Jump to content
MAINOS

Lähtisitkö G17 tuntipalkalla tekemään hoitotyötä?


Vieras: Alipalkattu

Recommended Posts

Vieras: Alipalkattu

Vakipaikat ovat nykyään kiven alla, mutta lähtisitkö itse G17 tuntipalkalla tekemään hoitotyötä yksityiselle? Tuntipalkaksi muodostuu hurjat 11,24€

Minulle on tarjottu vakipaikkaa tällä palkkalla. Aikoinaan siivoustyötä tehneenä tienasin saman, tosin palkkaani ei kuulunut ilta- eikä yölisiä. Lähihoitajaksi kouluttautuneena ei oikein huvittaisi lähteä 11,24€ tuntipalkalla töihin kun saman olen tienannut jo ilman koulutustakin. 

Siivoustyössä vastuu oli paljon pienempi, hoitotyössä vastaan kuitenkin ihmishengestä ja minulla pitää olla hyvä tietopohja ja useita erilaisia kursseja, lupia ja koulutuksia käytynä. Siivotessa riitti se, että tiesit millä aineella siivoat minkäkin tahran.  

Tällä hetkellä kunnallisella palkalla eläneenä G21 palkkaluokka on mielestäni tuntunut reilulta. Ei tälläkään rahaa tee, mutta pidän tätä kohtuullisena palkkana hoitajalle. 

Mitä tekisitte tilanteessani?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos nyt on G21 ja määräaikainen paikka ja tarjolla olisi vakipaikka G17 palkalla niin en todellakaan lähtisi. Siinä käy niin kuitenkin ettei tuossa G17 paikassa kauaa jaksa vaan katselee koko ajan jotain muuta.

Naurettava palkka. Kuten sanoitkin niin kouluttamattomanakin tienaa paremmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityisellä sosiaalipuolella G17 on lähihoitajan peruspalkka. Jos ruvetaan saivartelemaan niin en lähtisi hoitotyötä tekemään sosiaalipuolen tessillä. Yksityisen terveyspalvelualan tessillä lähtisin.

G21 on sairaanhoitaJan peruspalkka. Ei kannata ajatella että kaikkialla saat lähihoitajana sen palkan. Yleisin lähihoitajan palkkahaarukka yksityisellä on tosiaan g17-g19 ja siihen on tyydyttävä. Niillä firmoilla mitkä maksaa paremmin on harvemmin työntekijäpula että tarvitsee hakea porukkaa töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itse olen tähän mennessä saanut aina G21 tai G20 palkkaa lähärinä. G17 tyylistä palkkaa saan parista "vapaaehtoishommasta" johon ei tarvita tai vaadita koulutusta ja jotka olen aloittanut jo kauan ennen kuin valmistuin.

Kun pitää silmällä työpaikkailmoituksia niin huomaa aika nopeasti, että ne on nämä tietyt hoivayritykset jotka maksavat G17 palkkaa ja ovi näyttää käyvän koko ajan. Jatkuva rekry käynnissä. Kertoo paljon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kyllä ammattitaitoisen lähärin palkka on vähintään se G20. Itse en noihin riistofirmoihin lähtisi tuolla G17-palkalla vaikka työttömyys uhkaisi, sen verran pitää itsekunnioitusta olla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...