Jump to content
MAINOS

Keikat ja koko ala


sh/lh/sh/lh/sh

Recommended Posts

MAINOS
Vieras: WhoCares

Antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aika samalla tavalla muillakin aloilla kuulee kuittailua. Ei toki niin suuremmassa määrin kuin mitä hoito-alalla, mutta se johtuukin siitä, että hoitohenkilökuntaa (kaikki mahdolliset nimikkeet laskettuna) lienee lukumääräisesti suurin määrä? Silloin joukkoon mahtuu jos jonkinlaista vipeltäjää ja asiakkaat hermostuvat jos joskus olet ihminen ja et hymyilekään koko ajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää paikansa kuka tahansa koulumaton pääsee töihin hoitoalalle töihin nykyisin mm. kampaaja ja sitten ollaan niin täydellisiä hoitajia, että...tiedetään kaiken kaikesta.  Vapaa kasvatuksen tulos jo näkyy työpaikoilla ja nyt tulevat  lisäksi uus" avuttomat pikku hiljaa työhön. Alkaa olla ala kuin ala. Mutta hoitoala on aina lehdissä. Itse kierän kaukaa, ne työpaikkailmoitukset, jossa EI vaadita kokemusta tai koulutusta. Olen mielummin vaikka kortistossa. Minulla oli  työparinani ihan avuton, ettei osannut edes kahvinkeitintä käyttää, ohjeet olivat vieressä > suomalainen, oliko lukutaidoton eli normaalit kodintyöt ihan hukassa, kuitenkin hänellä on yksi pieni lapsi. Mies taitaa hoitaa kaikki kotiasiat, kun työ ei luistanut. Hoida asukkaat siinä ja vedä perässä/ vahdi mitä työpari tekee koko iltavuoron. Minulle ei makseta palkkaa kahden hoitajan työstä tätä oli jatkuvasti. Lisäksi muutti minun työvuoroni omin luvin ja oli niin polleata, että. Leikki pomoa koko ajan, mutta  palkka tuli esimiehen mieleskellystä ei työn teosta.Tuli töihin ja ensimmäisenä pomon kanssa keskenään vetämään omaa palaveriä ja aletaan sitten meikkaamaan, kun toiset aloittavat aamuraportin..... Hyvä kun hoitaa yhden työvuoron aikana. Hävettiin todella monta kertaa hänen käytöstä eli  oli omat työpelisäännöt. Auta armias, jos uskallat sanoa asiasta. Tehtiin aina silloin pelon kanssa työtä, kun kyseinen henkilö oli työvuorossa.  Omaiset pitivät täydellisinä hoitajana, mutta heille selvisi pian ketkä todella tekivät työn siellä. On myös fiksuja omaisia. Toisin sanottu päin naamani, turha lukea lähihoitajaksi, kun muutenkin pääsee töihin. Nämä juuri nämä tekevät mitä tekevät. Heitä ei koske työpelisäännöt yhtään. Jos, sanot....pomo tietää 5min.päästä ja heidän näkökulmasta aina. Kuuluu  ainakin heidän työkuvaan juoruaminen pomolle. Sain juuri eräältä johtajalta omaan mail:n hoiva-avustajan  ja lähihoitajan työkuvan. Mietin haenko sieltä vakipaikkaa ja lupasin harkita asiaa. Ei, Helsingissä. Jos, hoiva-avustaja tekisi ne mitä häneltä työpaikalla vaaditaan, niin silloin oltaisi jo oikealla tiellä. Jos, olet hiljaa, niin sitten Pomo varsinkin OLETETAA olet samaa mieltä asiasta kun asiasta, hyväksyt sen. Nyt oli lehdessä juttu; ilmi valehdellaan työhaastatellussa päin naamaa haastattelijalle  ja ollaan  usein parempia.  Koeaika on mennyt, sitten näytetään oikea luonne. Yksi tapaus jäi mieleen; Ryhmähaastatelussa, eräs totesi hänellä on hyvät vuorovaikutustaidot, kehui oli saanut siitä kiitosta . Toisin sanoen kenen suu käy koko ajan on hyvät vuorovaikutustaidot. Jouduttiin välillä sanomaan; Saadaanko puhevuoroja..puhui toisten päälle. Huonoja kokemuksia ryhmähaastelusta, myös ne paikat kierrän kaukaa.  Lehdessä oli juuri juttu; 2v oppii ja tietää jo milloin on tehnyt tahallaan milloin vahingossa. Kaikesta päätellen moni aikuinen tekee tahallaan toiselle pahaa mieltä jatkuvasti ja saa siitä hyvän mielen. Muuten, onko Helsingissä yhtään hyvää vanhusten hoitopaikkaa, missä on OIKEASTI hyvä ilmapiiri? Korviini kuulen kaikkea muuta... Säätiölle en mene ikinä työhön, niin huonot ovat kokemukset sieltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitajatar

Näköjään alelle pääsee myös ihmiset jotka eivät osaa kirjoittaa. Asiasi tulisi paljon selkeämmin esille kun käyttäisit esimerkiksi kappalejakoa tekstissäsi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

18 tuntia sitten, Vieras: Hoitajatar kirjoitti:

Näköjään alelle pääsee myös ihmiset jotka eivät osaa kirjoittaa. Asiasi tulisi paljon selkeämmin esille kun käyttäisit esimerkiksi kappalejakoa tekstissäsi.

Jeps itsekullekin. "Alelle pääsee" kirjoitetaan muuten: alalle pääsee... Että se siitä kirjoitustaidottomuudesta :P. Anna kaikkien kukkien kukkia, kukin tyylillään. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä oikeastaan kiteytyy koko hoitoala. Anteeksi etukäteen, jos joku vetää palkokasvin nenään. On tullut vaan nähtyä paljon muutakin työelämää, mutta hoitoala on omaa luokkaansa.

Asian voi sanoa niin monella tapaa, myös kauniisti pyytämällä. Kaikilta vaan ei kaikki onnistu, ei tuolta "hoitajattareltakaan", joka oikoo Herkkähipiäistä.  Kukaan kun meistä ei ole täydellinen, alalle pääsee myös "vitosen kirjoitustaidolla" tai muilla vajavaisilla taidoilla (itsellä matikka heikko, jännitän lääkkeiden kanssa työskentelyä). Siksi olen ylettömän tarkka ja jos tulee epävarma olo, niin "kilautan kaverille". Vahvuus taas on tuo supliikkipuoli, joka kumoaa vajavaisuuksiani :P

Pääasia, että itsekukin tulee ymmärretyksi ja asiat hoidetuksi, voi olla loistava hoitaja muuten.

No, mulla ainakin särähti tuo "Hoitajattaren" kommentti. Tuota tyyliä tuli kuultua jo opiskeluaikana, työelämässä aina silloin tällöin tapaa. Valitettavasti!

Nykyisessä hoitotyössä sataa  jaskaa niskaan median taholta jo tarpeeksi. Voitaisiin me alalla olijat silti arvostaa toisiamme, taidoista ja asemasta riippumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rakentavammin voisi toki ilmaista, mutta pointti on rautaa ja alalla tarttis myös oppia ottamaan palautetta vastaan ja pyrkiä kehittämään omaa toimintaa eikä vaan tyytyä olemaan se heikko lenkki jossain asiassa. Näin niinkuin mun mielestä.

Tekstiin perustuvalla foorumilla ei ole mielestäni liikaa vaadittu ainakin yrittää jonkinlaista lause- ja kappalejakoa. Ei ole kovin suuri vaiva.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...