Jump to content
MAINOS

Antakaa neuvoja!


Vieras: Johsar

Recommended Posts

Hei kollegat Tukholmassa! Olen ensi torstaina lähdössä Huddingen sairaalaan töihin. Minua mietityttää paljon kieli. Minkä verran te osasitte ruotsia? Onko jotain erityistä mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Tulen rekryfirman kautta, mutta he ovat nyt lomalla ja on paljon kysymyksiä mihin kaipaisin vastausta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pappi on präst, hevonen on häst, suola on salt ja kaikki on alt.

Onhan se niin että kyllä ruotsia täytyy osasta jos sairaanhoidon parissa tulet työskentelemään. Hyvä kouluruotsi kyllä riittää aluksi, mutta jatkuva harjoittelu on pakollista.

Huddingessa on ComVux, joka järjestää Svenska för invandrare-kursseja, mutta ovat kyllä tyyliin: "hej,jag heter Hassan".

Oleellista on että alat heti käyttää kieltä, etkä esim yritä pärjätä englannilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on koulussa ollut hereillä ruotsin tunneilla, niin silloin on hyvä pohja aloittaa kielen opiskelu. Itse en ole käynyt mitään kursseja ja hyvin olen pärjännyt täällä Uppsalassa. Puhumalla oppii! 8) Äläkä mieti kielioppia, tärkeintä on, että asia tulee selväksi. Itse jatkoin jo ensimmäisellä viikolla harrastustakin täällä tammikuussa eli alusta asti myös iltaisin puhunut ruotsia joukkuekavereiden kanssa. Eli aimo annos ruotsia tullut heti alusta asti...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pappi on präst, hevonen on häst, suola on salt ja kaikki on alt.

kaikki = allt

itse vihaan tosin pilkun n....joita.

kuten tiivistit niin eikun menoksi vaan ja suuta auki kyllä se siitä.

puutteellista ruotsia puhuu monet lääkäritkin koko Ruotsin maassa.

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei nyt ihan neuvo mutta toivottavasti rohkaiseva kommentti. Kaverini oli ensin taalla englannissa ja puhui tosi huonoa lontoota. Myohemmin siirtyi Huddingen sairaalaan ja valitettavasti ruotsinsa oli viela huonompi kuin englanti. Mutta parjaa ihan hyvin molempien kielten sekoituksella ja on oppinut ruotsia tosi nopeasti.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...