Lottta Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Valmistuin toukokuussa sairaanhoitajaksi. Nyt olen ollut työttömänä useita kuukausia. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole tarjolla kuin lh-keikkaa tällä hetkellä. Isompaan kaupunkiin muutto ei toistaiseksi ole mahdollista. Kädentaitoni eivät opiskelujen aikana päässeet kehittymään kummoisiksi muutenkaan, ja suhteellisen pitkä työttömyys tuntuu pienentävän niitä ja ammatillista itsetuntoa entisestään. Opiskelun aikana tein ainoastaan lähihoitajan sijaisuuksia. Toisinaan mietin jopa alanvaihtoa, mutta tyhmäähän se olisi heittää 3,5 vuoden koulutus "roskakoriin". Työntekijänä olen ahkera, rauhallinen ja täsmällinen, mutta kun kokemusta ei ole, töitä ei vaan löydy... Ihme siis pitäisi tapahtua, että työllistyisin. Perehdytys muutenkin tuntuu olevan ainakin täällä sitä luokkaa, että 1 vuoro toisen työntekijän matkassa (jos sitäkään) ja sitten pitäisi pystyä jo hommia hoitamaan itsenäisesti. Onko kenelläkään kokemusta työvoimatoimiston palkkatuesta? Tai ylipäätään otsikon mukaisesta tilanteesta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Työntekijä C Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Oma neuvoni olisi, että ota ne lähärin sijaisuudet vastaan. Meinaan saat työkokemusta ja jalka on ns. oven välissä ja nimi ja naama kaikkien muistissa. Kädentaitojen osalta näinhän se on, että kaikkea mitä koulussa opetetaan ei tule työelämässä koskaan joka paikassa vastaan. Tämäkin pätee joka alaan. Ne on vaan sitten opiskeltava ja muisteltava uudemman kerran, kun tulevat vastaan. Ja pienemmällä paikkakunnalla varmasti on vähemmän tarjontaa töiden suhteen ja sen vuoksikin ei varmasti kaikkia taitoja pääse käyttämään. Itse lähäri opintojen aikaan tein keikkaa mitä ihmeellisimmillä titteleillä hanslankarista avustajan avustajana olemiseen ja palkkaluokat olivat suurinpiirtein luokkaa maksa meille niin pääset töihin. Hyöty oli kuitenkin se, että siinä vaiheessa kun oli koulun paperi kädessä ja valviran rekisteröinti niin minulla oli vuoden verran työkokemusta jo. Oli aivan erilaista lähteä hakemaan töitä. Samalla tyylillä olen aikaisemmissakin hommissa toiminut. Titteleistä viis, kunhan hommasta maksetaan. Muuten voin olla vaikka työntekijä A tai B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ei työtön Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Olisi mukava kuulla mikä on tuo pieni paikka ja kuinka kaukana on seuraava? koska sairaanhoitajille löytyy töitä ympäri Suomea. itse totesin sen kun muuttoa mietittiin ja alustavasti töitä kyselin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heteka Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 29.10.2016 klo 11.33, Lottta kirjoitti: Valmistuin toukokuussa sairaanhoitajaksi. Nyt olen ollut työttömänä useita kuukausia. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole tarjolla kuin lh-keikkaa tällä hetkellä. Isompaan kaupunkiin muutto ei toistaiseksi ole mahdollista. Kädentaitoni eivät opiskelujen aikana päässeet kehittymään kummoisiksi muutenkaan, ja suhteellisen pitkä työttömyys tuntuu pienentävän niitä ja ammatillista itsetuntoa entisestään. Opiskelun aikana tein ainoastaan lähihoitajan sijaisuuksia. Toisinaan mietin jopa alanvaihtoa, mutta tyhmäähän se olisi heittää 3,5 vuoden koulutus "roskakoriin". Työntekijänä olen ahkera, rauhallinen ja täsmällinen, mutta kun kokemusta ei ole, töitä ei vaan löydy... Ihme siis pitäisi tapahtua, että työllistyisin. Perehdytys muutenkin tuntuu olevan ainakin täällä sitä luokkaa, että 1 vuoro toisen työntekijän matkassa (jos sitäkään) ja sitten pitäisi pystyä jo hommia hoitamaan itsenäisesti. Onko kenelläkään kokemusta työvoimatoimiston palkkatuesta? Tai ylipäätään otsikon mukaisesta tilanteesta? Lähde pääkaupunkiseudulle keikkafirmaan jolta saat vuokra-asunnon tai solukämpän jos elämäntilanne sallii lähtemisen. Tai hae Hus paikkoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcade Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Älä nyt ainakaan pidemmäksi aikaa jää lähihoitajan työtehtäviä sairaanhoitajana tekemään. Työnantajan näkökulmasta tutkintosi vanhenee hyvin nopeasti (alle vuodessa), mikäli et koulutustasi vastaavia töitä ole tehnyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hesaan vain Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Helsingissä on useita sairaanhoitajan paikkoja auki.Esim helsingin kaupungilla on tarjolla edukkaita työsuhdeasuntoja ja varsinkin jos tulee muualta päin helsinkiin. Nyt pitää vain tomia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dok dok Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 49 minuuttia sitten, Arcade kirjoitti: Älä nyt ainakaan pidemmäksi aikaa jää lähihoitajan työtehtäviä sairaanhoitajana tekemään. Työnantajan näkökulmasta tutkintosi vanhenee hyvin nopeasti (alle vuodessa), mikäli et koulutustasi vastaavia töitä ole tehnyt. Parempi olla työttömänä sairaanhoitajan vuosi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcade Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Ei tietenkään ole työttömänä yhtään sen parempi olla. Vuodessa kyllä sairaanhoitaja löytää aina töitä, mutta kenties muutto on tehtävä työn ääreen. Vuodessa koulutusta vastaamattomissa töissä olevan opiskelut ovat hukkaanheitettyä, kun uutta tuoretta opiskelijaa valmistuu jatkuvasti lisää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelen4 Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Kannattaa kysellä sieltä hommia missä olit työharjotteluissa... Ja vaikka meet sellaseen paikkaan alkuun, mikä ei niin kiinnostaisi. Kyllä niitä hommia alkaa siitä pikkuhiljaa löytymään. Nimim. mulla meni 3 vuotta että pääsin unelmaduuniini Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.