Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2017


EmmiJ.

Recommended Posts

Vieras: opiskelija
3.12.2016 klo 02.35, Motivoitunut opiskelija kirjoitti:

Ouluun olisin hakemassa joko opettajaksi tai terveyshallintotieteisiin. Viime keväänä jo hain mutta en saanut luettua valintakokeisiin vaan kävin katsomassa millaisia kysymyksiä valintakokeessa kysytään. Nyt olisi tarkoitus satsata 110% lukemiseen.

Heippa,

Satutko muistamaan viime vuoden kysymyksiä? Itsellä olisi tarkoitus yrittää nyt keväällä...Materiaalin määrä kauhistuttaa ja lukemista olen pikkuhiljaa aloitellut. Tsemppiä lukemiseen:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 271
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
22 tuntia sitten, Vieras: opiskelija kirjoitti:

Heippa,

Satutko muistamaan viime vuoden kysymyksiä? Itsellä olisi tarkoitus yrittää nyt keväällä...Materiaalin määrä kauhistuttaa ja lukemista olen pikkuhiljaa aloitellut. Tsemppiä lukemiseen:)

Hei

En nyt muista tarkkaan muuta kuin että kirjasta kysyttiin filosofiset lähtökohdat.. Artikkeli kysymyksiä en enää muista kun en niihin vastaillut kun en ollut hankkinut artikkeleita ollenkaan. Kävin vain katsomassa millaisia esseitä kysyvät. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Opiskelija
15 tuntia sitten, Motivoitunut opiskelija kirjoitti:

Hei

En nyt muista tarkkaan muuta kuin että kirjasta kysyttiin filosofiset lähtökohdat.. Artikkeli kysymyksiä en enää muista kun en niihin vastaillut kun en ollut hankkinut artikkeleita ollenkaan. Kävin vain katsomassa millaisia esseitä kysyvät. :)

Ok, kiitos :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite luen melkein päivittäin, Tampereella viimevuotista sisällönanalyysiä kysytty ja tilastollisia pidettiin vaikeina. Ite opiskelen toista vuotta avoimessa ja toka tilastokurssi alkamassa nyt. Toivon siitä saavani eväitä kokeeseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6.1.2017 klo 14.31, Motivoitunut opiskelija kirjoitti:

Luetteko kaikki melkein jokapäivä? Kuinka monta tuntia päivässä?

Mä lueb tällä hetkellä vaan 3h/vrk. 2h kun lapsi nukkuu ja illalla ennen nukkumaanmenoa kertaan tunnin. Myöhemmin yritän kiristää tahtia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään kuopion pääsykokeista kokemusta? Netistö yritin katsoa, mutta tuntuu että kaikilta muilta tieteenaloilta löytyy vanhoja kokeita paitsi hoitotieteestä.... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11.1.2017 klo 13.41, Liiisa kirjoitti:

Onko kellään kuopion pääsykokeista kokemusta? Netistö yritin katsoa, mutta tuntuu että kaikilta muilta tieteenaloilta löytyy vanhoja kokeita paitsi hoitotieteestä.... 

Moikka! Itse hain viime vuonna ja pääsin sisään. Mulla on kyllä kaikki aiempien vuosien kokeet tallessa, tulostin ne viime vuonna. Sillon ne viel oli netissä. Uef sivut uudistu ni luulen et sen takia tipahtanut sieltä pois. Kannattaa kysyä yliopistolta voisko niitä saada. Viime vuoteen asti oli ollu esseekokeet ja olin niiden mukaan opetellut ja lukenut. Kyl loksahti leuka kun olikin vaan yks essee ja liuta monivalintakysymyksiä. Toiset monivalinnat pääsykoekirjoista ja toiset monivalinnat artikkelista kirjoihin pohjautuen. Jos et yliopistolta saa niitä niin voin lähettää sulle vanhat pääsykokeet. Niissä vaan on merkintöjä. 

Viimvuonna essee oli Helsingin julistukseen liittyvä eettisistä kysymyksistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heips!

Itse olen hakemassa ensimmäistä kertaa Tampereelle. Viime keväänä olen valmistunut terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi.

Lukenut olen jonkin verran. Saa kuitenkin nähdä kuinka tämä kevät etenee, olen raskaana ja la huhtikuun alussa että kuinka lukeminen onnistuu. 

