Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2017


EmmiJ.

Recommended Posts

Ainakin Turku on jo julkaissut ensi vuoden pääsykoemateriaalit ja muun infon, joten laitetaanpa uusi ketju pystyyn pääsykokeita varten.

Itse haen siis kolmatta kertaa yliopistoon lukemaan hoitotiedettä. Kahtena edellisenä vuonna olen hakenut Turkuun, mutta nyt mietityttää, pitäisikö hakea vaihteeksi Tampereelle... Odottelen Tampereen materiaalien julkaisun ja päätän sitten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 271
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Täällä olis suunnitelmissa hakea Jyväskylän terveystieteelliseen , mutta  materiaali tulee vasta huhtikuussa julki....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin harkitsen hakemista Tampereelle hoitotieteitä lukemaan. Vielä tällä hetkellä on tosin tietokoneen työpöydällä auki opinnäytetyö ja valmistuminen sairaanhoitajaksi häämöttää lähitulevaisuudessa.
Turkua pidetään ilmeisesti yleensä tasokkaimpana hoitotieteiden yksikkönä? Itse en sinne mielellään pyri, koska matka. Tampere sen sijaan menettelisi; hyvällä tahdolla, raideliikennettä ja sen mukanaan tuomaa työskentelyaikaa hyödyntäen. Ja luottaen siihenkin, että ensimmäisellä hakukerralla tuskin pääsen sisään :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jyväskylään olisi tarkoitus hakea nyt ensimmäistä kertaa. :) Pohjalla minulla on th/sh tutkinto, kovasti löytyisi intoa ja motivaatiota kouluttautua lisää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mille puolelle Lintunen olet hakeutumassa? Itsellä suunnitelmissa Gerontologia ja kansanterveys, terveyskasvatuskin on harkinnassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi! 

Aion pyrkiä ensimmäistä kertaa ensi keväänä ja Tamperetta olen ajatellut. Opettajapuoli kiinnostaa. Kovasti odottelen tietoa pääsykoemateriaalista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8.11.2016 klo 10.57, Vieras: Daalia kirjoitti:

Mille puolelle Lintunen olet hakeutumassa? Itsellä suunnitelmissa Gerontologia ja kansanterveys, terveyskasvatuskin on harkinnassa.

Oon ihan kahden vaiheilla, sekä gerontologia & kansanterveys että terveyskasvatus kiinnostaisi! Ehkä se vaakakuppi kallistuu kuitenkin enemmän tuonne terveyskasvatuksen suuntaan tässä vaiheessa :D haetko Daalia ensimmäistä kertaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime vuonna kävin pääsykokeissa, mutta en kuitenkaan töiden ja perheen ohella pystynyt aivan täysillä panostamaan. Materiaali on ilmeisesti ollut jo useampana vuonna sama kaikille terveystieteellisen hakijoille. Terveyskasvatuksen puolella tutkimus painottuu lapsiin ja nuoriin, mut ilmeisesti sitäkin voisi lukea pääaineena vaikka muuten painottaisikin opiskelut gerontologian puolelle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei, 

Itse ole hakenut kaksi kertaa Tampereelle, muutamia vuosia sitten. Kummallakin kerralla jäänyt 1- 1.25 päähän sisäänpääsystä.

Nyt aloin tutkia opiskelumahdollisuuksia, ja mietin josko hakisi Kuopioon. Osaako joku sanoa, kuinka paljon on läsnäoloa Kuopiossa, opettajapuolella? Vai onko kenties jotain muutakin kuin seminaareja järjestetty pääkaupunkiseudulla? 

