Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2017


EmmiJ.

Recommended Posts

Lukeminen on hidastunut ja mielenkiinto hieman laskenut lukemiseen. Viikon lukematta nyt ollut. Miten Ouluun hakevat ja muut saatte motivaation palautettua kun ns. lukeminen alkaa tuntua hankalalta ja ei etene?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 271
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olettekos muut Tampereelle hakevat opetelleet tilastollisen tutkimuksen kirjasta nuo laskukaavat? Pääsykokeessa ei laskinta saa käyttää mutta mietin pitäisiköhän ne silti opetella...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: turkuun hakeva

olen nyt lukenut tuota hoitotieteen kirjaa ja minulle ei yhtään aukene tuo 1.7 kappale. koekysymyksenä viimevuonna ollut nuo  käsiteanalyysin vaiheet mutta en tajua tuosta mitään.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

43 minuuttia sitten, Vieras: turkuun hakeva kirjoitti:

olen nyt lukenut tuota hoitotieteen kirjaa ja minulle ei yhtään aukene tuo 1.7 kappale. koekysymyksenä viimevuonna ollut nuo  käsiteanalyysin vaiheet mutta en tajua tuosta mitään.. 

Samma här. Pitää vaan opetella se ulkoa (mikä tietty on vähän vaikeaa kun ei tajua asiasta mitään.. :D)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: turkuun hakeva..

kappaleet 2 ja 3 ovatkin sitten huomattavasti helpompilukuisia mutta niistä ei taidakkaan olla aiempina vuosina ollut yhtäkään koekysymystä.. 🤔

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tampereelle hakevat

Olen nyt lueskellut hoitotiede lehteä ja mietin mitä siitä voitaisiin kysyä. Viime vuonnahan siihen liittyen oli kysytty sisällönanalyysistä. Mietin vain että millainenkohan vastaus tuollaiseen kysymykseen vaaditaan jos ajatellaan että sellainen tulisi uudestaan? Siitä kun ei ole kummassakaan kirjassa teoriatietoa ja lehdessäkin hyvin lyhyesti muutaman tutkimuksen yhteydessä kerrottu miten kyseistä tutkimusta analysoitiin. 

Itse ajattelisin tällä hetkellä etten osaisi kovinkaan hyvin tuollaiseen kysymykseen vastata.

Onko esim. viime vuoden kokeessa olleilla kokemusta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ouluun hakeva
20.2.2017 klo 17.10, Motivoitunut opiskelija kirjoitti:

Lukeminen on hidastunut ja mielenkiinto hieman laskenut lukemiseen. Viikon lukematta nyt ollut. Miten Ouluun hakevat ja muut saatte motivaation palautettua kun ns. lukeminen alkaa tuntua hankalalta ja ei etene?

Mulla ainakin auttaa se että pitää lukemisen välissä kunnon taukoja ja tekee jotain ihan muuta. Eli pidän tauon sitten kun keskittymiskyky heikkenee. Tärkeää on myös pitää vapaapäiviä lukemisesta.

Lukemismotivaatiota vois parantaa miettimällä sitä miksi ylipäätään opiskelee ja miksi haluaa päästä sisään.

Edellisellä sivulla viitattiin pariin otteeseen aiheista keskustelemiseen ja vertaistukeen. Mulle olisi tärkeää, että vois välillä jakaa ajatuksia aiheesta ja kertailla yhdessä. Mutta miten se onnistuisi reaaliajassa, kun ei tänne tosiaan viitti omia yhteystietoja laittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaisu, mietin että oliko siinä yhdessä artikkelissa tehty se sisällöanalyysi, että oliks se kysymys siitä sovellettu. Itse lainasin jonkun kirjan sisällönanalyysistä mutta enpä sitä ehtinyt lukea kun piti jo palauttaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vavavavaav
15.2.2017 klo 14.17, Vieras: turkuun hakeva kirjoitti:

itse en ole edes avannut kirjoja vielä 😁 en edes tiedä kumpaan linjaan hakisin.. kumpi olisi työllistyvyyden kannalta järkevämpi valita..

Moikka, itse näin järkevämpänä opepuolen. Koska ylimääräisinä opintoina voi ottaa johtamisen teoriaopinnot joilla saa pätevyyden myös sille puolelle. Kun taas opettajapätevyyttä ei voi automaattisesti saada johtamisen opiskelijana, opepätevyys vaatii 60op pedagogisia opintoja, niihin ei pääse kuin opeopiskelijat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä pohdiskelen tutkimus hoitotieteessä kirjan kuudetta lukua hoitotieteellisen tutkimuksen tulevaisuudesta.. mitä ihmettä siitä vois kysyä?! Onko kellään tietoa kysyttiinkö viimevuoden kokeessa tästä luvusta jotain?  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tampereelle

Kami, samaa mietitty täällä. Jotenkin tuo koko luku on niin ympäripyöreää, että vaikea saada siitä irti mitään. Kuitenkin se on alueeseen mukaan otettu joten ihan mahdollista että kysymys tulee.

Itse olen kovasti mietiskellyt tuota Hoitotiede lehteä. Jotenkin on sellainen tunne, että tulisiko siitä tänäkin vuonna enemmin joku soveltava kysymys. Jotenkaan en usko, että kysyttäisiin mitään kovin yksityiskohtaista tietoa yksittäisistä tutkimuksista. Vaikka kaikki on tietenkin mahdollista :D 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja vielä siitä hoitotiedelehdestä, joka siis tampereen kokeessa..