Onko kenelläkään tietoa mitä esim. Viime vuonna tampereen pääsykokeessa kysyttiin? Netistä kun ei löydy viime vuoden koetta. Tuo sisällönanalyysi tuolla olikin mainittu. Itse mietin, että voiko tulla esim. Laskuja tms. kun aika pikkutarkkaa asiaa on tuosta tilastollisesta tutkimuksesta. Ja tuon tutkimus hoitotieteessä kirjan alku on myöskin aika ympäripyöreetä asiaa että mahdettaisiinko siitä jotakin kysyä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaisu!

Avoimen kurssilaiset ovat kertoneet että tilastollisessa täytyy osata tulkita niitä kuvioita. Korrelaatioita, mediaania ja keskiarvoa yms. Mutta laskea ei tarvitse, laskukonetta ei saa edes olla kokeessa mukana. Niitä kuvioita oli ollut useita. Tämä siis kokeissa käyneiltä muistikuvia :)

Oon kanssa yrittänyt tuota tutkimus hoitotieteessä kirjan alkua tavailla, kun jotenkin vaikeeta saaha sellainen kokonaiskuva siitä irti.. Ehkä se kun vaan lukee lukemasta päästyään niin menee ajatuksiin.  Ootko lueskellut viimevuoden palstaa täällä?  Siellä kans joitan vinkkejä pääsykokeissa olleilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja

Moikka!

Sanokaapa suoraan että onko ihan mahdoton ajatus hakea yliopistoon ammattikoulupohjalta? 

Oon lähihoitaja, töissä ollut nyt 2v ja haaveilen terveystieteiden opiskelusta Oulun Yliopistossa.. Tiedän, paljon enemmänhän siinä saa tehdä töitä kun ei ole lukiota tai AMK käyny, mutta onko muita täällä, jotka ammattikoulu pohjalta päässy/hakenu? Kertokaa vinkkejä /ajatuksia! :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa lähihoitaja!

Ei kai se muuten olis mahdotonta, mutta itellä on sellainen käsitys että pitää olla AMK/opistopohja alla että on hakukelpoinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kami

Lueskelin joo viime vuoden keskusteluja ja sieltä ihan hyvin vinkkiä saikin :) tosiaan tuo tutkimus hoitotieteessä kirjaa tuntuu kokonaisuudessaan vähän takkuavan mulla. Tai on jotenkin niin paljon niin ympäri pyöreää asiaa... jännä myös nähdä mitä tänä vuonna tuosta lehdestä kysytään kun viime vuoden kysymys siihen liittyen oli ilmeisesti yllättänyt suurimman osan..

 

Ja tosiaan jotta on hakukelpoinen pitää olla sairaanhoitajan/terveydenhoitajan tms tutkinto. Lähihoitajan ei kelpaa :/ 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Llallalla
19.1.2017 klo 10.50, Vieras: Lähihoitaja kirjoitti:

Moikka!

Sanokaapa suoraan että onko ihan mahdoton ajatus hakea yliopistoon ammattikoulupohjalta? 

Oon lähihoitaja, töissä ollut nyt 2v ja haaveilen terveystieteiden opiskelusta Oulun Yliopistossa.. Tiedän, paljon enemmänhän siinä saa tehdä töitä kun ei ole lukiota tai AMK käyny, mutta onko muita täällä, jotka ammattikoulu pohjalta päässy/hakenu? Kertokaa vinkkejä /ajatuksia! :) 

Et ole hakukelpoinen. Sun täytyy eka saada hoitoalan amk-tutkinto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valmistuin viime syksynä terveydenhoitajaksi ja nyt olen hakemassa Turkuun. Jännittää! Lukeminen on ollut tähän asti aika satunnaista, mutta nyt pitää alkaa kiristämään tahtia. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Opiskelija

Lukuhommat edistyy vaihtelevasti. Kirjaa olen lukenut ja artikkeleita selallut. Paljon vielä opettelussa, miten motivoituneella opiskelijalla lukemiset? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertoilkaa muutkin miten lukemiset on sujunu! :) Kuinka monta tuntia luette päivässä/viikossa?

Itse olen saanut luettua hoitotiede-kirjan kolme kertaa (+alleviivaukset ja muistiinpanot) ja etiikan kirjan kerran, nyt on toinen kerta menossa alleviivaten. :)

Hyvä fiilis!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Thursday, January 26, 2017 klo 13.47, Vieras: Opiskelija kirjoitti:

Lukuhommat edistyy vaihtelevasti. Kirjaa olen lukenut ja artikkeleita selallut. Paljon vielä opettelussa, miten motivoituneella opiskelijalla lukemiset? 