Kun Tampereen kirjat tulee julki, täytyy tehdä päätös minne hakee :) Josko kolmannella kerralla onnistuisi ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opintopolusta löytyy jo Tampereenkin pääsykoemateriaali. Itse olen vähän kahden vaiheilla vielä että haenko Turkuun vai Tampereelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ouluun olisin hakemassa joko opettajaksi tai terveyshallintotieteisiin. Viime keväänä jo hain mutta en saanut luettua valintakokeisiin vaan kävin katsomassa millaisia kysymyksiä valintakokeessa kysytään. Nyt olisi tarkoitus satsata 110% lukemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulin ihan mielenkiinnosta lueskelemaan tämänkin vuoden ketjua, kun itse olen täällä neljä edellistä vuotta roikkunut  :-P itse siis pääsin neljännellä yrittämällä Tampereen yliopistoon hoitotiedettä opiskeleen!! voin kertoa, että se fiilis on mahtava, kun lopulta ovet aukenevat monen vuoden yrittämisen jälkeen!!

 

Paljon tsemppiä kaikille hakijoille!  :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaisuli, oliko tilastolliset kysymykset vaikeita. Pitikö muista matskuista osata nippelitietoa, vai riittikö laajat kokonaisuudet? :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Opiskelija

Moikka!

laajoilla kokonaisuuksilla ei monivalintatehtävissä tee mitään, koska kysymykset ovat hyvin pikkutarkkoja. Erilaiset listat kannattaa myös opetella! Tsemppiä lukemiseen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ajatellut hakea Turkuun, ensimmäistä kertaa. Jatkokoulutus kovasti kiinnostaa - keväällä valmistun sairaanhoitajaksi. Mahtaako täällä olla monia, jotka suoraan AMK:sta hakevat? Kiinnostus suuri, pääsykoekirjat jo hankittuina 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin, päätös tehty ja aikomus hakea Kuopioon. Pääsykoekirjat tilattu ja eilen ne saapui. Kunhan vaan saa aloitettua lukemisen jossain vaiheessa :) eihän täällä ole ketään Kuopiossa opiskelevaa? Olisi Kiva tietää miten läsnäolot ja muut siellä menee? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7.12.2016 klo 15.27, Vieras: Kami kirjoitti:

Kaisuli, oliko tilastolliset kysymykset vaikeita. Pitikö muista matskuista osata nippelitietoa, vai riittikö laajat kokonaisuudet? :)

Moikka Kami!

Tilastollisesta kirjasts ei kannata opetella mitään laskuja, koska pääsykokeissa ei ole laskinta. Kannattaa opetella ne asiat ihan yleisellä tasolla. Suosittelen katsomaan viime vuoden pääsykoekysymykset. Luulisin et hyvin pitkälti samanlanen koe tulee, kun nyt vasta toista vuotta nuo pääsykoekirjat :-) ja ainaaan neljää vuoteen ei ole mitään ihan nippelitietoa kysytty, vaan nimenomaan esseitä, mihin tietoa voi soveltaa ,esim. Kerro sisällönanalyysistä (ollut tuo ainakin useammin kuin kerran kysymyksenä :-D).

Itse en tajua miten läpäisin kokeen kun en TODELLAKAAN osannut valmiiksi yhtään tilastotiedettä (en ole käynyt lukioo) . Onneksi yliopistossa tulee sitten heti ekana vuotena tilastotieteen kurssi, niin nyt voin jo sanoa, ettö osaan ainakin ne asiat mitä kokeessa kysyttiin ;-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tippalaskuri
‎13‎.‎12‎.‎2016 klo 13.01, Vieras: Anna kirjoitti:

No niin, päätös tehty ja aikomus hakea Kuopioon. Pääsykoekirjat tilattu ja eilen ne saapui. Kunhan vaan saa aloitettua lukemisen jossain vaiheessa :) eihän täällä ole ketään Kuopiossa opiskelevaa? Olisi Kiva tietää miten läsnäolot ja muut siellä menee? 