Täytyykö ne artikkeleissa esitellyt tutkimukset osata ulkoa, että kuinka ne on tehty ja analysoitu tms? Onko siellä kokeessa mitään matskua mukana?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tampereelle

Tuolla yliopiston sivuilla ohjeissa ei ainakaan lue, että saisi mitään olla mukana. Tietysti kirjoitusvälineet. 

Itse mietin että onhan mahdollista että tulisi esim oikein/väärin kysymyksiä noista artikkeleista. Toisaalta kun katselee aiempien vuosien kysymyksiä niin ei niissä yleensä ikinä ole kysytty mitään kovin pikkutarkkoja asioita.  Pääosin jotain isompia kokonaisuuksia ja ns. "Tärkeitä" asioita. 

Jännittävää kyllä nähdä mitä keksivät kysyä, kaikki kun on mahdollista :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turkuun hakevat, miten lukeminen sujuu? Itse luen tällä hetkellä edelleen hoitotiede-kirjaa ja teen muistiinpanoja, mietin vaan että kuinka tarkasti kannattaa opetella esim. hoitotieteellisen tutkimuksen suuntauksia? Niitä on ihan kamalasti.. :D Mun aivoihin ei vaan mahdu kaikkea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei. Kiinnostaisi tietää teistä ketkä haette nyt keväällä Terveystieteitä lukemaan, että millaisia taustoja ihmisillä on. Tarkoitan paljonko on hoitoalan uraa takana, onko aiempia yliopisto opintoja takana ja mikä motivoi hakemaan yliopistoon?

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: turkuun hakeva..
Friday, February 24, 2017 klo 11.11, Vieras: Tampereelle hakevat kirjoitti:

olen etiikan lukenut kahdesti ja sen osaan jo aika hyvin miltein ulkoa. olen siis siitä kirjasta tenttinyt sh n loppukokeen joskus että hyvin oli muistissa. hoitotiede kirjasta ajattelin painottaa ensimmäiseen kappaleeseen suurimman energian ja jos jotain vielä päähän mahtuu niin sitten vasta 2 ja 3 kappaletta.. aikaahan tässä vielä on. ja edelliselle vastauksena että sh n tehtävissä ollut neljä vuotta valmistumisen jälkeen..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 minuutti sitten, Vieras: turkuun hakeva.. kirjoitti:

en tiedä miksi tuohon edelliseen tekstiin tuli tuo lainaus.. en saanut pois sitä

Kannattaa rekisteröidä tunnus tänne, niin saa muokattua viestejään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8 tuntia sitten, Vieras: Annika kirjoitti:

Turkuun hakevat, miten lukeminen sujuu? Itse luen tällä hetkellä edelleen hoitotiede-kirjaa ja teen muistiinpanoja, mietin vaan että kuinka tarkasti kannattaa opetella esim. hoitotieteellisen tutkimuksen suuntauksia? Niitä on ihan kamalasti.. :D Mun aivoihin ei vaan mahdu kaikkea.

Tosi huonosti etenee :( en oo kuukauteen lukenut yhtään.. töissä on jotenkin nyt niin rankkaa että tuntuu iltasin ihan ylivoimasen raskaalta yrittää vielä päntätä. Alotin nyt hoitotieteen kirjan lukemisen alusta, katsotaan jos tää tästä nyt lähtisi etenemään. Himpan on jo luovuttanut olo.

Niin ja hei siitä vertaistukiryhmästä, oisko se sitten joku fb-ryhmä? :) joku sellanen mihin voi liittyä ilman kutsua niin löytäisi mahd moni hakija sinne keskustelemaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, Vieras: Lintunen kirjoitti:

Tosi huonosti etenee :( en oo kuukauteen lukenut yhtään.. töissä on jotenkin nyt niin rankkaa että tuntuu iltasin ihan ylivoimasen raskaalta yrittää vielä päntätä. Alotin nyt hoitotieteen kirjan lukemisen alusta, katsotaan jos tää tästä nyt lähtisi etenemään. Himpan on jo luovuttanut olo.

Niin ja hei siitä vertaistukiryhmästä, oisko se sitten joku fb-ryhmä? :) joku sellanen mihin voi liittyä ilman kutsua niin löytäisi mahd moni hakija sinne keskustelemaan.

Fb-ryhmä vois olla ihan hyvä. Osaisko joku vielä semmosen perustaa? :D En luota omiin taitoihini

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tampereelle

Vitsit että tuo Tutkimus hoitotieteessä kirjan ensimmäinen luku aiheuttaa mulle harmaita hiuksia. Niin paljon tuollaista yleistä ympäripyöreää asiaa mikä ei jää millään päähän. Mietin myös että siellä on jonkin verran myös "vanhaa tietoa", kun kirja on kuitenkin 2013 vuoden painos. Esim nuo KASTE-ohjelman tavoitteet ym. Mahdettaisiinko niistä siis mitään kysyä 🤔

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yritän tehdä tuota fb-ryhmää, mutta se käskee lisäämään ryhmään vähintään yhden kaverin eikä mulla ole ketään, jonka voisin tuonne lisätä. :D Miten tuon voi kiertää??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Annika, en tiedä kyllä yhtään 😅 Onko sulla jotain sähköpostiosoitetta minkä voisi jakaa tähän niin voin lisää sut kaveriksi jos niin saatais se ryhmä? 😂

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...