Olen nyt kirjan lukenut ja alkanut lukeen ekaa artikkelia. Pitäis vaan jotenki kertailla noita kirjan asioita samaan aikaan, jotta pysyis mielessä. Miten olet itse ajatellut kertailla asioita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

26.1.2017 klo 14.48, Vieras: Annika kirjoitti:

Kertoilkaa muutkin miten lukemiset on sujunu! :) Kuinka monta tuntia luette päivässä/viikossa?

Itse olen saanut luettua hoitotiede-kirjan kolme kertaa (+alleviivaukset ja muistiinpanot) ja etiikan kirjan kerran, nyt on toinen kerta menossa alleviivaten. :)

Hyvä fiilis!

Muistutan ettei se määrä vaan laatu. Sisäistätkö asiat? Nimimerkillö kerran kirjat läpi ja sisään ekalla. Tein kaikesta mindmappeja, hahmotin kokonaisuuksia lukiessa. Ei oo hyötyä lukea vaikka 20 kertaa jos ei ymmärrä lukemaansa. Kaikille ei mindmapit toimi, mulle vaan toimii, pyrkikää löytämään teille sopiva tyyli!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Opiskelija
27.1.2017 klo 15.35, Motivoitunut opiskelija kirjoitti:

Olen nyt kirjan lukenut ja alkanut lukeen ekaa artikkelia. Pitäis vaan jotenki kertailla noita kirjan asioita samaan aikaan, jotta pysyis mielessä. Miten olet itse ajatellut kertailla asioita?

Paljon on muistettavaa!!! en vielä tiedä miten ajattelin kertailla asioita. Muistiinpanoja kenties sitten loppua kohden...

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8 tuntia sitten, Vieras: Kokeet kirjoitti:

Muistutan ettei se määrä vaan laatu. Sisäistätkö asiat? Nimimerkillö kerran kirjat läpi ja sisään ekalla. Tein kaikesta mindmappeja, hahmotin kokonaisuuksia lukiessa. Ei oo hyötyä lukea vaikka 20 kertaa jos ei ymmärrä lukemaansa. Kaikille ei mindmapit toimi, mulle vaan toimii, pyrkikää löytämään teille sopiva tyyli!

Juu tämä on totta. :) Aloitin lukemisen niin aikaisin, että oon kerennyt jo lukemaan aika paljon. Tämä tyyli sopii minulle (ainakin toivottavasti! :D)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Yrittelijäs

Itse haen toista kertaa nyt Tampereelle hoitotiedettä opiskelemaan. Motivaatio korkealla nyt, kun ehtinyt vuoden olemaan töissä ja kartuttamaan opiskelukassaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tampereelle viime vuonna

Lähihoitaja: hoitotiede vaatii amk tutkinnon, mutta terveystieteitä voit lukea yliopistossa esim. kansanterveystieteinä. Amk ei siis ole vaatimus yliopistoon, ainoastaan hoitotieteeseen! Oulussa voi lukea terveyshallintotiedettä lähihoitaja pohjalla, valmistut TtM mutta eri painotuksella. Itä-Suomen yliopistossa on sama ja liikuntalääketiede, jotka ovat verkkopainotteisia, jos haluaa avoimessa kokeilla. Ei muuta kun tavoittelemaan uusia haasteita!! :)

https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.88943940481

Viime vuonna Tampereella tilastollisista kysyttiin soveltavia kysymyksiä, kuvioiden tulkintaa. Avoimen tilastollinen kurssi oli mahtava valmentava! Siitä toisesta kysyttiin tutkimuksen etiikasta ja sen soveltamisesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime viikolla hain Tampereen pääsykoe-kirjat lainaan (lehti vielä puuttuu), päätös hakemisesta syntyi lopulta tosi nopeasti, vuosia olen kyllä jatko-opintoja miettinyt. Nyt kyllä tuntuu, että olen ihan jäljessä lukemisessa teihin muihin verrattuna 😊 Joka päivä luen jonkin verran, arki on kyllä kiireistä.

Olen valmistunut kätilöksi jo 12/01 eli työvuosia on kertynyt reilut 12v, kun vähentää äitiyslomat pois, ikääkin jo pian 40v. Onko muita vähän vanhempia opiskeluja suunnittelevia? Haasteena myös pitkä matka Tampereelle ja työn ohessa on pakko opiskella, mutta eiköhän se jotenkin onnistu 😊 

Tilastollisesta tutkimuksesta mietin, että mitä ihmettä esim aineiston syötöstä voitaisiin kysyä? Täytyykö kaikki vain opetella ulkoa? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...