksi tavaksi. Kun kirjoitan asiat itse paperille ylös niin jää paremmin mieleen. Lisäksi jonkin verran itselläni apua myös valokuvamuistista. Erilaisten listojen opettelussa on esim. apua kun näen listan mielessäni :) 

Miehelleni olen myös näitä asioita "kertonut" koska helpottaa itseä oppimaan kun jollekin toiselle niitä selventää ja puhuu ääneen :D vaikka toinen ei välillä kuuntelisikaan... :D 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...