En opiskele hoitotiedettä mutta samasta ainejärjestöstä kuitenkin. Mitä kuullu niin opettajapuolella enemmän läsnäoloja kun muualla mutta ei vissiin pakollisia läsnäoloja hirveesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Kaisulii vastauksesta! Tää on ihanan motivoiva palsta! Itellä nyt pohdinnassa artikkeleiden tuloksien opettelu. Kuinkahan tarkasti ne pitää osata. .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Onkos täällä luvut aktiivisesti käynnissä? =)  Itse lueskelen päivittäin kotona lasten kanssa ollessani. Tosin keskeytyksistä johtuen ei oo kyllä takeita jääkö päähän mitään... :/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haen ekaa kertaa nyt kuopioon. Viime vuonna piti turkuun hakea mutta mulla oli raskaus niin pitkällä ettei oikein tullut lukemista mitään. Nyt yritän parhaani lukea päiväuniaikaan :)! Onko muuten Kuopioon hakevilla perustettuna jotain fb ryhmää? Jonain vuosina on ainakin ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, Vieras: Kami kirjoitti:

Onkos täällä luvut aktiivisesti käynnissä? =)  Itse lueskelen päivittäin kotona lasten kanssa ollessani. Tosin keskeytyksistä johtuen ei oo kyllä takeita jääkö päähän mitään... :/

Sama menossa, lapsi nukkuu ja sen ajan pitää vaan yrittää olla tehokas. Vähä jännittää miten pärjään verrattuna niihin joilla ei oo lapsia ja voi oikeasti panostaa lukemiseen... Mä kun luulin aiemmin että töissä käyminen on rankkaa :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kpo opiskeleva
‎23‎.‎11‎.‎2016 klo 13.00, Vieras: Anna kirjoitti:

Hei, 

Itse ole hakenut kaksi kertaa Tampereelle, muutamia vuosia sitten. Kummallakin kerralla jäänyt 1- 1.25 päähän sisäänpääsystä.

Nyt aloin tutkia opiskelumahdollisuuksia, ja mietin josko hakisi Kuopioon. Osaako joku sanoa, kuinka paljon on läsnäoloa Kuopiossa, opettajapuolella? Vai onko kenties jotain muutakin kuin seminaareja järjestetty pääkaupunkiseudulla? 

Kun Tampereen kirjat tulee julki, täytyy tehdä päätös minne hakee :) Josko kolmannella kerralla onnistuisi ;)

Moikka. Itse opiskelen Kuopiossa opepuolella nyt hoitotieteitä. Länsäoloa on jonkun verran.. Aika paljon olen itse kikkaillut ja jättänyt menemättä, kurssilaisten kanssa kannattaa harrastaa kurssimateriaalien jakoa ja muutenkin jelppiä puolin sun toisin. Yksin ei kukaan pärjää, tai ainakin tekee sen hankalaksi. Ainakin kandiseminaarit on myös Helsingissä. Myös opettajaharjoittelut onnistuu hyvin siellä, sinne saa hyvin ryhmän (ne tulee tehdä ryhmissä). Kuopiossa ekana syksynä karkeesti 2pv/vk pakollista läsnäoloa.

‎11‎.‎12‎.‎2016 klo 15.45, Vieras: Mink kirjoitti:

Itse olen ajatellut hakea Turkuun, ensimmäistä kertaa. Jatkokoulutus kovasti kiinnostaa - keväällä valmistun sairaanhoitajaksi. Mahtaako täällä olla monia, jotka suoraan AMK:sta hakevat? Kiinnostus suuri, pääsykoekirjat jo hankittuina 😊

Hain itse suoraan AMKista, valmistuin keväällä ja syksyllä aloitin opinnot. Suosittelen ehdottomasti, vaikka moni saattaa karttaa ajatusta. Ainakin  itse koen, että opiskelu on helppoa kun on vasta opiskellut ja handlaan ainakin itse minulle parhaiten sopivat opiskelutekniikat.

‎13‎.‎12‎.‎2016 klo 13.01, Vieras: Anna kirjoitti:

No niin, päätös tehty ja aikomus hakea Kuopioon. Pääsykoekirjat tilattu ja eilen ne saapui. Kunhan vaan saa aloitettua lukemisen jossain vaiheessa :) eihän täällä ole ketään Kuopiossa opiskelevaa? Olisi Kiva tietää miten läsnäolot ja muut siellä menee? 

Ylempänä vastasinkin läsnäoloihin. Kysy vaan, mä voin vastailla tietojeni mukaan. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...